قرص دراگون + موارد مصرف و عوارض قرص دراگون

قرص دراگون + موارد مصرف و عوارض قرص دراگون

دراگون به معنی اژدها نام یکی از قرصهایی است که امروزه زیاد کاربرد پیدا کرده است قرصی که ظاهرا برای ترک اعتیاد ساخته شده است و روانه بازار شده است. اما مصرف خودسرانه آن موجب عواقب بدی مثل تشنج خواهد شد.

قرص دراگون چیست؟ (عوارض قرص دراگون)

قرص دراگون (Dragon) از داروهایی است که به منظور کمک به ترک اعتیاد روانه بازار شده است اما می‌تواند در صورت مصرف خودسرانه خطر تشنج و مرگ در پی داشته باشد.
 اعتیاد یک بلای خانمان سوز است که گاهی افراد برای رهایی از آن به هر کاری دست می زنند. در این میان مصرف داروهای تبلغاتی هم جای خود را باز کرده اند چه بسا برخی بدون اطلاع و ناآگاهانه به قصد ترک اعتیاد به آن ها رو می آورند. قرص دراگون یک یاز این داروهاست که در ادامه این مطلب از ستاره قصد آشنایی بیشتر با ان را داریم.

قرص دراگون چیست؟

قرص دراگون (Dragon) که امروزه زیاد کاربرد پیدا کرده است دارویی است که ظاهرا برای ترک اعتیاد ساخته شده است. ماده اصلی قرص ترک اعتیاد دراگون میراگنین (اثرات شادی بخش و ضد اضطراب مشابه تریاک دارد) است. این ماده آزمایش اعتیاد از نظر مواد افیونی مثل تریاک را مثبت نمی‌کند اما این به شرطی است که شما از قرص اصلی استفاده کرده باشید. میراگینین از گیاهی به نام کراتوم گرفته می‌شود که در عطاری‌ها چندین نوع از قرص‌های گیاهی کراتوم با نام دراگون به فروش می‌رود.
قرص‌های دراگون معمولی مقدار کمتری میراگینین دارند و به این علت اثرات سرخوشی کمتری دارند هر چقدر قرص‌های دراگون مقدار بیشتری از ماده موثره میراگینین داشته باشند میزان سرخوشی بالاتر می‌رود.
دراگون به معنای اژدها است و این دارو ساخت کشور چین می‌باشد.

هشدار: مواد مخدر بجز وابستگی‌های روحی و روانی؛ وابستگی جسمی نیز ایجاد می‌کند که بسیار آزاردهنده و بد است و لرزش بدن خماری‌های بعد از ترک نیز از دلایل آن است لذا مصرف خوراکی‌ها و قرص‌هایی زیر نظر پزشک معالجتان (نه به صورت خودسرانه) می‌تواند کمک شایان توجهی به این مسیر بسیار زیبا و پر فراز و نشیبی که انتخاب کرده‌اید بکند.
دراگون در ایران به شکل قرص‌های 2.1 تا 2.2 گرمی موجود می‌باشند. رنگ دراگون اصل بیشتر قهوه‌ای و نارنجی است اما در ایران نمی‌توان بر اساس رنگ میزان قدرت قرص دراگون را مشخص کرد و در خارج بیشتر آن را به صورت پودر و کپسول می‌فروشند.
چنانچه به منظور ترک اعتیاد به داروهای دیگری نظیر ترامادول رو آورده‌اید و یا در حال گذراندن این دوره حساس هستید پیشنهاد می‌کنیم به لینک‌های زیر در این زمینه سر بزنید.
موارد مصرف، عوارض و تداخل دارویی
 موارد مصرف ترک اعتیاد
 عوارض خطر تشنج، کما و مرگ
 تداخل دارویی ترامادول، الکل و دیگر داروهای شبه مخدر
توجه: هم دراگون معمولی هم دراگون VIP میراگینین دارند اما  هرچقدر میزان میراگینین بالاتر باشد خطر تشنج و کما بیشتر می‌شود و ریسک مرگ و میر بالاتر می‌رود. تشنج با دراگون مشابه با تشنج با قرص ترامادول است و این مسله را پزشکان به خوبی نمی‌دانند. در صورتی که شخصی یکبار با مصرف دراگون دچار تشنج شده باشد این خطر وجود دارد که دوباره حتی با مصرف نصف قرص دراگون دچار تشنج شود  ایجاد تشنج با دراگون بستگی زیادی به وضعیت کبد و سلامت کبد دارد مثلا مصرف الکل با دراگون یا ترامادول با دراگون خطر تشنج و کما و مرگ را بالاتر می‌برد.

خطر مرگ

مسله مرگ با قرص‌های ترک اعتیاد گیاهی به همراه مصرف ترامادول اولین بار در کشور سوئد گزارش شده است. درواقع در اجساد 9 نفر از کسانی که این دو ماده را با هم در قرصی به نام کریپتوون استفاده کرده بودند متابولیت‌های ترامادول به مقدار زیادی پیدا شد. تحقیقات در سوئد نشان داد که داروهای گیاهی که حاوی ترکیبات کراتوم مثل میراگنین هستند اگر با ترامادول مصرف شوند باعث اوردوز شدن ترامادول می‌شوند که در نهایت برای شخص مصرف کننده خطر مرگ را به دنبال دارد.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه