طرز تهیه کاچی + فیلم آموزشی

کاچی یک دسر گرم خوشمزه با عطر زعفران و گلاب است که می توانید آن را به عنوان میان وعده یا هنگام افطاری تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید . همچین در نهایت می توانید برای تزیین آن از خلال پسته یا پودر پسته ، خلال بادام ، پودر نارگیل و گل محمدی استفاده کنید. در ادامه این بخش از گهر طرز تهیه کاچی به همراه فیلم آموزش آن برای شما کاربران گرامی تهیه کرده ایم.

طرز تهیه کاچی + فیلم آموزشی

طرز تهیه کاچی + فیلم آموزشی

مواد لازم:

  • آرد گندم : یك پیمانه
  • كره: 100 گرم
  • شكر: 2 پیمانه
  • گلاب: یك‌ چهارم پیمانه
  • زعفران ساییده‌‌ شده: به میزان دلخواه
  • آب: 3 پیمانه

طرز تهیه:

ابتدا آب و شكر را در ظرفی ریخته و روی حرارت ملایم اجاق‌گاز بگذارید تا شكر در آب حل شود. سپس زعفران را به مواد اضافه كنید تا مخلوط آب و شكر قوام پیدا كند. شهد قوام یافته باید مانند شیره مربا غلیظ و كشدار شود.

***دقت داشته باشید گلاب را در مرحله پایانی قوام ‌آمدن شهد اضافه كنید تا عطر آن از بین نرود.

بعد از این مرحله كره را در یك ظرف ریخته و روی حرارت ملایم اجاق‌ گاز قرار دهید. پس از اینكه كره آب شد، آرد گندم را به آن اضافه كنید و مرتب هم بزنید تا آرد تغییر رنگ پیدا كرده و طلایی متمایل به قهوه‌ای شود.

نکته: می توانید در ابتدا آرد را درون تابه تفت دهید تا حدی که رنگ آرد طلایی شود سپس کره را اضافه کرده و تفت داده و  در آخر کم کم شهد را به آن اضافه کنید.

برای اینكه از كافی‌ بودن میزان سرخ ‌شدن این مخلوط آردی مطمئن شوید، با یك قاشق چایخوری كمی از آرد سرخ‌ شده را داخل آب بریزید اگر حباب از آن خارج شد به معنای سرخ‌ شدن آرد است.

پس از آماده ‌شدن آرد، شهد را به آن اضافه كنید و مرتب آن را روی شعله ملایم اجاق‌ گاز به هم بزنید. این مرحله حداقل یك ربع به طول می‌ انجامد.

در این مرحله باید كاچی را دم کنید. بنابراین قابلمه را روی شعله ‌پخش‌ كن قرار داده و روی در آن دم‌ كنی بگذارید.

اجازه بدهید تا حدود نیم ساعت تا 45 دقیقه كاچی دم بكشد. بعد از این مدت آن را در ظرف مورد نظر بریزید و سرو كنید. غلظت كاچی باید مانند فرنی نه خیلی سفت و نه خیلی شل باشد.


فیلم آموزش درست کردن کاچی زغفرانی

 

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه