مشخصات زیردریایی فاتح

دیروز زیردریایی فاتح به ناوگان نداجا پیوست. این زیر دریایی با حضور و به فرمان حسن روحانی ظهر روز یکشنبه 28 بهمن، به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش در بندرعباس الحاق شد. درباره مشخصات زیردریای فاتح در مطلب زیر بیشتر بدانید…

مشخصات زیردریایی فاتح

رئیس جمهور در ابتدای ورود به این مراسم، همراه با امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ کننده ارتش، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش و «فریدون همتی» استاندار هرمزگان، بر سر مزار شهدا حاضر شد و به آن‌ها ادای احترام کرد.

زیردریایی فاتح مُشت محکم ملت و نظام در دریاست

زیردریایی فاتح کاملا بومی بوده و از صفر تا صد آن توسط متخصصان توانمند صنایع دریایی وزارت دفاع طراحی و ساخته شده و از فناوری‌های روز دنیا برخوردار است.

زیردریایی فاتح از سامانه‌های سوناری، رانش الکتریکی، مدیریت نبرد ترکیبی، سامانه هدایت موشک زیر سطح به سطح، هدایت اژدر، جنگ‌های الکترونیکی و مخابراتی، سامانه مخابراتی امن و یکپارچه و ده‌ها سامانه مدرن دیگر برخوردار است که به نوبه خود موجبات افزایش قدرت دفاعی و آفندی نیروی دریای راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران را فراهم می‌کند.

زیردریایی ۶۰۰ تُنی «فاتح» توانایی شلیک موشک‌های کروز ضد کشتی را دارد.

نقش اصلی این زیردریایی مقابله با یگان‌های شناور سطحی و زیر سطحی با استفاده از اژدر و موشک می‌باشد. این زیردریایی می‌تواند به صورت انفرادی و یا گروهی (به همراه سایر زیردریایی ها، یگان‌های شناور و تجهیزات ساحلی) عمل نماید. ماموریت مهم دیگر این زیر دریایی قابلیت مین ریزی در دریا می‌باشد و چناچه تهاجم آبی خاکی به سواحل کشور متصور باشد، از این کلاس زیردریایی در فاصله مناسب از ساحل به عنوان یگان جلودار، با هدف مقابله با یگان‌های آبی خاکی حامل نفر و تجهیزات دشمن استفاده می‌شود. از دیگر ماموریت‌های حائز اهمیت زیردریایی فاتح در زمان صلح، عملیات تجسس و جمع آوری اطلاعات می‌باشد.

این زیردریایی دارای قابلیت ممتاز در اجرای عملیات چریکی بوده و قادر است در بنادر و نقاط محدود سواحل وارد شده و به انتقال نیروی مخصوص بپردازد.

زیردریایی فاتح به لحاظ ابعاد بدنه و پروانه، هوشمندی دستگاه‌ها و سامانه‌ها، مناسب اجرای ماموریت‌های محوله می‌باشد.

زیر سطحی فاتح ابر سامانه‌ای با بیش از ۴۱۲ هزار قطعه و نتیجه تلاش ۴ میلیون و ۲۰۲ هزار نفر ساعت متخصصان توانمند داخلی می‌باشد که در صنایع دریایی وزارت دفاع با همکاری نیروی دریایی ارتش و مبتکران دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشورطراحی و آماده شده است. زیردریایی فاتح با بهره مندی از ۷۶ عنوان فناوری روز دنیا ازسامانه‌های پیشرفته سوناری، رانش الکتریکی، مدیریت نبرد ترکیبی، سامانه هدایت موشک زیر سطحی به سطح، هدایت اژدر، جنگ‌های الکترونیکی و مخابراتی، سامانه مخابراتی امن و یکپارچه و ده‌ها سامانه مدرن دیگربرخوردار است که به نوبه خود موجبات افزایش قدرت دفاعی و آفندی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران را فراهم می‌کند.

توانایی های زیردریایی فاتح

این زیردریایی توانایی حمل انواع موشکها، حمل اژدر و مین و همچنین امکان حمل نیرو‌های تکاور و رساندن آن‌ها به نقاط مورد نظر را نیز دارد.

پیش‌تر امیر «خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش گفته بود که زیردریایی «فاتح» برای تهدیدات فرا منطقه‌ای یک سوپرایز و غافلگیری خواهد بود.

با قرار گرفتن زیردریایی نیمه سنگین فاتح در کنار زیردریایی سنگین طارق و زیردریایی سبک غدیر، زنجیره زیردریایی‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی کامل شد.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه