قرص فوروزماید40 + عوارض و موارد مصرف قرص فوروزماید

تاريخ : 18 دی

قرص فوروزماید یا آمپول فروزماید برای درمان انواع بیماری های پرفشاری خون، نارسایی کلیه و در کل داروی ادرارآور محسوب می شود و بکار برده می شود.

قرص فوروزماید۴۰ + عوارض و موارد مصرف قرص فوروزماید

قرص فوروزماید40 + عوارض و موارد مصرف قرص فوروزماید, پورتال خبری فرهنگی گهر

قرص فوروزماید داروی ادرار آور (مدر) است که بر قوس لوله هنله در گلومرولهای کلیه اثر می گذارد. نام دیگر این دارو لازیکس است. فوروزماید موجب افزایش دفع پتاسیم و کلسیم می شود که این مورد از عوارض این دارو محسوب می گردد. فوروزماید برای درمان فشار خون بالا و مشکلات حاد ریه و چند بیماری دیگر بسته به تشخیص پزشک تجویز می شود. دز این مقاله قصد داریم به بررسی باید و نباید های مصرف قرص های فوروزماید بپردازیم. تا پایان همراه ما باشید.

فوروزماید برای درمان سیروز کبدی، نارسایی احتقانی قلب و بیماری های کلیوی کاربرد دارد. همچنین این قرص برای افزایش جریان ادرار و کاهش وزن استفاده می شود. مصرف این قرص برای کاهش وزن در ورزشکاران به عنوان دوپینگ محسوب می شود و مصرف آن بی حالی و سستی را به دنبال خواهد داشت.

قرص فوروزماید40 + عوارض و موارد مصرف قرص فوروزماید, پورتال خبری فرهنگی گهر

اطلاعات دارویی قرص فوروزماید

قرص فوروزماید به عنوان یک درمان کمکی برای درمان پرفشاری خون و همچنین درمان نارسایی مزمن کلیوی مصرف می شود. این قرص برای درمان کم ادراری ناشی از نارسایی کلیه نیز تجویز می شود. مصرف داروی فوروزماید در دوران بارداری تجویز نمی شود مگر اینکه فقط با تجویز پزشک باشد.

عوارض جانبی

همه ی داروهای صنعتی و همچنین داروهای گیاهی دارای عوارض جانبی هستند. داروی فوروزماید هم مانند بقیه داروها موجب عوارضی برای بدن می شود. این عوارض شامل موارد زیر هستند.

  • کم شدن سدیم، پتاسیم و منیزیم
  • افزایش دفع کلسیم
  • کاهش فشار خون (در بیماران دارای پرفشاری خون این مورد درمان محسوب می شود.)
  • حالت تهوع
  • اختلالات گوارشی
  • افزایش موقت غلظت کلسترول و تری گلیسیرید
  • افزایش اوره خون و نقرس

قرص فوروزماید40 + عوارض و موارد مصرف قرص فوروزماید, پورتال خبری فرهنگی گهر

هشدارها در مورد قرص فوروزماید

مصرف قرص فوروزماید موجب کم شدن پتاسیم و سدیم خون می شود. این قرص برای درمان بی ادراری و نقص در عملکرد کلیه باید با احتیاط فراوان مصرف شود. مصرف فوروزماید در افراد مسن و سالخورده ممکن است به اثرات این دارو بر روی فشار خون و الکترولیت ها حساس تر باشد و در معرض خطر ابتلا به حملات ترومبوآمبولی و کلاپس گردش خون قرار بگیرند.

تداخل دارویی فوروزماید

اگر در هنگام مصرف فوروزماید، لیتیم را مصرف نمایید موجب بروز مسمومیت ناشی از لیتیم می شود. اثرات انعقادی دارو های ضد انعقاد مانند آسپرین در کنار مصرف داروی فوروزماید، این اثرات افزایش می یابند.

نکات مهم مصرف قرص های فوروزماید

    • در طول مصرف این دارو احتمال بروز کمی پتاسیم خون وجود دارد، به همین دلیل مصرف مکمل های پتاسیم ضروری است.
    • در هنگام ایستادن به مدت طولانی، ایستادن در هوای گرم و انجام فعالیت های جسمانی، به دلیل اثرات کاهنده فشار خون در حالت ایستاده، باید احتیاط شود.
    • اگر احساس بهبودی کامل را نیز کردید باید مصرف این قرص را ادامه دهید.
    • این دارو افزایش فشار خون را درمان نمی کند بلکه موجب کنترل فشار خون می شود. به همین دلیل ممکن است مصرف این دارو برای برخی افراد تا آخر عمر توصیه شود.
    • اگه مشکل کم ادراری شما پس از مصرف آن در طی ۲۴ ساعت بهبود نیافت، توصیه می شود که مصرف این قرص را قطع نمایید.
    • اگر پزشک شما مصرف این دارو را یک بار در روز تجویز کرده است، بهتر است برای جلوگیری از تکرر ادرار در طول شب، این قرص را صبح مصرف نمایید.

با مصرف قرص فوروزماید احتمال حساسیت به نور وجود دارد. از این رو از تماس بیش از حد و یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید باید خودداری کنید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي