سه روش طرز تهیه کوکوی سیب زمینی

دسته بندي : آشپزی,سبک زندگی
تاريخ : 27 آذر

کوکو از جمله غذاهای ساده و خوشمزه ای است که به دلیل سریع آماده شدن، اغلب توسط خانواده ها برای وعده های غذایی انتخاب می شود. گهر در این بخش سه روش طرز تهیه کوکوی سیب زمینی را منتشر می کند.

سه روش طرز تهیه کوکوی سیب زمینی

سه روش طرز تهیه کوکوی سیب زمینی, پورتال خبری فرهنگی گهر

روش اول:

مواد لازم :

سیب زمینی : ۵ تا ۶ عدد متوسط

تخم مرغ : ۷ عدد

گوجه‌ فرنگی : یک عدد متوسط

هویج : یک عدد بزرگ

فلفل دلمه سبز و رنگی :از هر کدام یک عدد

قارچ :۱۵۰ گرم

ژامبون خرد شده یا گوشت چرخ کرده :۵۰ گرم

نخودفرنگی بخارپز شده : یک فنجان

زرشک ، روغن و نمک و فلفل : به میزان لازم

جعفری خرد شده :۲ تا ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه :

ابتدا سیب‌زمینی، هویج، قارچ و یک عدد از فلفل دلمه‌ها را نگینی خرد و آنها را سرخ کنید. گوجه را هم خرد کرده همراه ژامبون یا گوشت چرخ‌کرده، نخودفرنگی بخارپز شده و تخم‌مرغ‌ها و جعفری خرد شده و نمک و فلفل و زرشک با هم مخلوط کنید و خوب ‌هم بزنید تا یکدست شود. در یک ماهیتابه مناسب مقداری روغن بریزید و آن را داغ کنید. مواد مخلوط شده کوکو را بلافاصله در روغن داغ بریزید و روی آن را صاف کنید.

گوجه خرد شده و فلفل دلمه رنگی خرد شده را روی کوکو بریزید و بعد ماهیتابه را در فر از قبل گرم شده به مدت ۴۰ دقیقه در طبقه وسط فر، با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید. کوکو کاملا پف کرده و آماده شده را برش بزنید و در دیس مناسب بچینید و اطراف آن را با خیارشور و زیتون تزئین کنید.

روش دوم:

مواد لازم کوکو سیب زمینی با پنیر پیتزا

روغن زیتون : دو قاشق مربا خوری

سیب زمینی پخته و خرد شده : یک فنجان و نیم

فلفل دلمه خرد شده : یک فنجان

تخم مرغ : چهار عدد

سس فلفلی : نصف قاشق مرباخوری

نمک ، فلفل و ادویه : به میزان لازم

پنیر چدار : نصف فنجان

جعفری یا گشنیز خرد شده : دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه کوکو سیب زمینی با پنیر

برای شروع دستور آشپزی کوکو سیب زمینی با پنیر ابتدا سیب زمینی ها را خرد می کنیم و در تابه ای پر روغن سرخ می کنیم . سپس در یک ظرف جداگانه تخم مرغ ها می شکنیم و خوب هم میزنیم تا کف کند . سپس فلفل دلمه ای خرد شده را به همراه روغن زیتون ، سس فلفلی و نمک و ادویه اضافه می کنیم .

حالا مواد را داخل تابه سیب زمینی ها می ریزیم و روی آن پنیر چدار و جعفری خرد شده می ریزیم. بعد از آماده شدن کوکو سیب زمینی آنرا برش می زنیم و سرو می کنیم.

روش سوم:

مواد لازم کوکوی سیب زمینی پفکی

سیب زمینی : یک کیلو

تخم مرغ : ۴ تا ۵ عدد

پکینگ پودر  یک قاشق مرباخوری سرخالی

نمک و فلفل : به مقدار کافی

طرز تهیه کوکو سیب زمینی پفکی

برای شروع دستور آشپزی کوکو سیب زمینی خوشمزه و مجلسی ابتدا سیب زمینی ها را آبپز می کنیم . بعد از پخته شدن سیب زمینی ها پوست آنها را می کنیم و بعد از آن با رنده ریز سیب زمینی ها را رنده می کنیم. تخم مرغ ها را در ظرفی جدا می شکنیم و با همزن یک دقیقه هم میزنیم تا تخم مرغ ها کف کند.

کمی نمک ، فلفل و بکینگ پودر درون ظرف تخم مرغ های میریزیم و هم میزنیم تا ادویه به خورد تخم مرغ برود . سپس سیب زمینی ها را که گذاشته ایم سرد شده اند به تخم مرغ اضافه می کنیم. و خوب مواد را قاطی می کنیم.

تابه ای روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن داخلش می ریزیم. وقتی روغن به خوبی داغ شد مایه کوکوی سیب زمینی را داخل تابه میریزیم. و حرارت زیر تابه را کم می کنیم . حالا با پشت قاشق سطح کوکو را صاف می کنیم تا به خوبی بپزد.

درب تابه را می گذاریم تا کوکوی سیب زمینی بسته شود و بتوانیم برش بزنیم.یک برش به شکل به علاوه روی کوکو می زنیم و کوکو را بر می گردانبم تا دو طرف کوکو بخوبی سرخ شود.

می توانیم برای تزیین کوکو سیب زمینی از گوجه فرنگی و پیازها حلقه شده استفاده کنیم. اگر حوصله داشته باشید می توانید کوکو سیب زمینی را بصورت کتلت دانه دانه درست کنیم.

در آخر با تزیین زیبا می توانید خوشمزگی کوکوهای خود را دوچندان کنید. توصیه ما استفاده از خیار شور ، گوجه فرنگی و پیاز سفید حلقه حلقه شده است.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي