قرص امگا 3 و لاغری

تاريخ : 20 فروردین

از آنجایی که حداقل ۲ درصد از مجموع کالری روزانه از چربی‌های امگا ۳ دریافت شود؛ باید منابع تامین آن را بدانیم. قرص امگا ۳ و لاغری موضوع امروز مطلب ما می باشد که به تشریح درباره آن صحبت شده است.

قرص امگا ۳ و لاغری

قرص امگا 3 و لاغری, پورتال خبری فرهنگی گهر

 

نقش امگا۳ در کاهش وزن

متخصصان معتقدند که برای رسیدن به وزن ایده‌آل باید رژیم غذایی مناسب و تحرک بدنی را در اولویت قرار داد.

تحقیقات انجام شده در انگلستان نشان می‌دهد، اسیدهای چرب امگا ۳ با تقویت اثر لپتین (هورمون سیری) و در نتیجه ارسال پیام سیری به مغز، اشتهای مفرط را مهار کرده و نقش موثری در کاهش وزن دارند.

امگا ۳ و لاغری

البته متخصصان معتقدند که برای رسیدن به وزن ایده‌آل باید رژیم غذایی مناسب و تحرک بدنی را در اولویت قرار داد.

مطالعات متعدد ثابت کرده‌اند که این اسیدهای چرب امگا۳ در ارتقای سلامت عمومی بدن، پیشگیری از بیماری‌های قلبی – عروقی، بهبود عملکرد مغز، تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر و افسردگی نقش مهمی ایفا می‌کنند.

ماهی‌های چرب مانند سالمون، همچنین گردو و تخم کتان از منابع غنی امگا۳ به شمار می‌روند.

قرص امگا ۳

قرص امگا 3 و لاغری, پورتال خبری فرهنگی گهر

اسید چرب امگا ۳ جزء اساسی ساختار سلولی است که کمبودش، عوارضی مانند خستگی، خشکی پوست، مو و ناخن شکننده، عدم تمرکز، ضعف در یادگیری و … را به دنبال دارد.

قرص امگا 3 و لاغری, پورتال خبری فرهنگی گهر

اسیدهای چرب امگا ۳ در چه محصولات غذایی ؟

اسیدهای چرب در بسیاری از محصولات غذایی از جمله آووکادو، ماهی، بادام زمینی، تخم مرغ و زیتون وجود دارند ولی به دلیل ترس از اضافه وزن، بسیاری از افراد از مصرف آن‌ها اجتناب می‌کنند. این در حالی است که اسیدهای چرب امگا ۳ برای بسیاری از فرایندهای حیاتی از جمله متابولیسم ضروری هستند. مصرف این اسید چرب را از امروز شروع کنید تا شاهد علائم هشداردهنده‌ی ناشی از کمبود آن نباشید.

قرص امگا 3 و لاغری, پورتال خبری فرهنگی گهر

چربی‌های امگا ۳ برای سلامت و تندرستی ما ضروری هستند. اما تحقیقات اخیر نشان داده بسیاری از افراد، مخصوصاً خانم‌ها دچار کمبود آن هستند و همین باعث می‌شود برخی علائم تحریک کننده مانند بدخوابی و خشکی پوست در آن‌ها بروز کند، علاوه بر این خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی نیز در این افراد افزایش می‌یابد. اما نگران نباشید. در بسیاری از موارد، این کمبود را می‌توان با تغییراتی ساده در رژیم غذایی و سبک زندگی از بین برد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي