آگاهی از سلامت بدن از روی صورت

تاريخ : 24 آبان

روش های آگاهی از سلامت بدن از روی صورت را در ادامه می خوانید

آگاهی از سلامت بدن از روی صورت, پورتال خبری فرهنگی گهر

طبق طب شرقی صورت ما سلامت و سبک زندگی ما را منعکس می کند. بهتر است سعی کنیم آنچه صورت مان می خواهد درباره سلامت مان بگوید را بفهمیم و درک کنیم. شاید عادت هایی هستند که نیاز باشد آن ها را تغییر دهیم. به هر حال خوب است بدانیم چه چیزی در درون بدنمان می گذرد و سیگنال های بدن چه چیزی را سعی دارند به ما بگویند.

صورت لاغر و نحیف

ممکن است در رژیم و ورزش زیاده روی کرده باشید. وقتی بیش از اندازه ورزش می کنید مانع جذب اکسیژن مورد نیاز پوست به اندازه کافی می شوید. قسمتی که بیشتر تحت تاثیر این مشکل قرار می گیرد استخوان گونه هاست. درست ورزش کنید و رژیم سالم بگیرید تا پوستی سالم و جوان داشته باشید.

صورت متورم

اگر احساس کردید پوستی متورم دارید باید بیشتر ورزش کنید یا استرس و مصرف الکل را کم کنید. این ۳ عامل در فرآیند تولید کلاژن پوست تاثیر می گذارد و باعث چروکیده شدن پوست می شود. برای این که پوست جوان تر شود مرتب ورزش کنید و مصرف الکل را کم کنید.

چین و چروک

اگر به آفتاب علاقه زیادی دارید باید بدانید که اشعه ماوراء بنفش یکی از عوامل ایجاد چین و چروک روی پوست است. معمولا پوست زیر چشم ها زودتر تحت تاثیر قرار می گیرد چون نازک تر و ظریف تر از قسمت های دیگر صورت است. حتما ضد آفتاب استفاده کنید حتی اگر هوا ابری باشد.

پوست خشک

رژیم نادرست یکی از اصلی ترین عوامل خشکی پوست است. تغذیه نادرست باعث کمبود ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای قابلیت ارتجاعی پوست می شود. این را هم بدانید که اگر از درون مراقب بدن نباشید کرم های ضد چروک و ضد پیری هم هیچ کمکی به شما نخواهد کرد. برای این که پوستی نرم و لطیف و زیبا داشته باشید میوه و سبزیجات در رنگ های مختلف مصرف کنید.

قرمزی پوست

خوردن بیش از حد قهوه باعث قرمزی و التهاب در پوست می شود.کافئین پوست را خشک می کند و باعث التهاب و خشکی پوست می شود. اگر صبح ها سر کار هستید و شب ها هم در خانه بدون شک کمبود ویتامین D دارید چون به اندازه کافی نور آفتاب نمی بینید. مصرف کافئین را کم کنید و به جای قهوه دم نوش های گیاهی میل کنید. برای جذب ویتامین D حمام آفتاب بگیرید.

پوست زرد

اگر پوست تان به زردی می زند ممکن است مشکل کبد یا کم خونی داشته باشید. با مشاهده چنین تغییراتی با پزشک مشورت کنید.

پوست رنگ پریده

دلیل رنگ پریدگی پوست کمبود آهن است. سعی کنید غذاهای سرشار از آهن مثل گوشت و حبوبات مصرف کنید. ویتامین C را هم فراموش نکنید چون قدرت جذب آهن را در بدن بالا می برد.

سیاهی زیر چشم

در صورتی که مشکل کم خوابی دارید و برنامه غذایی سالمی ندارید به سختی می توانید سیاهی های زیر چشم را رفع کنید. مصرف تنباکو و الکل هم باعث پف کردن چشم ها می شود. برای رفع این مشکل ها باید روزانه ۸ ساعت استراحت کنید و عادت های بد یا اعتیاد را کنار بگذارید. ورزش کنید و رژیم غذایی مناسبی داشته باشید.

آکنه

اگر غذاهای سرشار چربی و قند می خورید آکنه ها روی پوست ظاهر می شوند. البته گاهی اوقات دلیل آکنه تغییرات هورمونی است. مهم نیست دلایل این مشکلات چیست مهم این است که باید برای جلوگیری از هر مشکل پوستی غذاهای سالم بخورید و مراقب بدن از درون باشید.

خط لبخند

اگر خطوط لبخند عمیقی روی پوست تان ظاهر شده اند بدون شک انسان شادی هستید که خندیدن را دوست دارید. از آن گذشته دلیل این چروک ها می تواند کمبود ویتامین B باشد. دلیل خشکی و ترک خوردگی پوست لب ها هم می توند کمبود ویتامین C باشد. برای رفع این مشکل مصرف سبزیجات سبز، پرتقال و فلفل دلمه می تواند بسیار موثر باشد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي