فوری:ممنوع الکار شدن خوانندگان معروف بخاطر سایت رادیو جوان

تاريخ : 27 مهر

بالاخره سایت رادیو جوان ، سایتی در زمینه موسیقی که خیلی از خوانندگان به قرار گرفتن موزیکهایشان در این سایت افتخار می کردند کار دستشان داد.به همین منظور محسن چاوشی،رضا صادقی،شهرام شکوهی،فرزاد فرزین،محسن یگانه و… ممنوع الفعالیت شدند.

فوری:ممنوع الکار شدن خوانندگان معروف بخاطر سایت رادیو جوان, پورتال خبری فرهنگی گهر

 

طی یک ماه گذشته، تعدادی از خوانندگان نامه‌ای از ساختمان فجر (حراست بخش فرهنگی وزارت اطلاعات) دریافت کرده‌اند که در آن عنوان شده به دلیل همکاری با سایت «رادیو جوان»، پخش کلیپ در شبکه‌های ماهواره‌ای، برخی تخلفات در کنسرت‌های خارج از کشور و… دیگر امکان فعالیت رسمی در ایران را ندارند.

با وجود آنكه اين نامه به صورت مكتوب به خوانندگان اعلام شده است؛ اما گفته مي‌شود به آنها گوشزد شده كه حق اظهارنظري در اين خصوص را ندارند. در اين ميان پاي تعدادي از اين چهره‌هاي موسيقي به دستگاه قضايي نيز كشيده است.

در اين ميان نام‌هايي چون فرزاد فرزين، سيروان، زانيار خسروي، رضا صادقي، سعيد مدرس، شهرام شكوهي و محسن چاوشي به خاطر انتشار آثارشان در سايت «راديو جوان» و پخش ويديو‌كليپ‌هاي‌شان در شبكه‌هاي ماهواره‌اي ممنوع‌الكار شده‌اند و «محسن يگانه» به دليل برخي تخلفات در كنسرت كانادا از ادامه فعاليت‌هايش محروم مانده است. در اين ميان نام تعدادي از اهالي موسيقي سنتي چون همايون شجريان و نيز حافظ ناظري هم ديده مي‌شود. در اين ميان سايت‌ها، احتمال داده‌اند كه لغو كنسرت‌هاي چند ماه اخير اين خوانندگان نيز به همين خاطر بوده است.

در همين زمينه، موج شديدي در روزهاي گذشته در صفحات شخصي خواننده‌ها عليه سايت «راديو جوان» راه افتاده كه ماجراي ممنوع‌الكاري از دلايل اصلي آن است. پيش از اين «بنيامين بهادري» در كنسرت امريكاي چند هفته پيش خود به صورت علني و از روي سن نسبت به اين اتفاق واكنش نشان داد و از مسوولان اين سايت در ابتدا خواست كه ديگر به هيچ‌وجه آثارش روي اين رسانه غيرمجاز قرار نگيرد و در صورت ادامه روند قبلي، به صورت رسمي و قانوني اين موضوع را پيگيري خواهد كرد.

اين موضوع كه به مرور در حال تبديل شدن به بحراني براي خواننده‌هاي داخلي و مجاز كشور است، در روزهاي گذشته موضوع اصلي جلسات محرمانه مسوولان موسيقي كشور با برخي چهره‌هاي داخلي بوده است. شنبه‌شب گذشته در ادامه اعتراض‌ها به اين سايت «فرزاد فرزين» كه در آستانه انتشار آلبوم رسمي و آلبوم تصويري خود به مشكلات و اختلالاتي در اخذ مجوزهاي آثارش به‌واسطه رفتارهاي غيرحرفه‌اي اين سايت غيرمجاز خارج از كشور و همچنين پخش بدون اجازه برخي ويدئوكليپ‌هاي مجوز‌دار اين خواننده از چند شبكه ماهواره‌اي، برخورده، در صفحات شخصي‌اش با انتشار متني، ضمن انتقاد از اين رفتارها از مسوولان اين سايت بار ديگر نسبت به جلوگيري از انتشار و بازنشر آثارش هشدار داد.

«سينا شعبانخاني» ديگر خواننده‌اي بود كه شنبه‌شب گذشته درباره اين موضوع واكنش نشان داد و در صفحات شخصي خود از مسوولان اين سايت خواست كه انتشار آثارش را متوقف كنند و آثار بعدي اين خواننده نيز در اين رسانه منتشر نشوند. دراين بين خبر غيررسمي دستگيري چند تن از نمايندگان اين سايت در داخل كشور، باعث شده هنرمندان بيشتري به تكاپو بيفتند ونسبت به اين اتفاق و اعتراض به مسوولان اين رسانه، سخن بگويند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي