مواد غذایی طبیعی برای از بین بردن چربی های بدن

دسته بندي : 💊 سلامت,تغذیه
تاريخ : 28 فروردین

برای از بین بردن چربی های بدن می توان از مواد گیاهی استفاده کرد. گهر در این بخش مواد غذایی طبیعی برای از بین بردن چربی های بدن را معرفی می کند.

مواد غذایی طبیعی برای از بین بردن چربی های بدن

مواد غذایی طبیعی برای از بین بردن چربی های بدن, پورتال خبری فرهنگی گهر

اگر تاکنون در کاهش وزن ناموفق بوده اید ، خبر خوبی برایتان داریم. شما می توانید برای از بین بردن چربی اضافه بدن از مواد طبیعی و گیاهی مانند ادویه ها و مواد غذایی طبیعی استفاده کنید.

۱.  به آب لیمو برای کاهش چربی شکم  صبح بخیر بگوئید

بله، شما باید صبح خود را با آب لیمو آغاز کنید. لیمو سموم بدن همراه با چربی را از بین میبرد البته  مخلوط  آن  با آب  گرم بهتر است علاوه بر آب کردن  چربی شکم , کبد  را هم  تقویت میکنید  و سوخت وساز بدن را افزایش میدهد

برای این کار:

لیمو ۱ عدد

آب گرم یک شیشه متوسط

آب لیمو ترش را بگیرید و با آب گرم مخلوط کنید

هر روز صبح با معده خالی این نوشیدنی را بنوشید

 ۲- تنوع در نوشیدن آب لیمو برای بعد از ناهار یا شام

اگر این نوشیدنی را به دو بار در روز افزایش دهید مثلا بعد از ناهار یا شام نیز بنوشید هیچ ضرری ندارد ولی بهتر است مزه آن را کمی متنوع تر کنیم  اینگونه:

آب لیمو، ۴ قاشق غذاخوری

پودرفلفل سیاه  ۱ قاشق چایخوری

عسل، ۱ قاشق چایخوری

آب ولرم یک شیشه

طرز تهیه

آب لیمو، پودر فلفل و عسل  به آب گرم اضافه کنید خوب مخلوط کنید  یک  یا دو بار در هرروز

۳. خوردن بادام چربی شکم را از بین می برد

یکی از خارق العاده ترین موادی که  با چاقی مبارزه میکند بادام می باشد. بادام  چربی های خوب را بالا می برد. چگونه  بادام چربی شکم را کاهش می دهد؟ چون بادام سرشار از مواد مغذی ضروری مانند منیزیم، پروتئین، ویتامین E و فیبر می باشد! هنگامی که  پروتئین به اندازه کافی باشد،  توده عضلانی بدون چربی  به نوبه خود چربی را می سوزاند. الیاف خوب نه تنها برای هضم  کمک میکند بلکه  احساس پری در زمان پر خوری به شما دست می دهد. چربیهای اشباع نشده و یا چربی های خوب در بادام نه تنها در کاهش وزن، موثر است بلکه به کاهش شاخص توده بدن (BMI) کمک میکند.  بادام دارای مزایای بسیاری دیگر به غیر از  معجزه  کاهش وزن است. بادام   برای بیماری های قلبی و دیابت  نیز خوب است  بنابراین، بدون هیچ گونه نگرانی، شما می توانید بادام  را روزانه بخورید. اما به یاد داشته باشید،. یک تعداد انگشت شماری از آنها، ۱۰-۲۰ بادام در روز، نه بیش از آن!  بله، ولی باید ساده باشد و سرخ شده  و یا بو داده نباشد.

به این طریق بادام را مصرف کنید:

۶-۸ بادام در طول شب خیس کنید. باید صبح ناشتا بخورید . با این حال، اگر روزانه آب لیموی ناشتا می خورید بادامها ی خیس شده را ۳۰-۴۰ دقیقه بعد بخورید

این باد مها  را میتوانید در صبحانه یا در سالاد  و یا  مخلوط فرنی و یا حتی به غلات صبحانه خود  به شیر اضافه کنید

زمانیکه احساس گرسنگی می کنید بادام را بجای اسنک بخورید

۴- استفاده از حبوبات بخصوص لوبیا در رژیم غذایی روزانه برای کاهش چربی شکم

با توجه به پژوهشهای جدید در دانشگاه هاروارد، منابع پروتئینی مثل مرغ و لوبیا،  مصرف چربی های اشباع در سطح سالم است. اگر شما نخواهید که مرغ بخورید ،میتوانید بجای مرغ از حبوبات استفاده کنید. حبوبات نه تنها  دارای پروتئین بدون چربی است  بلکه به دلیل ترکیبات مختلف دیگر  از جمله فیبرهای نامحلول در محلول و همچنین با توجه به شاخص قند خون پایین آنها، هضم را آسان کرده و برای مدتی شما را سیر نگه می دارد، در نتیجه  دیرتر گرسنه می شوید. حبوبات برای دیابت و بیماری قلبی  خوب هستند. بنابراین، چه نوع  حبوبات و چه مقدار  برای از بین بردن چربی شکم خوب است؟

چه حبوباتی؟

هر نوع حبوباتی را میتوانید استفاده کنید:

لوبیای سفید

لوبیا چیتی

لویا چشم بلبلی

نخود

عدس

روزانه چقدر؟

هر روز یک فنجان . قبل از استفاده  آنها را کاملا بشویید. خیس کنید آبش را دور بریزید. اگر از کنسرو حبوبات استفاده کنید تولید نفخ میکند خودتان در خانه لوبیا را بپزید

شیوه مصرف حبوبات:

می توانید آنها را در سالاد، یا  بعنوان غذای اصلی بخورید. بدین طریق که با مخلوط کردن حبوبات  با گوجه فرنگی، دانه های ذرت، فلفل، آب لیمو، روغن زیتون، سبزی و ادویه غذا درست کنید

اسم این غذا هوموس است که  در خاورمیانه طرفداران زیاد دارد حبوبات   عنصراصلی تشکیل دهنده  این غذا  است که بشکل ساندویچ استفاده می شود.

۵-خیار به کاهش چربی شکم کمک میکند

خیار یک غذای تابستانی است اما آنچه جالب است این است که برای سوزاندن چربی مواد غذایی بسیار عالی است! الیزابت SOMER یک متخصص تغذیه است و در کتاب “تغذیه برای زنان،” درباره شیوه هایی  برای کاهش وزن  می گوید: خیار دارای محتوای غنی شامل دو مواد معدنی گوگرد و سیلیکون  است. خیار ممکن است به همین دلیل  چربی سوز است. خیار نیز آب زیادی دارد  و در نتیجه به عنوان دیورتیک از نفخ شکم پیشگیری میکند. هنگامی که به  خیار آبلیمو میزنیم ،  برای سوزاندن چربی فوق العاده مفید می شود چون  لیمو فوق العاده افزایش سوخت و ساز بدن و محتوای اسیدی خود را بالا برده و به از بین بردن چربی کمک میکند.  خیار حاوی حدود ۹۶٪ آب دارد و تنها در حدود ۴۵ کالری در  کل یک خیار  وجود دارد.

سالاد خیار هر روز با ناهار. اضافه کردن یک مقدار آب لیمو، فلفل، نمک یا سرکه و برخی گیاهان به علاوه روغن زیتون

هر کجا که که می روید با خود خیار ببرید سر کار، شرکت و یا  مکان هایی که روزانه زمانهای زیادی را میگذرانید و در هنگام گرسنگی بجای اسنک خیار بخورید

۶-غلات سبوس دار کامل با شیر باعث کاهش چربی شکم می شود

نوع غلط  صبحانه در واقع می تواند به افزایش وزن منجر شود! بنابراین،  هر روز صبحانه مناسب  و کامل بخورید. سبوس  بعنوان غلات صبحانه  فیبر بالایی دارد که  می تواند سطح قند خون را برای مدت طولانی  ثابت  نگه دارد . هنگامی که شما غلات را در شیر، یا  به مواد مغذی  دیگر اضافه می کنید  درواقع  سرعت سوخت و ساز چربی را بالا می برد. یک مطالعه در چاپ “مجله آمریکایی تغذیه بالینی،” بیان می کند که مقدار کلسیم و ویتامین D می تواند به کاهش وزن کمک کند و این دو ماده غذایی نیز می تواند در سوزاندن چربی با کاهش تولید آنزیم های چربی کمک میکند . بنابراین،  غلات صبحانه با شیر باعث کاهش چربی شکم می شود. این یک لیست از غلاتی است  که  می توانید استفاده کنید هرگز از غلاتی که دارای قند پنهان هستند استفاده نکنید

چه غلات سبوس دار  برای صبحانه مناسب  است؟

گندم

جو

چاو

سبوس گندم

گندم سیاه

جو

چگونه غلات صبحانه را برای کاهش چربی دور شکم استفاده کنیم

غلات صبحانه  با شیر، به عنوان مثال، بلغور جو دوسر.  می توانید غلات در شیر جوشانده و سپس مقدار کمی دارچین، چند عدد بادام یا گردو، انواع توت ها و  اگر میخواهید کمی شیرین باشد عسل اضافه کنید.

ادویه برای سوزاندن چربی شکم

زیره

خواص زیره برای لاغری و سوزاندن چربی های شکم و پهلو

زیره سرشار از آنتی اکسیدان ها و فیتواسترول می باشد که منشأ گیاهی داشته و قادر است با جذب کلسترول مضر در دستگاه گوارش باعث کاهش وزن شود.آزمایشات بالینی نشان می دهد که مصرف غذاهای غنی شده با حداقل ۸/۰ گرم استرول های گیاهی و یا استانول می تواند سطح کلسترولی LDL را کاهش دهد.

یک رژیم غذایی ساده برای لاغر شدن سریع و سوزاندن چربی شکم

برای صبحانه:یک واحد میوه یا آب میوه (برای تامین ویتامین) + نان سبوس دار + یک محصول لبنی کم چرب (برای تامین کلسیم) مانند پنیر یا ماست + نوشیدنی مناسب مانند چای، قهوه، آب میوه یا دمنوش های مورد علاقه تان (برای تامین آب بدن).

ناهار:سبزیجات سبزرنگ + ماهی یا تخم مرغ یا گوشت کم چرب + نان سبوس دار + پنیر

میان وعده عصر:یک واحد میوه یا یک پیاله ماست به همراه میوه های ریز یا نان سبوس دار با پنیر کم چرب.

شام:سالاد سبزیجات + ماهی یا مرغ یا تخم مرغ + یک پیاله ماست + نان + یک واحد میوه. میوه، جایگزین مناسبی برای دسرهای شیرین و چرب است که کالری زیادی وارد بدن می کنند. توجه داشته باشید که حجم مرغ یا ماهی تان نیز نباید زیاد باشد. تا جایی که می توانید شام را سبک میل کنید اما از آن صرفنظر نکن

کنجد

کنجد طبعی گرم و تر دارد. این غله دارای مواد معدنی زیادی از قبل مس ، سیلیس ، منیزیم ، آهن ، کلسیم ، فسفر ، آلومینیم ، نیکل ، کروم و کلروسدیم است و همچنین در آن ماده پروتئینی بسیار مهمی به نام لیزیت وجود دارد. کنجد برای کسانی که کشتی گیر و یا وزنه بردار هستند غذایی بسیار مفید و مناسب است. کسانی که دارای چربی بالا هستند از روغن کنجد استفاده کنند.

هل

در طب آیورودا (طب سنتی هند) از هل به عنوان یک چربی سوز طبیعی استفاده می کنند. برای اینکه از خواص بی نظیر هل بهره مند شوید کافی است یک یا چند عدد از این ادویه ی خوش عطر را داخل قوری چایتان بیندازید و یا یک عدد را به فنجان قهوه تان اضافه کنید. همچنین می توانید یک قاشق چای خوری دانه های ریز هل را در یک فنجان آب جوش و در حرارت ملایم دم کنید. بعد از غذا یک فنجان از این دم کرده ی معطرتان را میل کنید و بدون دردسر به هدف لاغری تان نزدیک تر شوید.

 چوب میخک

چوب میخک نیز یکی از آن همیاران لاغری فوق العاده موثر است. زمانی که دلتان می خواهد ریزه خواری کنید و دنبال چیپس و پفک و یا هله هوله های دیگر می گردید یک عدد چوب میخک را در دهان گذاشته و شروع به جویدن کنید. درست است که در ابتدا طعم بی نظیر و خوبی نخواهید چشید اما خاصیت بی حس کنندگی ملایم آن خیلی زود پرزهای چشایی را با طعم آن همسو می کند.

زردچوبه

در مورد خواص زردچوبه می توان مقاله ها نوشت. این ادویه ی زرد که در هر آشپزخانه ای پیدا می شود علاوه بر اینکه سطح سلامتی را ارتقا می دهد، به جذب و هضم هر چه بیشتر چربی ها کمک زیادی می کند. به همه ی غذاهایتان زردچوبه اضافه کنید حتی به سس های (سس سرکه) سالادهایتان.

سیاه دانه

سیاه دانه یکی از بهترین ادویه هایی است که برای سوزاندن چربی شکم و پهلو و رسیدن به تناسب اندام می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي