X بستن تبلیغات
آپلود عکس
مطالب پيشنهادي

لاغر شدن سریع با این مواد غذایی

دسته بندي : تغذیه,سلامت
تاريخ : ۳۱ خرداد
بازديد : 885

این مطلب از سایت گهر اختصاص دارد به : لاغر شدن سریع با این مواد غذایی
از شما همراهان همیشگی گهر دعوت می کنیم همچنان گهر را همراهی کنید. پیشاپیش از همراهی شما عزیزان سپاسگزایم.

.

Fitness21 لاغر شدن سریع با این مواد غذایی

.

سینه مرغ

برای کاهش وزن لازم است تا مقدار کالری دریافتی بدن کاهش یابد. اما این مسئله بدون احساس گرسنگی چطور ممکن است؟ علاوه بر پروتئین ها باید به مصرف خوراکی های سیر کننده نیز توجه داشت. این خوراکی ها انرژی را برای مدت طولانی تری حفظ می کنند، بر خلاف قندها که انرژی کوتاه یا مدت متوسط را تامین خواهند کرد. مصرف چنین ترکیباتی در همه وعده ها از جمله صبحانه می تواند مانع از گرسنگی شدید شود.

سینه مرغ یکی از بهترین این خوراکی هاست البته به شرط اینکه بدون پوست مصرف شود. مزیت این گوشت نه تنها تامین پروتئین ( ۲۶ گرم در هر ۱۰۰ گرم) است بلکه چربی ندارد ( کمتر از ۲ گرم در هر ۱۰۰ گرم).

آندیو ( کاسنی فرنگی)

آندیو یکی از سبزیجات بسیار کم کالری است به طوری که ۱۰۰ گرم آن ۱۶ کیلو کالری دارد. در عین حال ۹۵% آب دارد و از نظر فیبرهای غذایی و پتاسیم نیز غنی است. در نتیجه مدر و ملین است و انتخاب مناسبی در زمان کاهش وزن خواهد بود. جالب است بدانید که آندیو و بسیاری دیگر از سبزیجات جز خوراکی های با انرژی بالا هستند. همچنین نسبت به حجم، مقدار کالری کمتری دارند و می توانند بدون افزایش کالری غذا، احساس سیری طولانی تری ایجاد کنند.

بخوانید :   درمان خانگی دندون درد

بادمجان

بادمجان یکی از بهترین خوراکی های چربی سوز است. کالری پایینی ( حدود ۱۹ کیلو کالری در هر ۱۰۰ گرم) دارد اما مقدار فیبرهای آن بالاست. این فیبرها که پکتین نام دارند مانع از جذب چربی ها در روده می شوند.

اما نکته مهم در مورد طبخ بادمجان این است که در تماس با روغن مانند اسفنج عمل می کند. البته این حالت را در بدن نیز خواهد داشت. به همین دلیل در موارد رژیم های لاغری باید بدون چربی پخته شود. بخار پز کردن همراه با سیر و زنجبیل به عنوان چاشنی یکی از بهترین روش های طبخ است.

دارچین

یکی از خواص دارچین کند شدن جذب گلوکز و در نتیجه کاهش مقدار قند خون است. در نتیجه بدن قند کمتری را به شکل چربی ذخیره می کند و کاهش وزن راحت تر خواهد بود. استفاده از فواید دارچین در برنامه غذایی روزانه بسیار ساده است. کافی است به جای افزودن شکر به چای یا قهوه کمی دارچین اضافه کرد. علاوه بر اینکه برای تناسب اندام مفید است بسیار خوش طعم نیز خواهد بود.

فلفل

شروع غذا  با کمی فلفل به کمتر خوردن کمک می کند و کاهش کالری حدود ۷۴ کیلو کالری در هر وعده خواهد بود. به علاوه، ترکیبات آنتی اکسیدانی فلفل با تحریک تولید آدرنالین و نوآدرنالین مصرف انرژی را افزایش می دهد. برای بهره مندی از این فواید لاغری، ذره ای فلفل را به همه غذاها بیافزایید. این کار همچنین به تدریج مصرف نمک را نیز کاهش می دهد.

بخوانید :   درمان کیپ شدن گوش

چای سبز

خواص لاغری چای سبز امروزه کاملا شناخته شده است. این خواص به خاطر وجود ترکیبات مختلف است:‌

  • تئین موجب افزایش متابولیسم اصلی بدن یعنی مقدار کالری مصرف شده در غذا می شود.
  • تانین ها جذب چربی ها را متوقف می کنند.
  • کاتچین ها مولکول های آنتی اکسیدانی هستند که با تجمع چربی ها به خصوص در سطح شکم مقابله می کنند. البته تاثیر حقیقی در کنار رژیم متناسب بروز می کند. یکی از ترکیبات کاتچین ها در چای سبز، کنترل بهتر اشتهاست.

برای بهره مندی از خواص چای سبز توصیه می شود روزانه ۳ فنجان نوشیده شود.

قهوه

قهوه و خصوصا کافئین موجود در آن، ۲ تاثیر لاغری اصلی دارد. نخست اینکه دفع مواد سمی از بدن را تسهیل می کند و دوم اینکه موجب فعال شدن کالری سوزی می شود.

البته نوشیدن قهوه باید تا ۳ فنجان کاهش یابد زیرا مقدار بیشتر از این می تواند مضراتی از جمله اختلالات خواب، تحریک پذیری، ناراحتی های قلبی و… را در پی داشته باشد.

لاغر شدن سریع با این مواد غذایی

دسته بندي : تغذیه,سلامت
تاريخ : ۳۰ خرداد
بازديد : 885

این مطلب از سایت گهر اختصاص دارد به : لاغر شدن سریع با این مواد غذایی
از شما همراهان همیشگی گهر دعوت می کنیم همچنان گهر را همراهی کنید. پیشاپیش از همراهی شما عزیزان سپاسگزایم.

.

groenten31 لاغر شدن سریع با این مواد غذایی

.

سبزیجات برای کاهش وزن, برای کاهش وزن، علاوه بر ورزش، به یک رژیم غذایی مناسب و سالم نیز احتیاج است. یکی از بهترین مواد غذایی برای کاهش وزن سبزیجات می‌باشند.

۶ سبزیجات برای کاهش وزن

سبزیجات، بخاطر طبیعی بودن و هم خوانی کامل با سیستم گوارشی بدن، در صورت استفاده در وعده‌های غذایی می‌توانند کمک زیادی به کاهش وزن فرد بکنند. سبزیجات یک منبع خوب مواد مغذی به شمار آمده و بسیار کم کالری و کم چربی بوده و همین امر آنها را غذایی ایده آل برای حفظ تناسب اندام و کاهش وزن نموده است. زمانی که شما در حال تلاش برای کاهش وزن هستید، استفاده از سبزیجات کم نشاسته، علاوه بر تامین موارد مورد نیاز بدن می‌تواند موفقیت شما در برنامه لاغری را رقم بزند.

 خیار :

خیار در درجه اول از آب تشکیل شده و دارای مقادیر بسیار کمی‌چربی و کالری است. خیار دارای مقادیر زیادی از ویتامین‌ها و مواد معدنی نبوده ولیکن بدلیل وجود مقادیر زیاد آب، دارای کالری بسیار پایینی است. این سبزی کم کالری، به صورت خام یا در سالاد به عنوان یک غذای سالم در رژیم غذایی شما قابل استفاده است.

بخوانید :   خواص جوانه گندم برای پوست و سلامت بدن

 هویج :

هویج دارای مقادیر پایین چربی و کالری بوده و منبعی عالی از ویتامین A و کاروتن محسوب می‌شود. بخاطر وجود ویتامین A در هویج، استفاده از آن علاوه بر کاهش وزن و تقویت و بهبود سیستم بینایی نیز توصیه می‌شود. همچنین، هویج را میتوان بصورت خام، بخارپز، پخته و یا بعنوان یکی از مواد اولیه در غذاها استفاده کرده و از مزیت‌های آن    بهره مند شد.

کرفس :

کرفس، دارای مقادیر بسیار پائین کالری بوده و یکی دیگر از سبزیجات پر مصرف می‌باشد. همانند هویج، کرفس را نیز می‌توانید بعنوان خام یا پخته در وعده‌های غذایی خود مصرف کنید. کرفس، یکی از مفیدترین سبزیجات بوده و دارای خاصیت ضد سرطان، تقویت سیستم گوارش، کاهش وزن، کاهش فشار خون و آرامش بخش می‌باشد. بعلاوه، بعلت وجود مقادیر بالای ویتامین C در کرفس، استفاده از آن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نیز شده و به حفظ سلامتی شما کمک می‌کند.

گوجه فرنگی :

گوجه فرنگی در بعضی افراد ایجاد حساسیت می‌کند که باید به آن توجه کرد. محققان معتقدند، گوجه فرنگی با ایجاد احساس سیری برای مدت طولانی، در کنترل وزن افراد تأثیر زیادی دارد.
متخصصان علوم تغذیه پیشتر دریافته بودند، گیاهخواران و افرادی که میوه و سبزی زیادی مصرف می‌کنند، در مقایسه با افرادی که از رژیم غذایی استاندارد مدرن حاوی غذاهای فراوری شده فراوان استفاده می‌کنند، لاغرتر هستند، اما اکنون دریافتند، این امر صرفاً ناشی از پایین بودن کالری سبزی و میوه‌ها نیست.

بخوانید :   فواید و خواص اسطوخودوس + عوارض

 کاهو :

کاهو سرشار از ویتامین‌های A ،C و K می‌باشد. همانند خیار، کاهو نیز حاوی مقادیر زیادی آب و مقادیر پایین کالری است و همین امر، آنرا تبدیل به یک سبزی عالی برای خوردن و کاهش وزن نموده است.

کلم بروکلی:

کلم بروکلی، دارای مقادیر پایین چربی و کالری است . همچنین کلم بروکلی، مقادیر بالایی ویتامین C، A و K و فیبر نیز دارد. بروکلی به صورت خام، بخار پز یا به صورت پخته در غذاها قابل استفاده است. زمانی که در حال تلاش برای کاهش وزن خود هستید، از کلم بروکلی استفاده کرده و از مزیت‌های آن بهره مند شوید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي