طرز تهیه فلافل با نخود پخته

فلافل یکی از غذاهای عربی است که در شهرهای جنوبی ایران نیز پخت می شود. فلافل را می توان به روش های مختلفی تهیه کرد. یکی از روش های تهیه فلافل، با نخود پخته است. برای آشنایی با طرز تهیه فلافل با نخود پخته این بخش گهر را بخوانید. در ادامه مطالبی در مورد پخت فلافل و تهیه فلافل و فلافل با نخود پخته می خوانید.

طرز تهیه فلافل با نخود پخته

طرز تهیه فلافل با نخود پخته

طرز تهیه فلافل

مواد لازم

۵۰۰ گرم نخود

۳ تا ۴ عدد تخم مرغ

۲۵۰ گرم گشنیز

۳ تا ۴ قاشق سوپ خوری آرد گندم

۲ تا ۳ قاشق سوپ خوری آب‌لیمو

یک قاشق سوپ خوری زیره کوبیده

یک قاشق چای خوری فلفل قرمز کوبیده

نمک به مقدار کافی

طرز تهیه

نخود از قبل خیس‌خورده را بپزید. وقتی نخودها کاملاً پخت، در حالی که هنوز گرم است، آن را چرخ کنید تا مانند پوره، نرم و لطیف شود. گشنیزها را تمیز کرده، بشویید و در صافی بریزید. وقتی آب گشنیز کشیده شد، آن را ریز خرد کنید. تخم‌مرغ‌ها را با زیره و کمی نمک و فلفل قرمز یا فلفل سیاه داخل پوره نخود بریزید (در صورت استفاده از فلفل سیاه، یک مقدار کمتر از قاشق چای خوری زعفران را نیز در کمی آبجوش حل کرده به آن اضافه کنید) و مایه را خوب مخلوط کنید.

بعد گشنیز را ریخته، به هم بزنید تا مواد مخلوط شوند. مقداری روغن مایع را در تابه بریزید و تا اندازه‌ای که دود نکند، آن را داغ کنید. از مایه تهیه شده، گلوله‌هایی به اندازه یک تخم‌مرغ بردارید و آن‌ها را در آرد غلتانده، همه را با دست صاف و گرد کنید. باید دقت کنید که سطح گلوله‌ها کاملاً صاف شود. سپس آن‌ها را در روغن بیندازید. حرارت را ملایم کنید و وقتی یک طرف طلایی شد، آن را برگردانید تا طرف دیگر هم طلایی شود.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه