زیبا شدن بچه با خوردن انار در بارداری

دسته بندي : 💊 سلامت,تغذیه
تاريخ : 5 آذر

در این بخش مطلب جدیدی برای شما عزیزان تهیه و تنظیم کرده ایم که دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی کنید.

عنوان مطلب جدیدی که در این قسمت از سایت گهر به آن می پردازیم:

زیبا شدن بچه با خوردن انار در بارداری

زیبا شدن بچه با خوردن انار در بارداری, پورتال خبری فرهنگی گهر

آیا خوردن انار در بارداری بچه را زیبا میکند؟

چشم‌هایش به شما رفته، خنده‌اش عین همسرتان است. دماغ کوفته‌ای‌اش را از پدربزرگش گرفته و درست مثل بچگی خود شماست. این که چنین معجزه‌ای را در آغوش دارید بدون شک زیباست اما شاید با خودتان فکر کنید در حالی که اغلب اعضای خانواده کچل هستند هیچ امیدی هست که پسرتان موهایش را در بزرگسالی از دست ندهد؟ یا اینکه دخترتان صدای زیبایی مثل خودتان داشته باشد نه اینکه تن صدایش به پدرش برود؟! اصلا امکان دارد درصد زیبایی فرزندتان را بالا ببرید؟

درست است که دانشمندان نقشه ژنوم انسان را رمزگشایی کرده‌اند اما مسئول ژن‌های رنگ چشم، پوست و …. بسیار زیاد بوده و نحوه انتقالشان چندان روشن نیست. با وجود این با اطلاعاتی که در حال حاضر وجود دارد می‌توان حدس زد نوزاد در مجموع چه ظاهری خواهد داشت. دکتر سبحانی، متخصص ژنتیک درباره باورهای اشتباهی که در زمینه زیبایی فرزند با رژیم غذایی خاص وجود دارد، توضیح می‌دهد.

همه چیز در ۲۳ کروموزوم نهفته است!
سلول‌های بدن ما ۴۶ کروموزوم دارند که ۲۳ عدد آن را از اسپرم پدر و ۲۳ عدد آن را از تخمک مادر می‌گیرند. هنگامی که اسپرم و تخمک لقاح می‌یابد یک سلول واحد با ۴۶ کروموزم تشکیل شده که به سرعت تقسیم می‌شود و تبدیل به ۱۰۰ تریلیون سلول خونی می‌شود. هر کروموزوم هم حاوی تعداد زیادی ژن است که به صورت جفت قرار دارند. از آنجا که نیمی از ژن‌های کودک از مادر و نیمی از پدر است، احتمال تولد نوزاد با یک ژن خاص مانند احتمال پرتاب کردن سکه است. به نظر می‌رسد تنها چند ویژگی مانند گروه خونی تنها با یک جفت ژن کنترل می‌شود و بیشتر صفات مانند رنگ پوست، رنگ مو و قد نتیجه ترکیب بسیاری از ژن‌هاست که با هم هستند و خیلی از آنها شناسایی نشده‌اند.

زیبایی با ژن، سلامت با تغذیه
واقعیت این است که اگر مادری پروتئین کمی مصرف کند یا ویتامین‌هایش در دوران بارداری کم باشد یا حتی اسید فولیکش ناکافی باشد بچه ناهنجار و در نهایت بد قیافه به دنیا می‌آید. دریافت اسید فولیک ناکافی موجب می‌شود طناب عصبی تشکیل نشده و قسمت‌های بیرون‌زده در چهره داشته باشد که بدشکلی ایجاد می‌کند.

 

مسئول رنگ چشم، ۱۶ ژن
اگر دوست دارید فرزندی با رنگ چشم آبی داشته باشید در حالی که خودتان و همسرتان چشمهای مشکی دارید باید بدانید که رنگ چشم مسیرهای کلاسیک وراثت را ندارد و نفوذ ناقص در آن نقش دارد. ۱۶ ژن مسئول رنگ چشم هستند که هرکدام از آنها ممکن است بروز کند و ربطی به تغذیه و ترفند خاصی ندارد.

انار خوشگل نمی‌کند
در بسیاری از سایت‌ها گفته می‌شود خوردن فلان میوه می‌تواند نوزاد را زیبا کند و بهمان خوراکی پوست کودک را روشن می‌کند در حالی که این گفته درست نیست. زمانی که به عنوان مثال در دوران بارداری توصیه می‌شود انار مصرف شود در اصل به این دلیل است که کبد مادر در این دوران تحت تاثیر سموم زیادی است و باید هم سموم بدن خود و هم جنین را دفع کند. خوردن انار خون را تصفیه کرده و به کبد کمک می‌کند و بیشتر در جهت سلامتی مادر است نه زیبایی جنین. این موارد به طور غیرمستقیم بر سلامت مادر و جنین اثر می‌گذارند و نه زیبایی او.

قد فرزندتان ولی بلندتر می‌شود
اگر بر ظاهر و رنگ چشم و پوست فرزندتان اثری نداشته باشید در عوض با رژیم غذایی مناسب در دوران بارداری و بعد از زایمان می‌توانید بر قد فرزندتان تاثیر بگذارید. در صورتی که پروتئین و ویتامین به اندازه کافی به جنین برسد و کم وزن به دنیا نیاید قدش هم در نهایت کوتاه نخواهد بود. قد دختر معمولا میانگین قد مادر به علاوه قد پدر منهای ۱۳ است و قد پسر میانگین قد پدر به علاوه مادر به علاوه ۱۳ است. اما عنصر تغذیه هم در دوران بارداری و هم بعد از به دنیا آمدن نوزاد تا زمانی که صفحات رشدش بسته نشده تاثیر زیادی دارد. با ورزش و تغذیه می‌توان این عدد ۱۳ را کم و زیاد کرد. فرزند پدر و مادری که کوتاه قد هستند و ژن بلند قدی در نسل‌های پیشین هم نداشته باشند می‌تواند با ورزش و تغذیه مناسب قد بلندتری به نسبت والدین داشته باشد.

سلامت مادر، ضامن سلامت کودک
آنچه بیش از همه خانم‌ها در دوران اقدام به بارداری و بارداری باید انجام دهند این است که به وضعیت بهداشت خودشان توجه ویژه داشته باشند. خانم‌ها باید ورزش کنند، سیگار و به ویژه قلیان نیز استفاده نکنند زیرا قلیان باعث تغییر شکل کروموزوم‌ها شده و بر بارداری‌شان اثر می‌گذارد. در صورتی که خانمی در دوران بارداری غذای کم کالری مصرف کند و رژیم بگیرد در زمام زایمان نوزاد با وزن کم به دنیا می‌آورد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي