استفاده از ماسک باعث کاهش وزن می شود ؟!

دسته بندي : اجتماعی,⭐ اخبار
تاريخ : 22 شهریور

یک کارشناس تغذیه در رابطه با استفاده طولانی مدت از ماسک بیان کرد : ماسک زدن باعث افزایش سطح سوخت و ساز بدن و در نهایت کاهش وزن می شود. در ادامه بخوانید آیا کاهش وزن با ماسک زدن واقعیت دارد؟

استفاده از ماسک باعث کاهش وزن می شود ؟!

استفاده از ماسک باعث کاهش وزن می شود ؟!, پورتال خبری فرهنگی گهر

مهرداد رحیم‌زاده، کارشناس تغذیه و رژیم درمانی، در یادداشتی در روزنامه جام جم نوشت: «واقعیت این است که ماسک‌زدن در کاهش وزن تاثیر دارد.»

استفاده طولانی‌مدت از ماسک باعث بالا رفتن سطح دی‌اکسیدکربن و در نتیجه بالارفتن سطح اسید کربنیک در بدن می‌شود که پیامد آن اسیدی‌تر شدن مایعات بدن در نتیجه افت متابولیسم، چربی‌سوزی و سطح سوخت‌وساز بدن است.

پس توصیه می‌شود با رعایت تمام نکات بهداشتی و استفاده حداکثری از ماسک، هوشمندانه‌تر از ماسک استفاده کنید. در صورتی که امکان دورکاری ندارید و به‌ناچار در محل کار خود باید با همکاران و مراجعه‌کنندگان مواجهه داشته باشید و مجبورید ساعت‌های طولانی از ماسک استفاده کنید.

راهکارهایی وجود دارد که از اثرات منفی تجمع دی‌اکسیدکربن در بدن بکاهید:

۱- در مواقع استراحت در فضای باز یا ایمن ماسک خود را بردارید و نفس عمیق بکشید.

۲- سیگار یا قلیان نکشید.

۳- افزودنی‌هایی در بازار وجود دارد که با افزودن آن‌ها به آب بدون تغییر در طعم و مزه با افزودن هیدروژن مولکولی و منیزیم و کلسیم یونی به آب علاوه بر این که موجب قلیایی‌شدن آب می‌شوند، آب خاصیت آنتی‌اکسیدانی نیز پیدا می‌کند که علاوه بر خنثی‌کردن اثرات منفی تجمع دی‌اکسیدکربن در بدن و افزایش چربی‌سوزی، بر افزایش ایمنی نیز تاثیر مستقیم می‌گذارد، اما توجه کنید از محصولاتی استفاده شود که دارای برند معتبر و گواهینامه سیب سلامت از سازمان غذا و دارو باشد.

افزودن برخی مواد مانند سرکه سیب یا آبلیموی تازه به آب آشامیدنی آن را اسیدی می‌کند، اما یون‌هایی به بدن وارد می‌کند که می‌تواند مقداری از اسیدی شدن خون کاسته و تاثیر تجمع دی‌اکسیدکربن را تاحدی خنثی کند، اما فعلا بهترین راه ممکن، استفاده از افزودنی‌های قلیایی‌کننده آب است که اصطلاحا به آن‌ها بادی‌بالانس می‌گویند و در برخی داروخانه‌ها یا به صورت اینترنتی قابل خرید هستند.

البته مسائل دیگری نیز باعث اسیدی‌شدن خون و کاهش متابولیسم و چربی‌سوزی از این طریق می‌شود که به اختصار نام می‌برم: استفاده زیاد از پلاستیک و ظروف یک‌بارمصرف، استنشاق برخی حلال‌ها و مواد شیمیایی که در آرایشگاه‌ها برای رنگ مو یا کاشت ناخن استفاده می‌شود و مصرف بیش از حد پروتئین و نیترات موجود در آب که استفاده از آب‌های قلیایی قادر به خنثی نمودن اثرات منفی اسیدی شدن محیط بدن به هر طریقی را دارد.»

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي