هزینه آی وی اف در سال ۱۴۰۱ ivf

تاريخ : 5 فروردین

از روش های ناباروی و میزان موفقیت IVF و هزینه آی وی اف در سال ۱۴۰۱ ivf به همراه توضیح این روش برای بچه دار شدن را در مطلب امروز ما دنبال کنید و درباره میزان موفقیت آن بیشتر بدانید…

هزینه آی وی اف در سال ۱۴۰۱ ivf

هزینه آی وی اف در سال ۱۴۰۱ ivf, پورتال خبری فرهنگی گهر

مهمترین سوالی که برای زوج‌های نابارور قبل از انجام آی وی اف و آی یو آی پیش می‌آید تعیین جنسیت جنین است.اینکه در جریان لقاح آزمایشگاهی آیا می‌توانند صاحب فرزندی با جنسیت دلخواه باشند یا نه؟

به همین دلیل با دکتر پوپک افتخاری جنین شناس و عضو هیئت علمی پژوهشگاه رویان گفت‌و‌گویی کرده‌ایم که در زیر می‌خوانید.

هزینه آی وی اف در سال ۱۴۰۱ ivf

خیلی از زوج‌های نابارور از هزینه‌های درمان با روش‌های آی یو آی و ای وی اف بی‌خبر هستند.

هزینه‌هایی که بسته به نوع خدماتی که انجام می‌دهند و البته بسته به نوع مرکز خدمات دهنده که می‌تواند دولتی، نیمه دولتی و خصوصی باشد، متغیر است.

نسبت به بقیه مراکز دنیا هزینه‌ها در ایران خیلی پایین است. یکی دوسال پیش، بیمه همه مخارج را به عهده گرفت اما بعد از یکی دو سال نتوانستند، ادامه بدهند.

با این اوصاف هم هزینه‌ها خیلی پایین‌تر از خدمات مشابه جهانی است. مثلا در کشورهای اروپایی هزینه‌ها بین ۱۰ تا ۱۵ هزار دلار است اما در اینجا همه هزینه‌ها بر اساس تعرفه‌های وزارت بهداشت حساب می‌شود.

یک تعرفه مشخص وجود دارد که نسبت به مرکز دولتی و خصوصی و نیمه دولتی متغیر است.

البته هزینه تعیین جنسیت جداگانه حساب می‌شود.

تعیین جنسیت هزینه جداگانه دارد علاوه بر هزینه‌های معمول باید حدود ۳ تا ۵ میلیون تومان هم اضافه پرداخت کنند. البته اینها مبالغ مصوب وزارتخانه است.»


هزینه آی وی اف در سال ۱۴۰۱ در پژوهشگاه رویان چقدر است؟

برای انجام عمل جراحی لقاح مصنوعی به روش آی وی اف با احتساب هزینه داروها، مبلغ بیست میلیون تومان از شما در این مرکز دریافت می شود.

هزینه آی وی اف در سال ۱۴۰۱ در مرکز مام چقدر است؟

برای انجام این روش درمانی لازم است مبلغ ۱۸ میلیون تومان به مرکز مورد نظر پرداخت کنید.

آیا هزینه آی یو آی در سال ۱۴۰۱ در مرکز ابن سینا مشخص است؟

بله، شما با انتخاب این مرکز درمانی لازم است با توجه به بیمه درمانی خود، مبلغ ۹۵۰ تومان را برای این روش درمان ناباروری در نظر بگیرید.

همچنین باید به هزینه آی وی اف در سال ۱۴۰۱ در این مرکز اشاره کنیم که ۹ میلیون تومان است.

مرکز ناباروری بهاران (تهران)

این کلینیک درمانی با کمک گرفتن از بهترین متخصصین و تجهیزات کامل آزمایشگاهی و جراحی در سطح کشور موفق شده است تمامی امور تشخیص و درمان ناباروری ( زن و مرد) و اقدامات کمک باروری از جمله لقاح مصنوعی آی وی اف، لقاح درون رحمی اسپرم آی یو آی، هیستروسکوپی، لاپاراسکوپی، کورتاژ، میکرواینجکشن، فریز تخمک، انجماد اسپرم، ارائه خدمات مشاوره به زوج ناباروری و انجام آزمایش های مربوط را پوشش بدهد.

همچنین شایان ذکر است هزینه آی وی اف در سال ۱۴۰۱ در این مرکز تخمک گیری ۹ میلیون تومان و هزینه آی یو آی در سال ۱۴۰۱  یک میلیون و هفتصد هزار تومان (روش معمولی) و تعیین جنسیت دو میلیون و سیصد هزارتومان برآورد شده است.


تعیین جنسیت با تغذیه چقدر ممکن است؟

تعیین جنسیت با تغذیه هم در طب سنتی و هم در طب جدید امکان‌پذیر است.

« با تغذیه می‌توان تا حدودی جنسیت جنین را مشخص کرد، اما این روش اصلا قطعی نیست.

با تغذیه می‌توان فضای واژن را به سمتی پیش برد که اسپرم‌هایی که حاوی کروموزوم X یا Y هست به تخمک برسند تا آن جنسیتی که مد نظرشان است، شکل بگیرد.

همچنین با تغذیه مناسب و تعیین زمان تخمک گذاری می‌توان به جنسیت مورد نظر نزدیک شد.

مثلا اگر زمان تخمک‌گذاری را دقیقا بدانند برای پسردار شدن باید در زمان تخمک‌گذاری نزدیکی داشته باشند. برای دختردار شدن هم باید بعد از زمان تخمک‌گذاری نزدیکی داشته باشد.

اما با توجه به این نکات نتایجی که به دست می‌آید معمولا حدود ۵۳ تا ۶۰ درصد است. یعنی برای کسی که می‌خواهد جنسیت فرزندش مورد دلخواهش باشد تعیین جنسیت با تغذیه توصیه نمی‌شود.»

هزینه آی وی اف در سال ۱۴۰۱ ivf, پورتال خبری فرهنگی گهر

هزینه آی وی اف در سال ۹۸ ivf

تعیین جنسیت در آزمایشگاه

آی یو آی و آی وی اف دو روش درمان ناباروری در ایران است که زوجین نابارور بسته به نوع مشکلی که دارند و البته تشخیص پزشک یکی از این دو روش را انتخاب می‌کنند.

در هر دو روش می‌توان جنسیت جنین را به دلخواه انتخاب کرد اما درصد موفقیت در هر دو یکی نیست.

«در روش آی یو ای می‌توان در آزمایشگاه درصد اسپرم‌هایی را که حاوی کروموزوم ایکس یا ایگرگ هستند، بیشتر کنند و بعد آنها را به رحم زن منتقل کنند.

البته احتمال موفقیت در این روش حدود ۷۰ درصد است.»

« در آی وی اف که لقاح آزمایشگاهی است جنین در آزمایشگاه تشکیل می‌شود و بعد جنسیت مورد بررسی قرار می‌گیرد و بعد از آن جنسیت دلخواه زوج را منتقل می‌کنند که به ۱۰۰ درصد نزدیک است.

یعنی اگر خطای آزمایشگاهی رخ ندهد که معمولا خیلی کم است در این روش به ۱۰۰ درصد نزدیک می‌شویم.»

در روش آی وی اف اگر چند تا جنین تشکیل شود می‌توان جنسیت‌ها را مشخص کرد؟

مثلا یک جنین دختر داشته باشیم و یک جنین پسر؟

« در آی وی اف جنین‌ها با جنسیت‌های مختلف تشکیل می‌شوند هم جنسیت پسر هست هم دختر.

مگر اینکه در خانواده فرد مورد نظر دخترزایی زیاد باشد. یعنی اسپرم‌هایی که پیدا می‌شوند و کیفیت مناسبی دارند اغلب اسپرم‌هایی هستند که کروموزوم ایکس هستند یا برعکس. بعضی وقتها همه چیز به سابقه خانوادگی افراد بستگی دارد.»

هزینه آی وی اف در سال ۱۴۰۱ ivf, پورتال خبری فرهنگی گهر

هزینه آی وی اف

پی جی دی و تشخیص جنسیت جنین قبل از لانه گزینی

« تشخیص جنسیت جنین قبل از لانه گزینه پی جی دی است. یعنی بعد از لقاح آزمایشگاهی و تشکیل جنین یک سلول از هر جنین گرفته می‌شود و با بررسی آن سلول تشخیص داده می‌شود که این جنین دختر است یا پسر.

یعنی اگر آن سلول نشان بدهد که کروموزم XY است بنابراین جنینی که سلول را از آن بیرون آوردیم پسر است و اگر XX باشد یعنی جنین دختر است.»

درصد موفقیت چقدر است؟

تعیین جنسیت با آی وی اف و آی یو آی چقدر به زایمان موفق و ۱۰۰ درصد نزدیک است.

« یک آمار جهانی داریم و یک آمار مخصوص ایران. آمار جهانی همه زوج‌های نابارور را یکسان می‌کند یعنی همه افراد در هر سن و سال با هر مشکلی.

آمار جهانی می‌گوید بارداری و زایمان موفق در آی یو آی بین ۸ تا ۱۸ درصد جواب می‌دهد. ولی در مراکز ایرانی بستگی به تعداد مریض دارد ما خودمان ۲۵ درصد تا ۳۰ درصد هم آمار داشته‌ایم. در مورد آی وی اف آمار جهانی از ۲۵ درصد تا ۸۰ درصد گزارش می‌شود. این هم باز موارد مختلف دارد ولی آمار کلی در ایران ۳۰ درصد است که آمار خوبی است.»

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي