آموزش تولید محتوا برای انواع سایت

تاريخ : 26 آبان

امروزه تولید محتوا به یکی از مهمترین بخش های هر کسب و کاری تبدیل شده است. ما در این بخش گهر آموزش تولید محتوا برای انواع سایت را برای شما عزیزان شرح می دهیم.

آموزش تولید محتوا برای انواع سایت

آموزش تولید محتوا برای انواع سایت, پورتال خبری فرهنگی گهر

انتخاب موضوع مناسب

قبل از هرچیز باید تسلط کافی در زمینه کاری خود داشته باشید و مطالعات روزانه خود را در سطح اینترنت یا کتاب افزایش دهید. همه آن چیزی که شما در زمینه کاری خود میدانید و تجربه کرده اید میتواند برای دیگران ارزشمند باشد، هرچقدر این نکات ظریف تر و دقیق تر باشند مخاطبین مناسب تری نیز خواهند داشت.

بطور مثال اگر شما سایت فروشگاه لوازم الکترونیکی داشته باشید اطلاعات زیادی برای ارائه به مخاطبین خواهید داشت که عموما از اینترنت و سایت های تولید کننده خارجی بدست می آید. ولی اگر فروشگاه شما در زمینه فروش کیف و کمربند چرم باشد چطور؟ آیا میتوانید اطلاعات مناسبی بر روی اینترنت پیدا کنید؟ خیر. در چنین شرایطی شناخت دقیق از زمینه کاری و تجربیات شما بسیار ارزشمند خواهد بود. مقالاتی مانند “تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی”، “نحوه و پروسه تولید چرم” یا مواردی شبیه این میتوانند مخاطبان محدود ولی مرتبط و مناسبی را به سایت شما جذب کنند.

هرچقدر کار تولید محتوا در زمینه کاری شما سخت تر باشد برای شما بهتر است! زیرا رقبای کمتری خواهید داشت. محتوای عمومی براحتی در اینترنت قابل دسترسی بوده و منابع زیادی برای دریافت آن وجود دارد. راه ایجاد تفاوت در اینترنت ارائه محتوای تخصصی و ارزشمند است.

انتخاب موضوع مناسب مقالات

تا همین چند صد سال پیش “مهندس” واژه ای مستقل و معنادار بود، ولی با گسترش علوم، شاخه های جدیدی به آن اضافه شد تا جاییکه اگر از کسی بپرسید رشته تحصیلی تو چیست و بگوید مهندسی بنظر بی معنی میرسد و در سوال بعدی حتما میپرسید چه رشته ای؟ همین مسئله را میتوان به سایت های اینترنتی تعمیم داد.

اگر سال ۸۵ تا ۸۹ شما یک سایت دانلود داشتید همه میدانستند که دقیقا چه کاری انجام میدهید ولی امروز اگر بگویید که من سایت دانلود دارم حتما در مسیر اشتباهی قرار گرفته اید! به مرور زمان عبارت “سایت دانلود” به “سایت دانلود فیلم” یا “سایت دانلود نرم افزار” تبدیل شد و امروز حتی رقابت در عباراتی مانند “سایت دانلود فیلم کلاسیک” یا “سایت دانلود نرم افزار موبایل” نیز دشوار شده است. این روند به همین شکل ادامه خواهد داشت و در صورتی موفق خواهید بود که در تولید محتوای با کیفیت یک قدم جلوتر از بقیه باشید.

نحوه ارائه محتوا

در بسیاری موارد محتوای مورد نظر شما بسیار اندک است و بیش از چند خط ساده نخواهد بود. در این شرایط ممکن است ارائه آن بصورت متنی، جذابیت زیادی نداشته باشد و یا با توجه به متن کم مورد توجه موتورهای جستجو قرار نگیرد. تغییر در نحوه ارائه و افزودن جذابیت های بصری میتواند کیفیت محتوای شما را افزایش دهد.

برای درک بهتر این مورد به یک مثال موجود بر روی اینترنت اشاره میکنیم. یک سایت معتبر فروش کیف پول چرمی مطلبی را در مورد اینکه چطور میتوانید کیف پول خود را کم حجم تر کنید ارائه کرده است. شاید اگر این پرسش را از هرکسی داشته باشید با چند راهکار ساده مانند خارج کردن کارت های اضافی یا استفاده از کارت الکترونیکی بجای پول نقد مشکل را حل کند. ولی سایت Bellroy رویکردی متفاوت به این مسئله داشته و به همین دلیل نام و لینک آن را در این مقاله مشاهده کنید.

روش درست ارائه محتوای سایت

این سایت با ساخت یک ویدئو، یک صفحه مجزا و با بکارگیری المان های گرافیکی عالی این مسئله ساده را شرح و بسط داده است، به شکلی که شما هم ممکن است با دیدن آن چند دقیقه ای را سرگرم شده و یا حتی آن را به دوستانتان معرفی کنید. اگر بخواهیم نوع جذب بازدیدکننده به سایت را ارزش گذاری کنیم، استفاده از تبلیغات کمترین درصد بازدهی را خواهد داشت و ممکن است از هر ۱۰۰۰ نفر یک نفر به مشتری شما تبدیل شود. جذب افراد از موتورهای جستجو ارزشمندتر است و احتمال تبدیل بازدیدکننده به مشتری ۱ به ۱۰۰ خواهد بود. این عدد در معرفی شما توسط افراد به دوستان و آشنایان تفاوت چشم گیری خواهد داشت و ممکن است از هر ۳ نفر یک نفر در آینده به مشتریان شما بپیوندد.

تغییر در نحوه ارائه و افزودن جذابیت های بصری میتواند کیفیت محتوا و شانس معرفی شما از طرف کاربر به دیگران را افزایش دهد

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي