هزینه عمل زیبایی گوش

جراحی زیبایی گوش که بنام جراحی اتوپلاستی شناخته می شود، برای شکل و تناسب موقعیت دیگر اعضا صورت انجام می شود.

هزینه عمل زیبایی گوش

اقدام برای جراحی زیبایی گوش (اتوپلاستی)

در این روند قدم اول مشورت کردن با جراح است. شما باید در اولین ملاقات با جراح گوش، اهداف خود را از این جراحی بیان کرده و سابقه پزشکی خود را شرح دهید. همچنین باید در مورد خطرات، مزایا، هزینه‌ها، دوره بهبودی ، مراقبت بعد از عمل زیبایی گوش و انتظاراتی که از این عمل جراحی دارید با جراح خود گفتگو کنید.

آیا من متقاضی مناسبی برای جراحی اتوپلاستی هستم؟

جراحی زیبایی گوش فرآیندی است که کاملاً به سلیقه و نظر شخصی بیمار مرتبط است و بهترین نتایج از طریق مشورت کردن با جراح حاصل می‌گردد. جراح می‌تواند بهترین روش جراحی زیبایی گوش را متناسب با نیازهای شما و یا فرزندتان به شما پیشنهاد دهد.

کودکانی که شرایط لازم برای انجام عمل جراحی زیبایی گوش را دارند:

  • از سلامتی کامل برخوردار هستند، هیچ گونه بیماری که سلامتی آن‌ها را تهدید کند، ندارند و به عفونت‌های شدید گوش مبتلا نیستند.
  • حداقل 5 سال سن دارند و غضروف گوش آن‌ها پایداری کافی را برای تحمل عمل جراحی دارد.
  • همکاری لازم را با پزشک دارند و دستورالعمل‌های او را به خوبی دنبال می‌کنند.
  • می‌توانند احساسات خود را به خوبی بیان کنند.

نوجوانان و افراد بالغی که شرایط مناسب برای انجام عمل جراحی زیبایی گوش را دارند، افرادی هستند که:

  • از سلامتی کامل برخوردار هستند، هیچ گونه بیماری که سلامتی آن‌ها را تهدید کند، ندارند و وضعیت پزشکی آن‌ها به گونه‌ای نیست که روند بهبودی را مختل سازد.
  • تمایلی به استعمال دخانیات ندارند.
  • دیدگاه مثبت و اهداف مشخصی برای عمل جراحی زیبایی گوش دارند.

چگونه برای جراحی زیبایی گوش (اتوپلاستی) آماده شوم؟

این جراحی بسته به پیچیدگی عمل، حدوداً دو تا سه ساعت طول می‌کشد. در صورتی که فرآیند عمل بسیار پیچیده باشد، این جراحی ممکن است بیشتر از 3 ساعت به طول بینجامد. توصیه می‌‌کنیم که در مورد جزییات این عمل با پزشک خود گفتگو کنید.بیمارانی که باید تحت بی‌هوشی عمومی قرار بگیرند نباید نیمه شب قبل از عمل و یا صبح روز عمل هیچ گونه نوشیدنی و یا خوراکی مصرف کنند. آخرین وعده غذایی در شب قبل از عمل باید بسیار سبک باشد.علاوه بر این بیمار باید:

  • ارزیابی پزشکی و یا تست‌های آزمایشگاهی را انجام دهد.
  • داروهای خاصی را مصرف کند و یا وضعیت دارویی فعلی خود را متناسب با عمل تغییر دهد.
  • قبل از جراحی از استعمال دخانیات پرهیز کند.
  • به منظور جلوگیری از افزایش خطر خونریزی از مصرف مکمل‌های گیاهی، داروهای ضد التهاب و آسپرین پرهیز کند.

جراحی اتوپلاستی یا عمل زیبایی گوش چگونه انجام می‌شود؟

این عمل از طریق ایجاد برشی در پشت گوش انجام می‌‌شود که جراح را قادر می‌سازد تا غضروف پشت گوش را تا حدی که گوش به سمت سر بخوابد، کاهش دهد. ممکن است در طی این جراحی از بخیه‌های دائمی به منظور نگه داشتن گوش در محل مورد نظر استفاده شود. تکنیک دیگر شامل تا کردن غضروف بر روی خودش است، تا حدی که گوش به سمت سر نزدیک‌تر شود.بیشتر جراحی‌های اتوپلاستی در مطب پزشک و یا مراکز عمل‌های سرپایی انجام می‌شوند. در مواردی که شخص مراجعه کننده یک فرد بالغ است، عمل جراحی تنها چند ساعت به طول می‌انجامد و شخص می‌تواند همان روز به خانه برگردد. اما در صورتی که عمل جراحی پیچیده باشد، شخص باید بعد از عمل در بیمارستان بستری گردد. گاهی اوقات در مواردی که عمل جراحی بر روی یک کودک انجام می‌شود، ممکن است تشخیص پزشک جراح این باشد که کودک یک شب در بیمارستان بماند.

 انواع مختلف جراحی اتوپلاستی یا عمل زیبایی گوش

اصلاح گوش‌های برآمده با استفاده از تکنیک‌های جراحی به منظور ایجاد و یا افزایش چین مارپیچی گوش (تنها در دیواره داخلی گوش) و یا کاهش غضروف داخلی پشت گوش (بزرگ‌ترین و عمیق‌ترین فرورفتگی گوش بیرونی) انجام می‌شود.جراحان از بخیه‌های خارجی برای بستن شکاف جراحی در پشت گوش استفاده می‌کنند. جراحان ما در کلینیک رازی عمل اتوپلاستی را با در نظر گرفتن شرایط هر بیمار انجام داده و طبیعی‌ترین نتایج را به بیماران خود ارائه می‌د‌‌هند.

نتایج جراحی اتوپلاستی یا عمل زیبایی گوش

عمل جراحی زیبایی گوش می‌تواند ظاهر شخص را کاملاً” تغییر دهد. نتایج این جراحی بلافاصله مشخص می‌شود و معمولاً تا مدت‌ طولانی باقی می‌ماند. پیروی از توصیه‌های جراح به منظور حفظ نتایج عمل اهمیت زیادی دارد. برای آگاهی از نتایج جراحی بیماران می‌توانید تصاویر قبل و بعد از جراحی گوش‌ها که توسط متخصصان کلینیک رازی انجام شده است را مشاهده کنید.

دوره بهبودی عمل زیبایی گوش

بعد از انجام عمل به منظور کاهش تورم گوش، سر بیمار به مدت چند روز پانسمان می‌شود. علاوه بر این داروهای مسکن برای کاهش درد بیمار تجویز می‌گردد.جراح درخصوص مدت پانسمان و اقداماتی که بیمار باید هنگام خواب انجام دهد، با وی صحبت خواهد کرد. معمولاً سر بیمار به مدت 3 روز پانسمان می‌گردد. زمانی که پانسمان برداشته می‌شود، جراح نوعی هدبند به بیمار می‌دهد که به مدت 2 تا 3 هفته به منظور تسریع روند بهبودی باید از آن استفاده کند. اگر پزشک در روند جراحی از بخیه‌های کشیدنی استفاده کند، یک هفته بعد از انجام جراحی بخیه‌ها باید برداشته شوند.زخم‌های جراحی گوش با گذشت زمان ناپدید می‌شوند. بیشتر افراد بالغ 5 روز بعد از انجام عمل جراحی می‌توانند به سر کار خود بازگردند. کودکان می‌توانند یک هفته بعد از جراحی به مدرسه برگردند، اما باید فعالیت‌های خود را تا زمان بهبودی کامل کاهش دهند.

آیا جراحی اتوپلاستی یا عمل زیبایی گوش بی‌خطر است؟

همه عمل‌های جراحی خطرهای مخصوص به خود را دارند. عوارض عمل جراحی زیبایی گوش عبارتند از:

  • درد
  • تورم
  • خونریزی
  • عفونت
  • ماندگاری جای زخم (عموماً قابل مشاهده نیست)
  • بی‌حسی موقتی ناحیه گوش
  • عدم تقارن و یا همشکلی گوش‌ها (به ندرت)

هزینه عمل جراحی عمل زیبایی گوش

هزینه عمل جراحی اتوپلاستی بسته به فاکتورهای متفاوتی که در هر شخص وجود دارد، متغیر است. شرکتهای بیمه اغلب هزینه آن دسته از جراحی‌های گوش را تقبل می‌‌کنند که برای درمان و رفع یک نقص عملکردی گوش مانند مشکل شنوایی انجام می‌شود. در صورتی که عمل جراحی برای اصلاح بدشکلی و یا ناهنجاري مادرزادي گوش باشد، بیمه‌ ممکن است هزینه جراحی اتوپلاستی را پرداخت کند. اگر عمل اتوپلاستی تنها برای دلایل مرتبط با بهبود زیبایی انجام شود، معمولاً شرکت‌های بیمه از پرداخت هزینه آن خودداری می‌کنند. در این صورت توصیه می‌‌کنیم در مورد جزئیات کامل هزینه‌های جراحی و همچنین روش‌های پرداخت هزینه عمل با جراح خود صحبت کنید.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه