روش درست شارژ گوشی هوشمند

با توجه به اینکه بسیاری از افراد ابهاماتی در مورد شارژ گوشی خود دارند، در این مطلب قصد داریم روش درست شارژ گوشی هوشمند را به شما عزیزان معرفی کنیم.

روش درست شارژ گوشی هوشمند, پورتال خبری فرهنگی گهر

متخصص فناوری اطلاعات معتقدند شارژ کردن گوشی در طی شب در مورد گوشی‌های مجهز به باطری لیتیوم پلیمر (آیفون و خانواده آن) به‌دستگاه شما آسیبی نخواهد رساند.هم چنین شارژ کردن موبایل از ۸۰ درصد به بالا هم، به باتری شما آسیب نخواهد رساند. هر دستگاهی که از باتری‌های لیتیوم پلیمری استفاده می کند، مداری در آن تعبیه شده است که زمانی که شارژ باتری به ۱۰۰ درصد می رسد، برق را از داخل سیستم قطع می کند.

اساسا باتری گوشی شما، به اندازه گوشی هوشمند شما، خود نیز هوشمند است.درباره دیگر موبایل‌ها موجود در بازار، لیتیوم یونی بهترین بازده و سیکل شارژدهی در بازه ۴۰ تا ۸۰ درصدی است. مثلا اگر شما گوشی با باطری لیتیوم یون را از صفر تا صددرصد شارژ کنید، ۵۰۰ تا ۷۰۰ بار گوشی شارژ می‌شود و در سیکل شارژی بعدی باطری تا ۳۰درصد از توان آن کم شده و اصطلاحا شارژ نگه نخواهد داشت اما اگر نگذارید شارژ دستگاه از ۴۰ درصد کمتر و از ۸۰- ۸۵درصد بیشتر شود، قادر خواهید بود بدون کاهش توان تا ۳۵۰۰ سیکل گوشی را شارژ کرده و گوشی و باطری عمر طولانی‌تری خواهد داشت.

در انتها برای اینکه نگه‌داری سیکل شارژی بین ۴۰ تا ۸۰ درصد کار مشکلی است و شاید غیر عملی باشد پیشنهاد می‌شود در هر شرایط ممکن گوشی خود را شارژ کرده و فقط از کاهش شارژ دستگاه کمتر از ۲۵ درصد جلوگیری کرد و افزایش شارژ تا ۱۰۰ درصد اشکالی ندارد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي