زمان خواندن نماز دحوالارض + آموزش

دسته بندي : مطالب مذهبی
تاريخ : 10 مرداد

روز گسترش زمین و زمان خواندن نماز دحوالارض که ۲۵ ماه ذی القعده می باشد و آداب و اعمال و طریقه ی خواندن نماز این روز مبارک را به شما عزیزان در مطلب امروز  آموزش می دهیم.

 

زمان خواندن نماز دحوالارض + آموزش

زمان خواندن نماز دحوالارض + آموزش, پورتال خبری فرهنگی گهر

 

آداب و اعمال ویژه روز بیست و پنجم ذی‌القعده

 

برخی از اعمال و آداب روز بیست و پنجم ذی القعده عبارتند از:

۱. روزه گرفتن

۲. ذکر فراوان خدا

۳- غسل

آموزش خواندن نماز دحوالارض

 

۴. خواندن دو رکعت نماز دحوالارض ، نزدیک ظهر به این کیفیت:

در هر رکعت بعد از حمد پنج مرتبه سوره الشّمس بخواند و آنگاه بعد از سلام نماز بگوید:

«لا حَوْلَ و لا قوَّهَ اِلّا بِالله العلی العظیم» و سپس این دعا را بخواند:

 

یا مُقیلَ الْعَثَراتِ اَقِلْنی عَثْرَتی یا مُجیبَ الدَّعَواتِ اَجِبْ دَعْوَتی یا سامِعَ الْاَصْواتِ اِسْمَعْ صَوْتی وَ ارْحَمْنی و تَجاوَزْ عَنْ سَیئاتی وَ ما عِنْدی یا ذَالْجَلالِ وَ الْاِکْرام.

ای درگذرنده لغزش ها، از لغزشم درگذر! ای اجابت کننده دعاها! دعایم را مستجاب کن! ای شنوای آوازها! صدایم را بشنو و به من رحم کن و از بدی هایم و آنچه نزد من است درگذر! ای صاحب جلالت و بزرگواری.

 

۵. خواندن دعایی که با این عبارت شروع می شود:

اللّهمّ یا داحِی الْکعبهَ وَ فالِقَ الْحَبَّه… که دعای بسیار زیبایی ست حتما به مفاتیح مراجعه کنید و این دعا با مضامین فوق العاده اش را با تامل بخوانید.

 

۶- همه ی این اعمال رو گفتیم اما از همه ی اینها بالاتر و افضل اعمال مستحب امروز زیارت امام رضا علیه السلام است.

نکته: در یک شنبه های ماه ذی القعده نماز توبه وارد شده که برکات بسیار زیاد و عجیبی داره؛

سید ابن طاووس در روایتی نقل کرده که ذی القعده محل اجابت دعاء است. در وقت شدت و در روز یکشنبه ی این ماه نمازی با فضیلت بسیار از رسول خدا صلی الله علیه و آله روایت کرده که مجملش آن است که هر که آن را بجا آورد، توبه اش مقبول و گناهش آمرزیده شود و خُصَماء او در روز قیامت از او راضی شوند و با ایمان بمیرد و دینش گرفته نشود و قبرش گشاده و نورانی گردد و والدینش از او راضی گردند و مغفرت شامل حال او و والدین او و ذریه او گردد و توسعه ی رزق پیدا کند و ملک الموت با او در وقت مردن مدارا کند و به آسانی جان او بیرون شود.

 

زمان خواندن نماز دحوالارض

 كیفیت نماز دحوالارض :

در روز یکشنبه غسل کند (به نیت غسل توبه) و وضو بگیرد و چهار رکعت نماز گزارد(دو نماز دو رکعتی)، در هر رکعت حمد یک مرتبه، و قل هُوَ اللهُ أحَدُ سه مرتبه و معوذتین(سوره فلق و سوره ناس) یک مرتبه.

پس از نماز  استغفار کند. هفتاد مرتبه (بگوید أستغفراللهَ رَبّی و أتوبُ إلَیهِ) و ختم کند استغفار را به لاحَولَ وَ لاقُوّةَ إلاّ بــِالله العَلیّ  العَظیم پس بگوید: یا عزیزُ یا غَفّارُ إغفِر لی ذُنُوبی وَ ذُنُبَ جَمیع ِ المُؤمِنینَ وَ المُؤمِنات ِ فَإنَّهُ لایَغفِرُ الذُّنُوبَ إلاّ أنتَ.

ان شاء الله همه موفق به توبه ی واقعی بشیم

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي