ستاره های آینده تیم ملی والیبال ایران / عکس

تاريخ : 11 فروردین

والیبال ایران طی این سالها در عرصه جهان درخشیده تا با توجه به نمایش عالی ملی پوشان این رشته در برابر غول های والیبال دنیا ، جوانان زیادی در اندیشه ادامه دادن راه بزرگان باشند . فکر می کنید ستاره های آینده والیبال ایران چه کسانی هستند؟

ستاره های آینده تیم ملی والیبال ایران / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

 

از سال ۲۰۱۱ تیم ملی والیبال ایران در آسیا قهرمان شد و از همان سال استارت استاندارد جهانی را زد و در لیگ جهانی ۲۰۱۳ به عنوان پدیده این مسابقات معرفی شد تا اینکه رسانه های معتبر اروپا به مدت چند روز از تیم ملی ایران نوشتند. بدون شک به غیر از ستاره های کهنه کار تیم ملی و فدراسیون والیبال و خولیو ولاسکو، این بازیکنان جوان و آینده دار تیم ملی بودند که خودشان را بیشتر از دیروز مطرح کردند، بازیکنانی همچون امیر غفور، شهرام محمودی، آرمین تشکری، پوریا فیاضی، مجتبی میرزاجانپور و علیرضا مباشری در کنار ستارگانی همچون محمد موسوی، سعید معروف، حمزه زرینی، فرهاد ظریف، عادل غلامی، فرهاد قائمی و مهدی مهدوی خوش درخشیدند. حال با داشتن لیگی پویا و درخشش بازیکنان جدید و جویای نام در سوپر لیگ و تیم ملی جوانان و نوجوانان، امید بر پرورش دادن ستاره های جدید و روانه کردن آن ها به تیم ملی بزرگسالان و تیم ملی ب است. در زیر به برخی از ستاره های آینده دار تیم ملی اشاره خواهیم داشت:

رضا قرا: رضا قرا ۲۳ ساله و با ۲ متر قد بازیکن تیم ملی زیر ۲۳ سال ایران است. او در لیگ برتر ۹۱-۱۳۹۰ به عنوان بازیکن سال انتخاب شد در لیگ گذشته نیز یکی از ستاره های تیم کاله بود و در فینال لیگ برتر مقابل متین ورامین تیم خود را یک تنه به ست پنجم رساند. رضا قرا در پست پشت خط زن از آینده دار ترین بازیکن های حال حاضر ایران است، قرا در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۱۲ نیز به تیم ملی دعوت شد و در سال ۲۰۱۳ از ارکان قهرمانی کاله در باشگاه های آسیا و ستاره تیم ایران در دو دوره مسابقات ارتش های جهان بود. قرا به اردوی تیم ملی والیبال در سال جدید دعوت شده است.

سامان فائزی: با ۲۲ سال سن از آینده دارترین بازیکنان حال حاضر ایران در پست دفاع وسط / سرعتی است. فائزی بهترین مدافع روی تور بیستمین دوره مسابقات بین‌المللی جام ریاست جمهوری قزاقستان و جزو هشت بازیکن برتر سال لیگ برتر ۹۱-۱۳۹۰ بود. این بازیکن ۲.۰۳ سانتی متری در لیگ برتر گذشته یکی از بازیکن های فیکس تیم پیکان بود. فائزی برای اولین بار در مسابقات انتخابی لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۳ به تیم ملی والیبال بزرگسالان ایران دعوت شد. فائزی به اردوی تیم ملی بزرگسالان در سال جدید دعوت شده است.

میلاد عبادی پور: با ۱۹۹ سانتی متر قد یکی از ستاره های کاله در لیگ برتر ۱۳۹۲ بود. عبادی پور در پست دریافت کننده قدرتی در تیم ملی جوانان ایران درخشید و از ارکان موفقیت تیم ملی جوانان ایران بود. عبادی پور با قراردادی ۵ ساله در سال ۱۳۹۰ به باشگاه کاله پیوست و سیر تکاملی خود را در این باشگاه طی کرد. عبادی پور ۲۰ ساله و آینده دار به اردوی تیم ملی بزرگسالان در سال جدید دعوت شده است.

فرهاد پیروت پور: بازیکن ۲۴ ساله و ۱۹۷ سانتی متری باشگاه شهرداری ارومیه که برای اولین بار به اردوی تیم ملی ایران در سال ۱۳۹۳ دعوت شده است از آینده دارترین بازیکنان ایران در پست پشت خط زن است. پیروت پور جزو هشت بازیکن برتر سال لیگ برتر ۹۱-۱۳۹۰ بود.

ناصر رحیمی پناه: بازیکن ۲۲ ساله و ۱۹۰ سانتی متری تیم ملی زیر ۲۳ سال ایران که در مسابقات جام بزرگ قهرمانان جهان ۲۰۱۳ (بین قاره ای) توسط ولاسکو به تیم ملی ایران دعوت شد و مقابل تیم ملی ژاپن نیز به میدان رفت. حال با رفتن فرهاد ظریف از تیم ملی همه ی امیدها به این لیبرو جوان و آینده دار باشگاه باریج اسانس است. رحیمی پناه به اردوی جدید تیم ملی نیز دعوت شده است.

شهروز همایونفرمنش: بازیکن ۲۵ ساله پست دفاع وسط/ سرعتی زن که در لیگ برتر گذشته ستاره و کاپیتان تیم میزان خراسان بود با تعجب به اردوی جدید تیم ملی دعوت نشد. همایونفر منش یک بار در سال ۱۳۸۹ به تیم ملی بزرگسالان دعوت شده بود.

امین علوی: بازیکن ۲۵ ساله پست پشت خط زن تیم میزان خراسان، جزو هشت بازیکن برتر سال ۹۱-۱۳۹۰ لیگ برتر بود و در لیگ گذشته نیز بازی های درخشانی را از خود با نمایش گذاشت. این بازیکن آینده دار و ۱۹۷ سانتی متری در سال جدید به اردوی تیم ملی بزرگسالان دعوت شد.

محمد جواد معنوی نژاد: کاپیتان تیم ملی نوجوانان ایران از ستاره های ایران در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در مکزیک بود، این بازیکن با ۱۹۸ سانتی متر قد از آینده دارترین بازیکنان ایران در پست دریافت کننده قدرتی است.

علیرضا نصر اصفهانی: بازیکن پست دریافت کننده قدرتی تیم ملی والیبال جوانان ایران با ۱۹۶ سانتی متر قد سال گذشته در تیم متین ورامین بازی های قابل قبولی را به نمایش گذاشت، نصر اصفهانی دو سال پیش نیز در ترکیب تیم ملی نوجوانان رقابت های قهرمانی آسیا، جهان و المپیک نوجوانان را تجربه کرد و در سال جدید نیز به اردوی تیم ملی بزرگسالان دعوت شده است.

سعید شیرود: سعید شیرود قربانی با ۲۲ سال سن از آینده دارترین بازیکن های ایران است. سعید شیرود در لیگ گذشته ستاره تیم نوین کشاورز بود. شیرود که سابقه حضور در تیم های ملی نوجوانان و جوانان را در کارنامه خود دارد در سال جدید نیز به اردوی تیم ملی بزرگسالان دعوت شده است.

جواد حسین آبادی: کاپیتان تیم ملی جوانان ایران با ۱۹۵ سانتی متر قد ستاره تیم ملی جوانان در مسابقات آسیایی سال گذشته بوده است. حسین آبادی در لیگ برتر عضو تیم آلومینیوم المهدی بود و بازی های قابل توجه ای را به نمایش گذاشت. حسین آبادی از آینده دارترین بازیکن های حال حاضر ایران است که به اردوی تیم ملی بزرگسالان در سل جدید نیز دعوت شده است.

حامد تاروردی: با ۱۹۱ سانتی متر قد در پست دریافت کننده قدرتی بازیکن تیم باریج اسانس کاشان است. تاروردی سابقه حضور در تیم ملی نوجوانان و تیم ملی جوانان ایران را در کارنامه خود دارد. تاروردی در سال ۱۳۹۲ نیز به اردوی تیم ملی بزرگسالان دعوت شد. تاروردی بهترین دریافت کننده قدرتی لیگ برتر در سال ۹۰-۱۳۸۹ بود.

فرهاد سال افزون: پاسور ۲۲ ساله و ۲.۰۲ سانتی متری تیم ملی زیر ۲۳ سال ایران که سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی بزرگسالان را هم در کارنامه خود دارد یکی از پاسورهای موفق لیگ برتر ایران در سال های اخر بوده است. سال افزون امسال نیز به اردوی جدید تیم ملی دعوت شده است و می توان او را جایگیزینی خوب برای مهدی مهدوی دانست. سال افزون کاپیتان تیم ملی جوانان ایران در رقابت های قهرمانی جهان در یوتای هند بود.

منبع: جام ورزشی

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

  1. naghmeh

    مرسی . خوب بود. من عاشق میلاد عبادی پورم

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي