محدوده رابطه در دوران عقد و نامزدی

تاريخ : 14 آبان

داشتن رابطه در دوران عقد و دوران نامزدی یکی از نگرانی های والدین و خوده دختران و پسران است. گهر در این بخش در مورد محدوده رابطه جنسی در دوران عقد و نامزدی صحبت می کند.

محدوده رابطه در دوران عقد و نامزدی

محدوده رابطه در دوران عقد و نامزدی, پورتال خبری فرهنگی گهر

دوران عقد چه دورانيست ؟

معمولا در ازدواج های امروزی مدت کمی را به دوران نامزدی اختصاص ميدهند و اکثر خانواده ها به خصوص خانواده طرف دختر ترجيح ميدهند هر چه زودتر صيغه عقد دائم جاری شود حال با یک مراسم و تشریفات خاص یا در محضر و یا … به هر حال نکته ای که خانواده ها باید مدنظر داشته باشند اینکه دوران عقد مربوط به دوران شناخت نيست چرا که مرحله شناخت در دوران نامزدی باید سپری شود نه در دوران عقد و تا زمانی که این مرحله ( مرحله شناخت) تا حد مطلوبی سپری نشده نباید صيغه عقد دائم جاری شود چرا که به محض جاری شدن این صيغه عرفا و شرعا دو طرف زن و شوهر محسوب ميشوند و دیگر فرصت شناخت گذشته است . در دوران عقد باید به اصلاح اخلاق و رفتارهای منفی از دید طرفين پرداخته شود به عنوان مثال زوجی در دوران نامزدی شاهد برخی رفتراهای نادرست هستند که این رفتارها در حدی نيست که به خاطر آنها بشه یک رابطه رو زیر سوال برد در دوران عقد دو طرف باید سعی کنند این رفتارهای شناخته شده را اگر منفي است برطرف سازند تا برای آغاز زندگی این رفتارها مشکل ساز نشوند . اکثر مواقع دوران عقد به علت عدم آمادگی به لحاظ شرایط خانوادگی طرف دختر یا وضعيت اقتصادی طرف پسر و یا اتفاقات غير منتظره کمی طولانی ميشود طولانی تر شدن رابطه عقد چنانچه با مدیریت رابطه همراه نباشد خود مشکل آفرین ميشود .

رابطه جنسی در دوران عقد ؟

اگر چه پس از جاری شدن صيغه عقد دائمی دو طرف عرفا و شرعا زن و شوهر محسوب ميشوند اما نکته ای که مهم تلقی ميشود اینکه دو طرف برخی روابط و رفتارهای خود را تا زمانی که زیر یک سقف نرفته اند باید کنترل کنند. اولا هرگز توصيه نمی شود رابطه جنسی به صورت دخول را در این دوران تجربه کنند چرا که عطش جنسی دو طرف باید در این زمينه محفوظ مانده تا در جایگاه خود بتواند تاثير گذار باشد زوجهای جوانی که در دوران عقد به سر ميبرند اگر ميخواهند رابطه انها تکرای نشده و شکل عادت به خود نگيرد سعی کنند از دخول اجتناب بورزند اما در مورد نيازهای جنسی خود ازادانه صحبت کنند و در این صحبتها سعی در تحریک یکدیگر نداشته باشند معاشقه در دوران نامزدی توصيه می شود در دوران عقد نيز معاشقه و در صورتيکه دو طرف نتوانند خویشتن داری کنند و یا جهت آشنایی با اميال جنسی خود رابطه جنسی تا مرز دخول را ،به صورت محدود، تاکيد می شود، محدود تجربه کنند اما دخول هرگز. ممکن است در این تجربه با مشکلاتی روبرو شوند دوران عقد دوران مناسبی برای رفع سایر اختلالات جنسی و یا احيانا اگر برخی از خانمها نياز به درمان و رفع مشکلاتی نظير کيست رحم ، چرخش دهانه رحم ،دردهای واژن خشکی دهانه واژن و … هستند بپردازند .

رفت و آمدها در دوران عقد ؟

پس از عقد رسمی مسلما رابطه شکل جدی تر به خودش ميگيرد در عين حال که یکسری از محدودیتها برداشته می شود عدم مدیریت رابطه ميتواند باعث بروز مشکلات و بحثهای خانوادگی شود تا جایی که متاسفانه کار به طلاق برسد . مسلما هر دو طرف علاقه مند هستند بيشتر در کنار هم باشند بيشتر رفت و آمد داشته باشند بيشتر کنار هم بخوابند و حتی مسافرت بروند بله ایندو زن و شوهر هستند پس از سالها خلاء احساسی و جنسی حال فرصتی برای بر طرف کردن این خلاء یافته اند شخصی مورد نظر خود را یافته اند هم دیگر و دوست دارند اما فاکتورهای مهم و اساسی عموما خانواده ها با رفت و آمد و اینکه دو طرف شب کنار هم بخوابند و با هم باشند مشکل دارند علت اصلی این مشکل عدم جلوگيری و کنترل غریزه جنسی از سوی دو طرف است که ممکن است باعث پيدایش مشکلاتی نظير باردار شدن یا از بين رفتن باکرگی دختر شود عموما خانواده ها ترجيح می دهد قبل از ازدواج باکرگی حفظ شود به خصوص خانواده دختر توصيه می شود دو طرف به این خواسته ها احترام بگذارند نکته مهم بعدی به لحاظ وضعيت اقتصادی اکثر خانواده ها و معذب بودن خانواده ها در ابتدای رابطه جهت پذیرش عضو جدید عروس خانم یا آقا داماد و رودرواسيهایی که دارند مسلما هر دیدو بازدید مستلزم خرج و مخارجي است که برای برخی از خانواده ها دشوار است دو طرف خود باید قبل ازاینکه بحثی پيش بياید رفت و امدهای خود به منزل دو خانواده را کنترل کنند . جدای از این مسائل متاسفانه در این رفت و آمدها ممکن است حرفهایی ردو بدل شود که به علت عدم شناخت باعث پيدایش کدورتهایی بين خانواده ها بشود پس بحثهایی که در این خانواده پيش می اید نباید توسط عروس خانم یا اقای داماد به خانواده دیگر منتقل شود . کلا دوران عقد دوران حساسي است . به جای انکه بيشتر به منل یکدیگر بروید قرار های خود را بيرون تنظيم کنيد و رفت وآمدهی منزل را در حد یک ناهار یا شام و در صورتی که خانواده ها مشکلی نداشتند شب را اطراق کنيد . حفظ حرمت بسيار اهميت دارد . کاری نکنيد که به خاطر لحظاتی لذت دوران شيرین عقد خود را تلخ کنيد . اما در مورد مسافرت رفتن ، سفر کردن روش مناسبی برای شناخت خيلی از کنشها و واکنشهای اخلاقی و رفتاری یک فرد محسوب ميشود اگر خانواده ها با این قضایا مشکلی ندارند یک سفر حتما در این دوران توصيه می شود البته از اعتماد خانواده ها نباید سو استفاده شود و اگر خانواده ها راضی نشدند که دو نفره به سفر بروید ميتوانيد با همراهی خانواده ها یک سفر ترتيب دهيد . اگر چه دوران عقد دوران شناخت نيست چرا که به عبارت عام کار از کار گذشته .

مناسبتها ، رسم و رسومات

برخی از رسم و رسومات ما زیبا ميباشد اما چون در هر دوره هر خانواده این رسم و رسومات را به نفع خود تغيير داده متاسفانه برخی از رسم و رسومات بيشتر دست و پا گير شده و باعث شکل گيری مشکلاتی در دوران عقد ميشود بعنوان مثال گروهی رسم بر این دارند که به مناسبت اعياد مختلف هم خانواده پسر و هم خانواده دختر هدایایی رد و بدل کنند اگر سطح طبقاتی دو خانواده یکسان باشد که خب کمتر مشکل پيش می اید اما چنانچه سطح طبقاتی یکی از خانواده ها نسبت به خانواده مقابل کمتر باشد جرقه بحث و مشکلات زده می شود و به جای آنکه قبل از فرا رسيدن عيد یا مناسبت خاصی اسباب خوشحالی فراهم شود بالعکس غم خرید هدیه ای که در خور هدیه دریافتی از خانواده مقابل باشد جایگزین شادی ميشود توصيه می شود در همان ابتدای رابطه هر دو خانواده توافقی صورت دهند که پيرامون آن کلا هدیه ای رد و بدل نشود و یا اینکه هدیه سنگين نباشد . این رسم و رسومات در جهيزه نيز تاثير گذار بوده متاسفانه فرهنگ غلط جامعه در این است که اگر هر کسی تجملاتی تر باشد آبرو دار تر است و عموما این مشکلات همانطور که عرض شد در صورتی که دو خانواده از نظر سطح اقتصادی مطابقت نداشته باشند پيش می آید . و همينطور چشم روی چشم بندی ، از همان ابتدای رابطه سعی کنيد یا رسم و رسومات دست و پاگير را توافقی کنار بگذراید یا اینکه رسم هایی را اجرا کنيد که هر دو خانواده به یک ميزان از عهده آنها برایند . وگرنه هدف چيز دیگری است که ممکن است این رسومات دو طرف را از هدف اصلی دور کند .

مدت دوران عقد ؟

چنانچه مدیریت رابطه حفظ شود دوران عقد تا آماده شدن شرایط دو طرف حداکثر ۲ سال ، هر چه این دوران کوتاه تر باشد هم برای طرفين و هم برای خانواده ها بهتر است بالعکس توصيه می شود دوران نامزدی کوتاه نباشد تا دو طرف همدیگر را بهتر بشناسند با نظارت خانواده ها.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي