آمار زائران کربلا که وارد کشور شدند

با توجه به خیل عظیم عزاداران حسینی تاکنون نزدیک به 200 هزار نفر از زائران کربلا وارد کشور شده اند

آمار زائران کربلا که وارد کشور شدند

خبرگزاری فارس:  محمد بابایی رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا درمورد آخرین وضعیت تردد زائران کربلای حسینی در مرزهای زمینی مهران، چزابه و شلمچه و همچنین آخرین آمار ورود زوار به کشور، اظهار داشت: از ساعت یک بامداد روز جمعه -13 آذر- تا 7 صبح امروز 193 هزار نفر از زوار کربلا از مرز مهران وارد ایران شدند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا تصریح کرد: در همین بازه زمانی 50 هزار نفر از مرز شلمچه و 40 هزار نفر از مرز چزابه و همچنین 12 هزار زائر نیز به صورت هوایی به کشور مراجعت کردند.

وی گفت: در مجموع از ساعت یک بامداد روز جمعه – 13 آذر- تا 7 صبح امروز 292 هزار نفر از زوار از طریق مرزهای زمینی و هوایی وارد کشور شدند.

بابایی به آخرین آمار ورود زائران راهپیمایی عظیم اربعین حسینی به کشور اشاره داشت:  از دهم ماه صفر تا 7 صبح امروز مجموعا یک میلیون و  380 هزار نفر از زائران کربلای حسینی از طریق مرزهای هوایی، زمینی و دریایی به کشور بازگشتند.

وی به فعال بودن تمام گیت‌های موجود در سه مرز شلمچه، چزابه و مهران در شب گذشته اشاره کرد و گفت: روز گذشته شاهد بازگشت تعداد زیادی از زوار بودیم که رکورد بی‌نظیری در این زمینه بود و ورود 290 هزار نفر در یک روز شگفت‌انگیز بود.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا در پاسخ به دیگر پرسش فارس، درمورد چگونگی ورود زائرانی که فاقد مدارک مسافرتی یا گذرنامه باشند، تصریح کرد: سامانه نرم‌افزاری که در گیت‌های موجود در مرزهای کشور تعبیه شده به بانک‌های اطلاعاتی متصل است و به واسطه آن احراز هویت صورت می‌گیرد.

وی گفت: زائران فاقد مدارک شناسایی پس از احراز هویت و اثبات ایرانی بودنشان از گیت‌ها عبور کرده و وارد کشور می‌شوند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا در مورد ورود اتباع غیرایرانی از مرزهای زمینی خاطر نشان کرد: در هر سه مرز مهران، چزابه و شلمچه گیت‌های اختصاصی برای ارائه خدمات به اتباع غیرایرانی اختصاص داده شده است.

 

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه