آدرس ایران مال تهران

بازار بزرگ ایران مال، با اهداف چند منظوره به جهت عرضه کالا و معاملات تجاری و غیره که رقابت با مالهای بزرگ دنیا را دارد. اینک ساخته و بخشی به بهره برداری رسیده است.درباره آدرس ایران مال تهران و دیگر مشخصات با مطلب امروز با ما باشید.

آدرس ایران مال تهران

بازار بزرگ ایران علاوه بر کارکرد تجاری، اهداف بزرگی در حوزه مذهبی، رفاهی، گردشگری و تفریحی را دنبال می‌کند. همین وجوه موجب تمایز این بازار از انواع مشابه در منطقه و جهان می‌شود.

ایران مال تهران یا بازار بزرگ مال

این مجتمع تجاری چند منظوره اهداف زیادی را دنبال می‌کند و قرار است به مجتمعی تفریحی، تجاری و گردشگری بدل شود. به‌نظر می‌رسد اجرای این پروژه فتح‌ باب رقابت با مال‌های بزرگ دنیا است. با تغییر نظام توزیع کالا در جهان، عرضه کالا هم‌ اکنون در مجتمع‌ها و مراکزی با امکانات وسیع در مساحت‌های گسترده صورت می‌گیرد.

مراکزی که روند رو به رشدی را در این سال‌ها در کشور تجربه کرده و توانسته‌اند مراکز عرضه سنتی کالا را به حاشیه برانند. فعالان این عرصه معتقدند گرایش مردم به خرید از مراکز بزرگ تجاری به‌دلیل امکانات رفاهی در نظر گرفته شده در این مراکز در حال افزایش است و این مراکز با توجه به این امکانات و در نظر گرفتن بودجه مردم، توانسته‌اند بخش بزرگی از خریداران را به سمت خود جلب کنند. اما آنچه مورد تاکید کارشناسان است اینکه در رقابت امروز، مراکز تجاری باید تمام ابعاد و زیرساخت‌های موردنیاز برای تامین نیازهای شهروندان را پوشش دهند.

آدرس پروژه بزرگ ایران مال تهران 

پروژه مذکور نشانه این است که ایران به رقابت در نسل چهارم مال‌ها ورود پیدا کرده است؛ پیش از این سازندگان مال‌ها و مجتمع‌های تجاری چندمنظوره پایتخت برای افزایش رفت و آمد و رونق کسب و کار در این مراکز، امکانات جدیدی را به مال‌ها (از جمله شهربازی، اتاق بازی کودکان و سایر کاربری‌های تفریحی برای گروه‌های مختلف سنی) اضافه می‌کردند، اما اکنون تلاش بر این است که سطح امکانات در مال‌ها ضمن برابری با استانداردهای روز دنیا، به کلیه نیازهای شهروندان اعم از تفریحی، فرهنگی، دینی، ورزشی، خدماتی، رفاهی و… پاسخ دهد. محدودیت منابع و دشواری و هزینه‌های تولید موجب رشد بخش خدمات در ترکیب تولید ناخالص کشورها شده است.

در این میان یکی از زیربخش‌های خدمات که ضمن تولید ثروت و افزایش رونق، اشتغال پایدار ایجاد می‌کند، گردشگری است و مجتمع‌های چندمنظوره تجاری، تفریحی، فرهنگی و اجتماعی از جمله جاذبه‌های جدید گردشگری در اکثر کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه است و وجود چنین مجتمع‌هایی در کشورهای همسایه مانند امارات‌متحده، قطر، ترکیه، مالزی و چین شاهد این ادعاست.

دلیل ساخت ایران مال

خلأ وجود مجتمع‌هایی که تمامی نیازهای شهروندان در کشور را پاسخ دهد یکی از عواملی بوده که سالانه منجر به سفر ایرانیان به کشورهای همسایه برای دیدن و خرید از چنین مجتمع‌ هایی شده است. بر این اساس آنچه دست‌ اندرکاران بازار بزرگ ایران عنوان می‌کنند، ایجاد این مجتمع می‌تواند بخشی از تقاضاهای سفر خارجی را به داخل کشور هدایت کند تا از این طریق خروج ارز نیز کاهش یابد.

علاوه براین با توجه به امکاناتی که در این مجتمع تعبیه شده، فضای ایران‌ مال می‌تواند به جذب گردشگر و توریست نیز کمک کند. علا میرمحمد صادقی، رئیس هیات امنای ایران مال، در نشست خبری که به بهانه رونمایی از نخستین فاز بازار بزرگ ایران برگزار شد، عنوان کرد: من در شیخ‌ نشین‌های خلیج‌ فارس مثل دوبی همیشه اظهار کوچکی می‌کردم که ایرانی‌ها با زحمت و هزینه به این کشورها می‌آمدند و گاهی حتی جنس‌های بنجل را که اغلب ساخت چین بود، خریداری می‌کردند.

نمای داخلی بخشی از ایران مال

ایران مال؛ رقیب دوبی مال در غرب تهران

همین شیخ‌ نشین‌ها اغلب به خاطر داشتن چنین امکاناتی به ما فخر می‌فروختند. من همیشه احساس می‌کردم که چرا ما در ایران چنین محلی را نداریم که بتوانیم در مقابل خارجی‌ها سربلند شویم و کالاها را در آنجا عرضه کنیم. بنده پس از انقلاب تاکنون در اتاق بازرگانی فعالیت داشته‌ام. به یاد دارم اوایل انقلاب، مهمان‌هایی که از خارج کشور به ایران می‌آمدند را تنها به بازار بزرگ تهران می‌بردیم چراکه جای دیگری برای خرید نبود. به همین دلیل ایران‌ مال با انگیزه آبروی ملی ساخته شد که افتخار ملی محسوب می‌شود.

آدرس ایران مال تهران

تهران، اتوبان شهید خرازی غرب به شرق، نرسیده به خروجی دریاچه چیتگر (شهدای خلیج فارس)

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه