روش تگ كردن در استوری اينستاگرام

قابلیت جدید اینستاگرام و روش تگ كردن در استوری اينستاگرام  و اصلا چجوری دوستانمان را تگ کنیم؟ در این مطلب به شما آموزش می دهیم با مطلب امروز همراه ما باشید…

روش تگ كردن در استوری اينستاگرام

روش تگ كردن در استوری اينستاگرام

 

تقریبا به تازگی قابلیت جدیدی با نام استوری اینستاگرام (Instagram Stories) در اپلیکیشن اینستاگرام ارائه شده که بازخورد آن بسیار جالب توجه بوده است. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه استفاده از قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) بپردازیم.

 

تگ چیست؟

حتما دیده‌اید وقتی که لباس می‌خریم یک اتیکت مقوایی به آن آویزان است که نام برند روی آن حک شده است. به این اتیکت مقوایی تگ می‌گویند. تگ کردن در اینستاگرام هم همین معنا را دارد. تگ کردن در اینستاگرام یعنی شما به یک نفر اتیکت بزنید و نامش را روی آن بنویسید.

 

آیا تگ کردن همان منشن کردن است؟

هم بله و هم خیر!

اصطلاح تگ کردن زمانی استفاده می‌شود که شما می‌خواهید اسم کسی در عکس شما نمایش داده شود. اما منشن کردن بیشتر برای استوری و کامنت استفاده می‌شود. اما هر دوی آنها یک کار انجام می‌شوند و کاربران نیز معمولا این دو اصطلاح را به جای هم بکار می‌برند.

 

روش تگ كردن در استوری اينستاگرام

روش تگ كردن در استوری اينستاگرام

 

عملکرد قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) بسیار شبیه به قابلیت استوریز ارائه شده در برنامه اسنپ‌ چت (Snapchat) است.

قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) به کاربر این امکان را می‌دهد تا مجموعه‌ای از پست‌های خود را با تاریخ انقضای 24 ساعته برای یک رویداد یا داستان خاص در اکانت خود ارسال کند.

 

به عنوان مثال

تصور کنید که صبح روز جمعه با دوستان خود به کوهنوردی می‌رود و قصد دارید که پست‌های زیادی را در مورد این روز در اکانت اینستاگرام خود ارسال کنید.

در این شرایط است که قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) عملکرد بسیار کاربردی خواهد داشت. شما می‌توانید یک داستان یا استوری (Story) را آغاز کرده و در آن به ارسال مجموعه‌ای از پست‌های مرتبط با رویداد مورد نظر که در این مثال کوهنوردی بود، بپردازید.

تمام پست‌های ارسالی شما تنها برای مدت زمان 24 ساعت در اکانت اینستاگرام‌تان باقی می‌مانند و پس از آن منقضی شده و بدین ترتیب از شلوغی و یکنواختی اکانت شما جلوگیری می‌شود.

 

طبق بررسی‌های انجام شده مشخص گردید که قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) به شدت از سوی کاربران مورد استقبال قرار گرفته است.

ما در این مقاله قصد داریم که در رابطه با این ویژگی اینستاگرام صحبت کنیم و طی پرسش و پاسخ‌هایی به شرح نحوه استفاده و تعامل با قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) بپردازیم.

 

چگونه از قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) استفاده کرده و یک عکس یا ویدیو را اشتراک‌گذاری کنیم؟

به منظور ایجاد یک استوری در اینستاگرام و ارسال عکس و ویدیوهای با تاریخ انقضای 24 ساعته در اکانت خود مراحل زیر را طی کنید:

  • آیکون دایره حاوی علامت “بعلاوه” موجود در گوشه بالا و سمت چپ محیط اپلیکیشن اینستاگرام را لمس کنید. همچنین اگر در بخش فید (Feed) اینستاگرام باشیم، با کشیدن انگشت خود به سمت چپ می‌توانید به قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) دسترسی یابید.
  • حال آیکون دایره موجود در بخش زیرین صفحه را انتخاب کنید تا بتواند یک عکس یا ویدیو را ضبط نمایید. به منظور ضبط ویدیو باید انگشت خود را بر روی این آیکون قرار داده و نگه دارید. همچنین این امکان وجود دارد که ویدیو یا عکسی را از گالری دستگاه خود انتخاب کنید.
  • پس از انتخاب فایل مورد نظرتان، می‌توانید با استفاده از آیکون سیاه رنگ حاوی حروف انگلیسی به پست مورد نظرتان نوشته اضافه کنید. با استفاده از آیکون مشکی رنگ حاوی نماد مداد هم می‌توانید به پست مد نظر نقاشی اضافه کنید. پس از اعمال تغییرات مناسب، با انتخاب گزینه Done وارد مرحله بعدی شوید.
  • با انتخاب گزینه Cancel در این مرحله می‌توانید از اشتراک‌گذاری آن صرف نظر کنید. با انتخاب آیکون حاوی فلش رو به پایین موجود می‌توانید پست مورد نظر را در حافظه داخلی دستگاه ذخیره کنید. به منظور اشتراک گذاری پست در استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) کافیست که آیکون دایره حاوی تیک موجود را انتخاب کنید.

روش تگ كردن در استوری 

هنگامی که پستی را در استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) ارسال می‌کنیم، در چه قسمتی نمایش داده می‌شود؟

هنگامی که یک پست را در استوری خود ارسال می‌کنید، این پست در دو بخش مختلف نمایش داده می‌شود که به شرح زیر هستند:

  • در پروفایل شما: هنگامی که به موجب وجود قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) به ساخت یک استوری می‌پردازید، دایره رنگی در اطراف عکس پروفایل شما نمایان می‌شود. کاربران با لمس این دایره می‌توانند استوری یا داستان شما را مشاهده کنند. پست‌هایی که در قالب یک استوری یا داستان در اینستاگرام اشتراک‌گذاری می‌شوند، به طور پیش فرض در بخش تصاویر اصلی اشتراک‌گذاری شده اکانت نمایش داده نخواهند شد.
  • در بخش فید: استوری شما در قسمت فوقانی بخش فید پروفایل فالوورهای شما نمایش داده می‌شود و آن‌ها از این طریق هم قادر به مشاهده استوری مورد نظرتان خواهند بود.

چگونه متوجه شوم که چه کسانی استوری اینستاگرام من را مشاهده کرده‌اند؟

به منظور مشاهده و بررسی اسامی کسانی که استوری شما را مشاهده کرده‌اند، کافیست که به استوری خود مراجعه کنید. انگشت خود را بر روی صفحه قرار داده و به سمت بالا بکشید. در این شرایط تعداد و همچنین نام افرادی که داستان یا استوری اینستاگرام شما را مشاهده کرده باشند، نمایش داده می‌شود. دقت داشته باشید که این آمار به طور مستقل برای هر یک از ویدیوها و عکس‌های اشتراک گذاری شده شما نمایش داده می‌شود. همچنین توجه کنید باشید که تنها شما قادر به مشاهده این جزئیات خواهید بود.

هر داستان یا استوری اینستاگرام تا چه مدت باقی می‌ماند؟

همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) امکان ساخت استوری یا داستان‌های موقت و 24 ساعته را ارائه می‌کند. بنابراین هر استوری با تمام پست‌های داخل آن تنها برای مدت زمان 24 ساعت در اکانت اینستاگرام شما نمایش داده می‌شوند.

چگونه عکس یا ویدیوی خاصی را از استوری خود حذف کنیم؟

به منظور حذف هر یک از پست‌های اضافه شده به استوری یا داستان مورد نظرتان در اینستاگرام، کافیست که مراحل زیر را طی کنید:

  • به استوری و پست مورد نظرتان مراجعه کنید.
  • آیکون سه نقطه موجود در بخش زیرین و سمت راست پست را لمس کنید.
  • حال گزینه Delete را انتخاب کنید.

با انجام مراحل فوق تصویر یا پست مورد نظر از لیست پست‌های استوری اینستاگرام شما حذف می‌شوند.

چگونه یک عکس یا ویدیو را از استوری اینستاگرام به بخش اصلی پروفایل خود منتقل کنیم؟

همانگونه که اشاره داشتیم، پست‌ هایی که به موجب وجود قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) در استوری یا داستان خود آپلود می‌کنید به طور مستقیم در لیست پست‌های اصلی پروفایل شما نمایش داده نمی‌شوند. اما این امکان وجود دارد که در صورت تمایل، عکس‌ها یا ویدیوهای اشتراک گذاری شده در استوری خود را به پست‌های اصلی پروفایلتان هم اضافه کنید. برای انجام ین عمل مراحل زیر را طی کنید:

  • به استوری و پست مورد نظرتان مراجعه کنید.
  • آیکون سه نقطه موجود در بخش زیرین و سمت راست پست را لمس کنید.
  • گزینه Share as Post را انتخاب کنید.

با انتخاب گزینه Share as Post، پست مورد نظرتان علاوه بر بخش استوری به لیست پست‌ های اصلی اکانت اینستاگرام شما هم اضافه می‌شود.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه