شکست تیم ملی والیبال ایران در برابر آمریکا

دسته بندي : ⚽ ورزش,اخبار ورزشی
تاريخ : 26 شهریور

تیم ملی والیبال ایران با شکست در مقابل تیم آمریکا، مغلوب حریف شد. در این مطلب به جزییات این بازی می پردازیم.

شکست تیم ملی والیبال ایران در برابر آمریکا, پورتال خبری فرهنگی گهر

تیم ملی والیبال ایران در روز هفتم جام جهان والیبال در شهر اوزاکا ژاپن به مصاف آمریکا مقتدرترین تیم این دوره از مسابقات رفت. آمریکایی ها که پیش از این همه بازی های خود را با برد پشت سر گذاشته بودند، انگیزه زیادی داشتند تا با برتری بر ایران تقریبا صعود خود را به عنوان قهرمان جام جهانی به المپیک تضمین کنند. آن ها پیش از این ایتالیا، لهستان و روسیه مدعی را شکست داده بودند.

در مقابل تیم ملی والیبال ایران که شرایط خوبی در جام جهانی نداشت، بعد از چهار باخت به آرژانتین، ایتالیا، روسیه و لهستان و تنها دو برد مقابل تونس و ونزوئلا دیگر شانسی برایکسب سهمیه المپیک نداشت و تنها برای ارتقای رتبه و دفاع از اعتبارش برابر آمریکا به میدان رفت.

تیم های والیبال ایران و آمریکا چهار بار در لیگ جهانی برابر هم به میدان رفتند و هر یک از آن ها دوبار در خانه حریف را شکست دادند.

تیم ملی والیبال ایران با پیراهن قرمز و ترکیب محمد موسوی، میلاد عبادی پور، امیر غفور، عادل غلامی ، سعید معروف، مجتبی میرزاجانپور و مهدی مرندی بازی برابر آمریکا به میدان رفت.

ست نخست ایران۲۵ – آمریکا ۲۰:

تیم ملی والیبال ایران در شروع این دیدار برتری خود را نسبت به آمریکای مدعی شکل داد. دفاع روی تور عالی از محمد موسوی در این مسابقه هم بارقه های امید را برای کاد فنی زنده نگه می داشت.

آرون راسل و متیو اندرسون دو ستاره والیبال آمریکا مطابق با پیش بینی ها اسپک های طلایی می زدند و تاثیر گذار ترین بازیکنان آمریکا بودند. در مقابل آن ها خط دفاع سه نفره ایران شکل می گرفت و کار را سخت می کرد. ایران بعد از وقت استراحت فنی دوم اختلاف امتیازهایش را زیاد کرد. آمریکایی ها که نمی خواستند براحتی در ست نخست تسلیم شوند، سعی داشتند تا با ارائه یک بازی قدرتی اختلاف را کاهش دهند.

بای به سود ایران دنبال می شد آمریکایی ها باور نداشتند که ست نخست به این راحتی به سود ایران تمام شود. در شروع دیدار آمار حمله دو تیم تقریبا برابر بود اما در دفاع روی تور و همچنین توپ گیری تیم ایران بهتر کار کرد.

ایران با ارائه یک نمایش منطقی ست نخست بازی را ۲۵ بر ۲۰به سود خود تمام کرد.

ست دوم ایران ۱۹ – آمریکا ۲۵:

ملی پوشان ایران سعی می کردند تا با ارسال سرویس های موجی دریافت های اول ساندر را با مشکل مواجه کنند. جان اسپرو با آرامش کار شاگردانش را زیر نظر داشت. موسوی در این دیدار هم فوق ستاره تیم ایران بود. حتی حرکت فریبنده دیوید لی نمی توانست او را جا بگذارد. تیم ایران خوب بازی می کرد و بخت هم با اینتیم یار بود. دریافت عجیب غفور هم در زمین آمریکایی ها می نشست. عادل غلامی با حرکت بدون توپ اش حرفی را فریب می داد.

کریستین سون برای سرویس رفت و یک امتیاز سرویس گرفت. او به سرویس های تماشایی اش کار را برای ایران دشوار کرد. در حالی که آمریکایی ها به سختی توپ گیری می کردند، بازیکنان ایران خوشحالی کردند اما توپ در زمین آن ها خوابید. همین موضوع موجب اعتراض تیم ایران به داور شد و کواچ مجبور شد وقت استراحت بگیرد.

تعلل بازیکنان ایران موجب شد تا آمریکایی ها سه امتیاز پیش بیافتند. اما باز هم بازی سرعتی برای ایران جواب می داد. موسوی تقریبا از تمام پاس هایی که می گرفت امتیاز می ساخت. هر بار او جلو می آمد ایران سه امتیاز می گرفت. در مقابل متیو اندرسون با پرواز خیره کننده اش امتیاز ۱۶ را گرفت.

باز هم کریستیون سون در خط سرویس رفت. در یک چشم بر هم زدن ایران پنج امتیاز عقب افتاد. مثل بازی های قبل بازیکنان ایران قدری خسته شد. در حالی که در ست نخست ایران در سرویس های موجی موفق بود، در ست دوم بازیکنان ایران سرویس پرشی می زدند و این خیلی عجیب بود.

مهدوی و محمودی به میدان آمدند.ایران ست دوم بازی را براحتی واگذار کرد. آمریکا ۲۵- ۱۹ ست دوم را برد.

ست سوم ایران ۲۲ – آمریکا ۲۵:

عادل غلامی در دو ست اول بازی تنها یک پاس سالم گرفته بود. به نوعی او از مدار بای خارج شد. سامان فائزی جانشین اش شد. ایران با بازی خوب میرزاجانپور و اسپک های قدرتی در منطقه چهار یکی دو امتیاز جلو افتاد اما بازی سازی عالی کریستین سون در امتیاز ۶ همه چیز را مساوی کرد.

وقتی توپ های برگشتی خوب می رسید تیم ایران امتیاز می گرفت. مجتبی میرزاجانپور در حمله موفق بود اما دریافت خوبی نداشت. فرهادقائمی به جای او به میدان رفت. دو تیم با احتیاط زیادی کار می کردند. هیچ یک از آن ها نمی خواستند این ست و حداقل یک امتیاز مسابقه را واگذار کنند.

در امتیاز ۲۰ باز هم کار مساوی بود. آرون راسل امتیاز ۲۱ را گرفت. ساندر عالی کار می کرد و با جای خالی اش آمریکا را ۲ امتیاز پیش انداخت. وقتی موسوی از بازی بیرون رفت آمریکا بازی را به سرعت برد. ایران در توپ های برگشتی همچنان موفق بود ۲۳ بر ۲۲ آمریکا پیش بود. بازیکنان استرس زیادی داشتند.

دفاع فائزی به بیرو رفت اما کواچ تقاضای ویدیو چک کرد. او معتقد بود توپ به تور برخورد کرده است. همه نگاه ها به بازبینی تصاویر ویدیویی بود. مسول هولت با کار سرعتی ۲۵ بر ۲۲ ست سوم را به سود آمریکا تمام کرد.

ست چهارم ایران ۲۱- آمریکا ۲۵:

ایران چیزی برای از دست دادن نداشت. امیرغفور همچنان مهاجم اول قدرتی تیم ایران بود. اما موسوی بیش از همه امتیاز می گرفت. او حتی با فاصله زیاد از تور امتیاز می ساخت. بازی تیمی آمریکایی ها در برابر توانایی فردی ایران کار را برابر پیش می برد. کریستین سون یکی از بترین پاسورهای جهان بود او در بازی سازی و همچنین سرویس توانایی خود را به رخ مدعیان می کشید. او در خط سرویس سه امتیاز مستقیم از سه سرویس در سه منطقه مختلف گرفت.

حتی وقتی سرویس هایش دریفات می شد ساندر و اندرسون با اسپک های خوب اجازه نمی دادند پاسور از خط سرویس جدا شود. کواچ سرانجام قائمی را به مدیان فرستاد تا در دریافت ایران موفق شود. حسن صنوبر هم به میدان رفت. ایران در بازی قدرتی نوسان داشت اما چهار بازیکن سرعتی این تیم مدام با هم تعویض می شدند. دیوید لی یک اسپک زد و توپ در زمین ایران خوابید اما با اعتراض تیم ایران رای به سود شاگردان کواچ صادر شد.

این موضوع ب اعتراض شدید اسپرو سرمربی آمریکایی ها همراه بود. ایران همچنان ۳ امتیاز عقب بود. کواچ مهدوی را هم به میدان فرستاد تا همه داشته هایش را برای جلوگیری از باخت رو کند. عبادی پور در این ست دو امتیاز سرویس گرفت. موسوی هم به داوری اعتراض داشت و تقاضای ویدیو چک می داد. داور به او کارت زرد داد. اعتراض های زیادی به داوری موجب شده بود که کیفیت بازی پایین بیاید. آمریکا با چهار امتیاز جلو افتاده بود که به امتیاز ۲۰ رسید. به نظر نمی رسید در کاروان ایران اراده ای برای تغییر نتیجه وجود داشته باشد. آمریکا ست چهارم بازی را هم ۲۵- ۲۱ به سود خود تمام کرد.

تیم ملی والیبال ایران در نهایت با نتیجه ۳ بر یک و امتیازهای ۲۰-۲۵، ۲۵-۱۹، ۲۵-۲۲ و ۲۵-۲۱ مقابل آمریکا شکست خورد. ملی پوشان والیبال ایران باید از ساعت ۱۴:۵۰ فردا (جمعه) به مصاف ژاپن بروند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي