بهترین شرکت های بازی سازی در جهان

تاريخ : 12 اردیبهشت

صنعت بازی سازی امروزه به یکی از مهمترین صنایع جهان تبدیل شده است. برای آشنایی با بهترین شرکت های بازی سازی در جهان این بخش گهر را بخوانید.

بهترین شرکت های بازی سازی در جهان

بهترین شرکت های بازی سازی در جهان, پورتال خبری فرهنگی گهر

صنعت بازی سازی یکی از پرسودترین تجارت‌ها در جهان است ، این صنعت در چند سال اخیر نزدیک به ۲ برابر صنعت سینما درآمد کسب کرده است.

صنعت بازی های کامپیوتری زمانی به عنوان یک بخش کوچک به حساب می آمد اما امروزه با فروشی معادل ۷۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ به عنوان یکی از پر سود ترین تجارت های جهان به حساب می آید.

بهره‌گیری از تکنیک‌های جذاب بصری، فناوری بالای گرافیکی و ایده‌های خاص برای سرگرمی، کاری کرده که دیگر این حوزه مختص کودکان و نوجوانان نباشد.

امروزه شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی طوری گیم‌ها را روانه بازار می‌کنند که کل اعضای خانواده بتوانند پای آن بنشینند.

در این گزارش نگاهی داریم به موفق ترین شرکت بازی ساز در سال ۲۰۱۷ بر مبنای درآمد.

کپکام (Capcom)

هنگامی که بحث شرکت های موفق بازی سازی در میان است اکثر افراد به شرکت کپکام فکر نمی کنند. با این حال این شرکت توانسته با کسب درآمد قابل توجه ۹۵۲ میلیون دلاری در میان موفق ترین شرکت های بازی سازی قرار گیرد. در میان بازی های معروف این شرکت می توان به Resident Evil, Street fighter و lost planet اشاره کرد.

کونامی (Konami)

یکی از شرکت های بازی سازی که برای چندین سال در این بازار فعالیت داشته است. کونامی تاکنون چندین بازی موفق با فروش های چند میلیون دلاری داشته است. از میان بازی های این شرکت می توان به PES, Silent hill و Metal gear solid  اشاره کرد. درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۷ معادل ۱.۲۰ میلیون دلار بوده است.

اسکوئر انیکس  (Square Enix)

یکی از موفق‌ترین شرکت‌های بازی سازی در طول زمان. سری فاینال فانتزی این شرکت در سراسر جهان میلیون‌ها طرافدار دارد. در سال‌های اخیر این کمپانی با مشکلات زیادی رو به رو شده اما به کمک طرفدارانش باز توانسته با درآمد قابل توجه ۱.۴۵ میلیون دلاری در این لیست قرار گیرد.

یوبی‌ سافت (Ubisoft)

شرکتی که مسئول ساخت تعدادی از مشهورترین بازی های زمان ما است. یوبی سافت توانسته با ارایه بازی هایی با سبک جدید طرفداران زیادی به دست آورد که سودی معادل ۱.۶۱ میلیون دلار برای این شرکت به همراه داشته است. از میان بازی های معروف این شرکت می توان به سری های Assassins Creed, Far Cry  و Rayman اشاره کرد.

سگا (Sega)

سگا نیز یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های بازی سازی در این عرصه است. این شرکت بیشتر برای سود بیش از حدشان در دهه نود میلادی شناخته شده ان ، زمانی که کنسول اختصاصی خود را داشتند  و سود خوبی از بازی انحصاری Sonic به دست می آوردند. با وجود کاهش نقش این شرکت در عرصه بازی سازی با کسب درآمد ۳.۳۳ میلیون دلاری هنوز یکی از موفق ترین ها محسوب می شود.

الکترونیک آرتس (Electronic Arts)

یکی از بزرگ ترین شرکت های بازی ساز در جهان ، این شرکت با کسب درآمد ۴.۱۴ میلیارد دلاری تعدادی از بزرگترین بازی های دنیا را تولید می کند . با وجود تمام شهرت و فروش این شرکت بددترین شرکت آمریکا انتخاب شده است. از بازی های معروف این شرکت می توان به سری موفق Fifa  اشاره کرد.

بلیزارد (Blizzard)

شرکت بلیزارد تولید کننده تعداد زیادی از بزرگ ترین بازی چند نفره در جهان است. این شرکت با معرفی بازی های آنلاین عظیم انقلابی در صنعت مولتی پلیر به وجود آورد. بلیزارد توانسته با تولید بازی های همانند Starcraft و Warcraft سودی معادل ۴.۸۵ میلیون دلار به دست آورد.

نینتندو (Nintendo)

همانند سگا این شرکت نیز از قدیمی ترین های این بازار است اما برخلاف سگا که تولید کنسول را متوفق کرد نینتندو هنوز در این عرصه فعالییت می کند این شرکت با ارایه کنسول جدید Wii U  و انتشار بازی هایی همانند Mario توانسته درآمدی معادل ۶.۴۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ داشته باشد.

سونی (Sony)

یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان کنسول بازی رایانه ای در جهان شرکت سونی است. این شرکت توانست درآمدی معادل ۷.۲۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ داشته باشد. سونی علاوه بر این که یکی از برترین کنسول های بازار را تولید می کند ، تعدادی از برترین و بهترین بازی های روز را به صورت انحصاری برای کنسول خود منتشر می کند.

مایکروسافت (Microsoft)

این شرکت که زمانی تنها به عنوان تولید کننده ویندوز شناخته می شد در اوایل دهه ۲۰۰۰ با کنسول اکسباکس وارد صنعت کنسول ها شد. کنسول این شرکت در آن زمان با ارایه بهترین سرویس بازی آنلاین بهترین کنسول برای اجرای بازی های چند نفره بود. با کمک کنسول خود و بازی های منتشر شده همانند Halo و Gears of war این شرکت توانسته درآمدی معادل ۱۰.۰۱ میلیارد دلار داشته باشد که مایکروسافت را تبدیل به موفق ترین شرکت در بازار بازی های کامپیوتری می کند.

لیست پردرآمدترین شرکت‌های بازیسازی در سال ۲۰۱۷

Tencent

Sony

Blizzard Activision

Microsoft

Apple

ElectronicArts

NetEase

Google

BandaiNamco

Nintendo

SquareEnix

Ubisoft

Take-Two Interactive

Nexon

Mixi

Konami

GungHo Entertainment

Disney

DeNA

Sega

NCSoft

Facebook

Zynga

Colopl

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي