دعای یستشیر برای ازدواج

ازدواج امری الهی است و برای بقای نسل از اهمیت بسیاری برخوردار است.  آمار طلاق این روزها بسیار بالا رفته و والدین نگران آینده ی فرزندان خود هستند به خصوص دختران، در مطلب امروز دعای یستشیر برای ازدواج، دعا برای ازدواج را می آوریم تا ان شااله بخت گشایی شود.

دعای یستشیر برای ازدواج ، دعا برای ازدواج

یکی از حاجات مهم هر پدر و مادری این است که فرزندان خود را راهی خانه بخت کنند. آنها با دعا و توسل سعی می کنند تا این راه را هموار کنند و از خوشبختی فرزندان خود لذت ببرند. بهترین و موثر ترین راه حل برای برای گشایش بخت را  با خواندن دعا برای گشایش بخت در گهر وی امتحان کنید .

دعای یستشیر برای گشایش بخت دختران مجرد

اگر دختر خانمی هنوز شوهر نکرده باشه و یا خواستگاری هنوز برایشان نیامده و و یا آمده و هنوز کار به پایان نرسیده و به خانه بخت نرفته است : به مدت یکماه بعد از هر نماز واجب بلافاصله بدون اینکه با کسی حرف بزند یک صلوات بفرستد و هفت مرتبه این آیه مبارکه را تلاوت کند رَبِّ لا تَـذَرنی فَـرداً وَ اَنتَ خَیرُا لوارثـیـن (سوره انبیا آیه هشتاد نُه) انشاءالله به زودی به خانه بخت می رود.تذکر: در زمان خاصی که نماز نمی خوانند از خواندن آیه مبارکه خودداری فرمائید.

دعای یستشیر ـ دعایی بسیار مجرب برای گشایش بخت و ازدواج

دستورالعملی که ذیلا ذکر میشود مجرب و ازموده است و براحتی قابل انجام میباشد.

آیه ۴۱ سوره مبارکه فاطر را چهل روز و هر روز چهل مرتبه ترجیحا پس از نماز صبح بخواند.

آیه : إِنَّ اللَّهَ یُمْسِکُ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضَ أَن تَزُولَا  وَ لَئنِ زَالَتَا إِنْ أَمْسَکَهُمَا مِنْ أَحَدٍ مِّن بَعْدِهِ  إِنَّهُ کاَنَ حَلِیمًا غَفُورًا(۴۱فاطر) .

از عارف نامی حضرت آیت الله شوشتری هم نقل گردیده که برای بخت گشائی دختران جوان، ختم دعای یستشیر را به مدت چهل روز (هر روز پس از نماز صبح با حضور قلبی بخواند) توصیه نموده اند.

دعاهایی برای ازدواج کردن

دعای یستشیر و فضیل آن

از امیرالمومنین علی (ع) روایت شده است که دعا ی یستشیر را پیامبر (ص) به من آموخت و امر کرد که آن را در همه حال در سختی و راحتی حفظ کنم و به خلفاء بعد از خودم تعلیم نمایم .دعای یستشیر برای ازدواج

دعای یستشیر

سپس فرمود شما را به برخی از ثواب های این دعا آگاه می کنم:

اول: کسی که این دعا را بخواند خیر و برکت از فرق سرش تا زمین از آسمان بر او می بارد و او را انوار آرامش و رحمت می پوشاند و برای این دعا انتهایی جز عرش خدا نیست.

دوم: هر کس سه نوبت این دعا را بخواند خداوند هر حاجت خیری که داشته باشد در دنیا و آخرت برآورده گرداند.

سوم: خدای تبارک و تعالی او را از عذاب قبر برهاند.

چهارم: تنگی سینه او را برطرف نموده و به او شرح صدر عطا فرماید.

پنجم: چون روز قیامت فرا رسد، خواننده این دعا سوار بر شتری تندرو و سفید مزین و آراسته به مروارید نزد حق برخیزد، و خداوند می فرماید همه کرامتها را به او بدهید، و گوید:بنده ام در هر جای بهشت که خواهی ساکن شو.

دعای یستشیر برای ازدواج ، دعا برای ازدواج

ششم: اگر این دعا بر مجنون خوانده شود همان ساعت از آن باز آید.

هفتم: اگر زنی زایمان بر او مشکل شده باشد و این دعا بر او خوانده شود خداوند زایمان او را آسان و فرزند را در طرفه العینی متولد گرداند.

هشتم: اگر بر شخصی که عاق والدین شده بخواند همانا خداوند امور آن را اصلاح کند.

نهم: هر بنده ای که چهل شب جمعه این دعا را بخواند همانا خداوند آن را اصلاح کند.

دهم: هر کس در هنگام خواب بخواند و بخوابد حتی اگر خوب نخوانده باشد. ولی به امید ثواب باشد، خداوند به هر حرفی از این دعا هزار فرشته کروبی که روی شان نورانی تر باشد از آفتاب و ماه شب چهاره بر او بفرسند.

یازدهم: هر گنه کاری که مرتکب کبائر شده باشد و قبل از مردن این دعا را بخواند شب بمیرد یا روز همچون شهید از دنیا رفته و اگر موفق به توبه نشده باشد خدا به کرم و عفوش او را بیامرزد.

 دعای یستشیر با ترجمه

سیّد ابن طاووس در کتاب «مهج الدعوات» از امیر المؤمنین علیه السّلام نقل کرده:حضرت رسول صلی اللّه علیه و آله این دعا را به من تعلیم داد و امر فرمود آن را درهرحال و برای هر سختی و آسانی بخوانم و نیز آن را به جانشین خود تعلیم دهم و خواندن این دعا را ترک نگویم تا حق تعالی را ملاقات کنم و نیز فرمود:یا علی این دعا را هر صبح و هر شام بخوان زیرا که گنجی از گنجهای عرش الهی است.

هر کس سه نوبت دعای یستشیر را بخواند خداوند هر حاجت خیری که داشته باشد برآورده گرداند

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه