آژانس مدلینگ چیست + آموزش مدلینگ شدن

تاريخ : 14 تیر

مدل شدن قوانین خاص خود را دارد افراد خوش قد و قیافه در آژانس مدلینگ آموزش داده می شوند تا در این عرصه به روی صحنه بیایند. برای آشنایی با آموزش مدلینگ شدن این بخش گهر را بخوانید. در ادامه مطالبی در مورد آژانس مدلینگ و مدل شدن و شغل مدلینگ می خوانید.

آژانس مدلینگ چیست + آموزش مدلینگ شدن

آژانس مدلینگ چیست + آموزش مدلینگ شدن, پورتال خبری فرهنگی گهر

آموزش مدلینگ شدن

مدلینگ در وجهه اول یک شغل شیک، راحت و پول ساز است که ممکن است هرکسی را که تا حدی معیارهای آن را داشته باشد وسوسه کند بخصوص اگر تب تند جوانی باشد و میل به دیده شدن.

صحبتهای مدلینگ مرد ایرانی از واقعیت های این حرفه و آژانس مدلینگ

مسیحا چند سالی است که کار مدلینگ انجام نمی دهد اما هنوز هم در این صنعت مشغول به کار است. در حال حاضر او یک عکاس است. کاری که رابطه نزدیکی با مدلینگ دارد به طوری که خیلی از عکاس ها افراد را به این حرفه وارد می کنند اما قصه مسیحا متفاوت بوده است.

پیش از ورود به دانشگاه شور و شوق این را داشت که یک مدل شود. تصمیم خود را گرفته بود و دنبال علاقه اش به چند شرکت تبلیغاتی مراجعه کرد تا از او تست مدلینگ بگیرند. سال ها پیش تب وتاب مدلینگ به این شکل نبود و هرکسی سراغ این کار نمی آمد. اما مسیحا استایل و ویژگی های این کار را دارا بود. حالا بعد از چند سال کار حرفه ای به عنوان یک مدل، او این کار را کنار گذاشته است و در رشته عکاسی مدلینگ فعال است. در حال حاضر او به عنوان عکاس و گرافیست با یکی از برندهای معروف همکاری می کند و جز عکاس های مطرح در زمینه کاری خودش است. در این گفتگو او از تجربیاتش در دنیای مدلینگ می گوید کاری که به گفته او باعث می شود توجه ویژه اطرافیانت را به خود جلب کنی. حرفه ایی که این روزها طرفداران زیادی با آمال و آرزوهای مختلف دارد.

مسیحا نزدیک ۱۰ سال پیش مدلینگ را شروع کرد. او در مورد اینکه چگونه وارد این حرفه شد می گوید:«سال ۸۶ تازه بحث مدلینگ وارد ایران شده بود و به عنوان یک حرفه و صنعت به آن نگاه می شد. من هم خیلی علاقه مند شده بودم که این کار را دنبال کنم. آگهی های مختلفی برای جذب مدل می دیدم که برایم جذاب بود. دنبال چند تا از این آگهی ها هم رفتم. بالاخره با پیشنهاد دوستان به یکی از دفاتر تبلیغاتی که موثق بود؛ معرفی شدم و بعد از دادن تست کارم را شروع کردم. در آن زمان آژانس مدلینگ یا ازاین دست مؤسساتی که در حال حاضر فعالیت زیادی دارند؛ وجود نداشت و اینجاهایی که برای مدلینگ تبلیغ می کردند بیشتر دفاتر تبلیغاتی صنعتی بودند که برای پروژه های تبلیغاتی خود مدل جذب می کردند.»

صورت طبیعی از معیارهای انتخاب یک مدلینگ موفق در آژانس مدلینگ

معیارهای انتخاب مدل ها می تواند برای هر تبلیغ متفاوت باشد اما یک سری ویژگی های هست که درواقع استاندارد است و باید رعایت شود. مسیحا در مورد معیارهای انتخاب یک مدل می گوید:«معیارهای انتخاب مدل برای آقایان قد بالای ۱۸۵ سانتیمتر، تناسب بدنی خوب مخصوصاً بدن عضلانی یا فیتنس، صورت عمل نکرده و طبیعی است و به غیراز این موارد تست نیز گرفته می شود که ببینند فرد توانایی و مهارت این کار را دارد به نوعی مثل تست بازیگری که انجام می دهند.» اما این روزها این قدر شور و شوق جوان ها برای این کار زیاد است که خیلی از افراد سودجو بدون درنظرگرفتن استاندارها با دادن وعده های دروغی و درازای دریافت پول آن ها را به عنوان مدل معرفی می کنند.

این عکاس مدلینگ و مدل باسابقه می گوید:آن موقع که من این کار را شروع کردم مدلینگ این قدر موردتوجه جوان ها نبود برای همین کسی راضی نمی شد پول بدهد که مدل شود هرکسی اگر سراغ این کارمی آمد هم علاقه اش را داشت هم استایل؛ به قول معروف چیزی در خود دیده بود. من هم اگر به استودیو یا دفاتر تبلیغاتی مراجعه می کردم از دستمزد کار حرف می زدم نه اینکه بخواهم پولی بدهم تا کار بگیرم. البته الآن شرایط فرق کرده است و خواهان این کار زیاد شده است وقتی این شرایط پیش میاید عده ایی هم هستند که سو استفاده می کنند. اما افراد باید به توانایی های خود دقت کنند و ببیند آینده ای در این حرفه دارند.

۳ میلیون تومان دستمزد مدلینگ برای یک روز در آژانس مدلینگ

در مورد دستمزدهای یک مدل رقم های زیادی شنیده می شود شاید همین رقم ها هم هست که خیلی ها را به این سمت وسو می کشاند مسیحا در مورد دستمزد یک مدل می گوید:«من آن زمان که کار مدلینگ می کردم روزی ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان دستمزد می گرفتم. البته الآن مدل های مرد که حرفه ای و شناخته شده هستند بالای ۳ میلیون تومان نیز می گیرند اما یک نکته که در مورد این رقم ها باید به آن توجه شود اینکه مدل ماندن هزینه دارد و اگر بخواهد به صورت حرفه ایی کار کند خیلی باید خرج کند.

مثلاً مرتب باید ورزش کند، تغذیه و رژیم مناسب داشته باشد. درواقع برای استایل و ظاهرش باید هزینه کند تا همانطوری حفظ شود.» او این علاقه ایی که در این سال ها نسبت به مدلینگ به وجود آمده را تنها ناشی از درآمد بالای آن نمی داند و اعتقاد دارد رشد شبکه های مجازی و علاقه به دیده شدن در بین جوان ها از عوامل جذابیت حرفه مدلینگ در سال های اخیر است. «ازیک طرف در این سال ها با گسترش شبکه های مجازی تبلیغات برای کالاهای متنوع پیشرفت کرد و مردم نیز به خرید آنلاین روی آوردند.

درنتیجه برای تبلیغات در فضای مجازی به مدلینگ احساس نیاز شد. و سعی شد از افراد خوش چهره و خوش هیکل به عنوان مدل استفاده شود. جوان ترها هم شناخت بیشتری به این حرفه پیدا کردند و علاقه مند شدند. از طرف دیگر می توان گفت مدلینگ مثل بازیگری است. در آن شهرت وجود دارد و دیده شدن. از سوی اطرافیان و دوستانت موردتوجه قرار می گیری، شناخته می شوی و یک نگاه ویژه ای به تو می شود. این مهم ترین عاملی هست که جوان ها را جذب می کند.»

در آژانس مدلینگ، مدلینگ به دانش تبلیغات وابسته است

مسیحا به عنوان کسی که عکاسی مدلینگ انجام می دهد و سال ها پیش تجربه مدل بودن را نیز داشته است. احاطه بیشتری به این حرفه دارد. او در مورد آینده حرفه مدلینگ در ایران می گوید:«مدلینگ اگر در راستای درست و حرفه ای پیش برود خیلی جای پیشرفت دارد. البته نباید فراموش کنیم که اساس مدلینگ تبلیغات است. مدل برای اینکه یک کالا را تبلیغ کند به کار گرفته می شود. بنابراین باید دانش تبلیغات بیشتر شود تا این حرفه هم پیشرفت کند.

در حال حاضر هم یک سری مراکز هستند که در زمینه مدلینگ تبلیغات می کنند حالا من در مورد اینکه چقدر کار آنها درست و اصولی است اطلاعی ندارم اما می دانم که جوان ها آگاه تر شده اند. به هر حال تا معیارها و استانداردهای جهانی فاصله زیادی داریم و باید بیشتر به صورت حرفه ای کار کرد. همین طور آموزش های بیشتری لازم است تا دید افراد به این کار باز شود و اطلاعات درستی به دست بیاورند. الان که در حوزه عکاسی مدلینگ فعال هستم جوانهای با استعدادی می بینم و می دانم که مدلینگ رو به رشد است اما باید دقیق تر و آگاه تر روی آن کار شود.»

آژانس مدلینگ چیست؟

اگر فکر می کنید می توانید در حرفه مدلینگ موفق شوید و به دنبال آژانس مدلینگ هستید می توانید از میان آژانس های مدلینگی که در ایران تاسیس شده اند با در نظر گرفتن جوانب آن، بهترین آژانس مدلینگ را انتخاب کرده و برای ورود به شغل مدلینگ اقدام کنید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي