آشنایی با تاجران زن معروف در جهان

تاريخ : 31 مرداد

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در دنیا و در کشورهای مختلف، تاجرهای زن زیادی وجود دارند که شاید بیشتر از مردان در کارشان موفق باشند. برای آشنایی با تاجران زن این بخش گهر را بخوانید. در ادامه مطالبی در مورد تاجرین زن و زنان تاجر و زنان تاجر معروف و معروف ترین تاجرین زن می خوانید.

آشنایی با تاجران زن معروف در جهان

آشنایی با تاجران زن معروف در جهان, پورتال خبری فرهنگی گهر

تاجران زن

موسسه فوربس، موفق‌ترین زنان قدرتمند سال ۲۰۱۸ را که همپای مردان موفق به میدان رقابت وارد شدند و از آن سربلند بیرون آمدند رده‌بندی کرده که در ادامه مروری بر نام و عملکرد آنها خواهیم داشت:

۱. شریل سندبرگ (Sheryl Sandberg)

پس از گذشت چهار سال کار در شرکت فیس‌بوک و هدایت موفقیت‌آمیز این شرکت در نخستین عرضه سهامش به بازار سرمایه در ماه مه گذشته با رقم پرحرف و حدیث یکصد میلیارد دلار، توانست در ماه ژوئن یکی از اعضای هیات‌مدیره‌ در این شبکه اجتماعی شود.

۲. ایندرا نویی (Indra Nooyi)

نویی رییس هیات مدیره شرکت پپسی که اصالتی هندی‌ دارد، موفق شد با اقدامات بی‌نظیر مدیریتی‌ از سال ۲۰۰۶ تاکنون همیشه در میان بیست نفر نخست فهرست جای گیرد. پپسی در سال گذشته رقمی معادل ۶/۵ میلیارد دلار عایدی به سهامداران شرکت هدیه کرد و موفق شد درآمد خالص شرکت را با ۱۴ درصد رشد به عدد ۶۶ میلیارد دلار برساند. از جمله اقدامات نویی استفاده بهینه از بازار کشور زادگاهش هندوستان ،برای نیل به اهداف مالی بود که البته نتایج بی‌نظیری برای وی به همراه داشت.

۳. آیرین رزنفلد (Irene Rosenfeld)

وی که پیش‌تر رییس هیات مدیره‌ شرکت کرافت (Kraft) بوده است، موفق شد تجربه‌ فعالیت در کسب و کار خرده‌فروشی در آمریکای شمالی را در تجارت جهانی اسنک به کار ببندد و دو شرکت مستقل را در این حوزه به منفعت برساند. او هم اکنون رییس هیات مدیره‌ بخش بین‌الملل شرکت مندلز اینترنشنال (Mondelez Internatioal) است.

۴. ویرجینیا رامتی (Virginia Rometty)

در اکتبر ۲۰۱۱ میلادی، پس از گذشت ۳۰ سال حضور در شرکت IBM، وی به عنوان رییس هیات مدیره‌ این شرکت منصوب شد و موفق شد تا لقب نخستین رییس زن این شرکت یکصد ساله با بیش از یکصد میلیارد دلار درآمد را به خود اختصاص دهد.

۵. اورسولا برنز (Ursula Burns)

رییس هیات مدیره و مدیر اجرایی شرکت زیراکس (Xerox) همچنان در تلاش است تا ماهیت این شرکت را از فروشنده‌ صرف دستگاه‌های چاپگر و فتوکپی به یک ارائه دهنده‌ سرویس‌های خدماتی گوناگون تغییر دهد. سرویس‌هایی نظیر مدیریت تراکنش بلیت‌های الکترونیکی، گرفتن عوارض جاده‌ای و پارکومترها و سایر خدماتی از این قبیل. جالب اینکه همین موارد پیش‌پا افتاده برای زیراکس در حدود نیمی از درآمدهایش را به ارمغان آورده است.

۶ .مگ ویتمن (Meg Whitman)

وی که پیش‌تر مدیریت سایت اینترنتی eBay را بر عهده داشت، هم اکنون رییس هیات مدیره‌ شرکت هیولت-پاکارد (HP) است.

وی که حتی در خلال انتخابات سال ۲۰۱۰ ایالت کالیفرنیا برای تصدی سمت فرمانداری جنگید، در حال حاضر سمت چالش برانگیزتری را بر عهده دارد و می‌کوشد تا به اوضاع این شرکت سر و سامان دهد.

۷. ماریا داس کاراکاس سیلوا فاستر (Maria das Gracas Silva Foster) یکی از معروفترین تاجران زن دنیا

وی رییس هیات مدیره‌ شرکت نفتی پتروباس (Petrobas) است که بیش از ۹۰ درصد از تولید صنعت نفت و گاز طبیعی کشور برزیل را در دست دارد. سیلوا فاستر موفق شده است تا درآمدهای این شرکت را به رقم ۱۳۰ میلیارد دلار افزایش دهد.

۸. ماریسا مایر (Marissa Mayer)

مایر که در هرم قدرت گوگل، نفر بیستم به شمار می‌رفت در ماه ژوئیه گذشته رسما اعلام کرد قصد ترک گوگل و پیوستن به یاهوی رقیب را برای تصدی پست ریاست هیات مدیره در سر دارد، که شگفتی همه‌ فعالان در این حوزه را در پی داشت.

ماریسا در سمت جدیدش می‌کوشد تا از اهرم‌هایی نظیر سرویس پست ‌الکترونیکی، سرویس مالی و ورزشی یاهو برای ارتقای هر چه بیشتر جایگاه و قدرت مالی این شرکت بهره ببرد.

۹. ان سووینی (Anne Sweeney)

مدیر بخش شبکه‌های رسانه‌ای شرکت دیزنی و رییس گروه تلویزیونی Disney – ABC هم اکنون رویکردی جهانی در پیش گرفته و با بیش از یکصد شبکه تلویزیونی و ۶۰۰ میلیون مخاطب در بیش از ۱۶۹ کشور جهان خود را سرگرم کرده است.

۱۰. سوزان ووژیچکی (Susan Wojcicki)

ووژیچکی که در شرکت گوگل فرد پشت پرده‌ جذب تمام آگهی‌های این غول اینترنتی است، هم اکنون بخش‌هایی چون AdWords ،AdSense ،Analytics و Double Click را هدایت می‌کند که بیش از ۹۶ درصد از درآمد ۹/۳۷ میلیارد دلاری گوگل در سال ۲۰۱۱ میلادی را رقم زده است.

۱۱. آریانا هافینگتون (Arianna Huffington)

آریانا یکی از موسسان روزنامه‌ اینترنتی هافینگتون پست است که موفق شد در اوایل سال ۲۰۱۱ میلادی این وب‌سایت را به شرکت AOL بفروشد.

وی همچنین در بخش گزارش ملی، جایزه‌ پولیتزر سال جاری را از آن خود کرد تا جایگاه خود را در حوزه‌ رسانه بیش از پیش تقویت نماید. آریانا هافینگتون هم اکنون تمام تلاش خود را بر گسترش جایگاه بین‌المللی خویش متمرکز کرده است و می‌کوشد تا سایت خود را به زبان‌های اسپانیولی و ایتالیایی نیز عرضه کند.

۱۲. دیان فون فورستنبرگ (Diane Von Furstenberg)

فورستنبرگ که اصالتا متولد بلژیک است، کسب و کار خود را از سال ۱۹۷۰ میلادی با سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار دلاری در حوزه‌ طراحی لباس در آمریکا آغاز کرد و در اندک زمانی موفق شد به مقام نخست در این حوزه برسد.

وی سپس به عنوان رییس هیات طراحان مد و لباس آمریکا (CFDA) منصوب شد که کسب و کار ۳۵۰ تن از برترین طراحان مد و لباس این کشور را بر عهده دارد.از اقدامات وی می‌توان به تلاش برای اجرایی کردن موسسه حقوقی مد و لباس فوردهام و برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی متعدد اشاره کرد که هدف اصلی آنها آگاهی ‌بخشی به عموم مردم درباره اجتناب از خریداری البسه‌ تقلبی و تلاش برای حفظ حقوق طراحان این حوزه بود.

۱۳. ایمی پاسکال (Amy Pascal)

وی از روسای شرکت سونی پیکچرز اینترتینمنت Sony Pictures Entertainment و یکی از چهره‌های پشت پرده بسیاری از فیلم‌های موفق هالیوودی بر پرده‌ سینماها است. در سال جاری استودیوی وی فیلم‌های موفقی نظیر کمدی Jump Street، فیلم علمی- تخیلی مردان سیاه‌پوش ۳ و اسپایدر من شگفت‌انگیز (Amazing Spiderman) و… را به روی پرده اکران فرستاد.

این شرکت در سال جاری بیش از ۸۰۰ میلیون دلار درآمد از بازار جهانی صید خواهد کرد.

۱۴. شری مک‌کوی (Sheri McCoy)

پس از ترک سمت، در شرکت آرایشی- بهداشتی جانسون اند جانسون (Johnson & Johnson) در اوایل آوریل گذشته، مک‌کوی ریاست هیات مدیره‌ شرکت Avon را به دست گرفت، شرکتی که سال‌ها است به طور مستقیم اقدام به فروش محصولات آرایشی- بهداشتی می‌کند و در حدود ۴/۶ میلیون فروشنده‌ فعال در بیش از یکصد کشور جهان دارد. مک‌کوی بسیار کوشیده است تا به دور از حاشیه‌های معمول، این شرکت را از وضعیت بحرانی خارج کند.

۱۵. ماری بارا (Mary Barra)

ماری بارا که در بخش توسعه جهانی محصولات مشغول به کار است یکی از معدود زنان رده بالای شاغل در شرکت جنرال موتورز (General Motors)، یکی از بزرگترین خودروسازان در جهان به شمار می‌رود. وی که در رتبه شغلی‌ خود با بیش از ۳۶ هزار نفر پرسنل سر و کار دارد، می‌کوشد تا رهبری بخش‌هایی چون طراحی، مهندسی و کیفیت یازده برند جهانی خودرو را به خوبی به سرانجام برساند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي