چطور می توان یک ترنس یا دو جنسه را شناسایی کرد

می توان ترنس را شناسایی کرد

ترنس واژه ای است که بر ای تعریف آن نیاز به داشتن اطلاعاتی تخصصی داریم. تفاوت های ظاهری و جسمی زن و مرد موضوعی کاملا روشن است. ولیکن وجود این تفاوت ها و برخی تضاد های ظاهری در زن و مرد، موضوعی جدید با نام ترنس را ایجاد خواهد نمود.

چطور می توان یک ترنس یا دو جنسه را شناسایی کرد

ترنس چیست ؟

بهتر است قبل از هر قضاوتی از ترنسجندریسم و … اطلاعات کسب کنیم .گاهی سرخوردگی های جنسی و عاطفی باعث میشه که فک کنیم ما هم تراجنسی هستیم که اینطور نیست. ممکن است با مواردی مواجه شید که تمام ترنس ها از دوران کودکی میدانستند که در قالب جسمی اشتباهی هستند و همیشه به محسوساتی که مرتبط به جنس بیولوژیکی خودشان نبود علاقه داشتند (پسر ها به عروسک بازی و …دختر ها به فوتبال و …) اما این مسئله نیاز به زمان داره و همیشه ملاک تشخیص یک تراجنسی انتظارات جنسیتی نیست .

بله اگاه باشید که رفتار های مدل مردانه و مدل زنانه فقط یک نوع بیان کردن است و همیشه تعیین کننده جنسیت ما نیست . تمایلات جنسی و هویت جنسی یک چیز منطبق نیستند. یک تراجنسی بودن یا یک ترنسجندر بودن به این معنی نیست که فرد استریت باشد. تمایل جنسی و جنسیت دو بخش مجزا از همند در هویت فرد .
باید گفت هویت جنسی یک اعتقاد درونی نسبت به جنسیت فرد است و تمایل جنسی باعث کشش جنسی میشود.

برای تشخیص ترنس بودن در مرحله بعدی باید به یک متخصص روانشناس مراجعه کرد.

یک روانشناس شما را از منظر روحی تجزیه و تحلیل می‌کند و در درجه اول سعی می کند تا شما را به شخصیتی که به آن تعلق دارید نزدیک کند، اگر شما یک زن هستید اما روحیات مردانه دارید، از منظر روانشناس باید روحیات زنانه شما بازگردد.

بعد از روانشناس اما زمان معاینات و مراجعات به پزشک قانونی است. در پزشکی قانونی روانشناس و پزشک دوره‌های روان درمانی و آمادگی برای تغییر جنسیت فرد را آغاز می کنند.

اگر شما تصور این را دارید که احیانا ترنس در اطراف شما وجود دارد باید اورا نزد یک روانشناس اجتماعی و یا سکسولوژیست بفرسیتد.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه