دریاچه لیسی گرجستان در تور گرجستان

دسته بندي : معرفی بازار
تاريخ : 16 تیر

از جاذبه های طبیعی و گردشگری شهر تفلیس (پایتخت گرجستان) می توان به دریاچه ی لیسی گرجستان اشاره نمود. بهترین منطقه برای علاقه مندان به تفریحات آبی، پیاده روی، دوچرخه سواری، حمام های معدنی و دیگر ویژگی های بسیار دیگری که باعث می شود دریاچه لیسی گرجستان به یک منطقه ی تفریحی محبوب در اطراف تفلیس بدل گردد.

دریاچه لیسی گرجستان در تور گرجستان, پورتال خبری فرهنگی گهر

دریاچه ی لیسی گرجستان در تور گرجستان  یک دریاچه ی کوچک و زیبایی است که در شمال غربی تفلیس واقع شده است. دریاچه ی لیسی گرجستان مساحتی در حدود ۱۶ کیلومتر دارد و عمق متوسط آن ۴ متر است. این دریاچه متعلق به جلگه ی رود کورا می باشد، پوشش گیاهی متنوع و سرسبز این منطقه منظره ای بسیار زیبا را برای مسافران از خود به نمایش می گذارد. این دریاچه با شرایط آب و هوایی خاص و آب های حرارتی نزدیک به صد متر بالاتر از منطقه ی شهر قرار گرفته است.

برای رسیدن به کنار دریاچه لیسی گرجستان فقط کافی است با استفاده از یک ماشین مسافت کمی را بپیمایید و پس از گذشت فقط چند دقیقه به این دریاچه برسید زیرا فاصله ی دریاچه تا منطقه ی سابورتالو تفلیس بسیار کوتاه است. در اواخر هفته ها و در فصل های گرم سال این منطقه جایگاه خاصی در بین توریست ها و مردم محلی پیدا می کند. در فصل بهار حجم آب دریاچه به بیشترین حالت خود می رسد و در فصل پاییز شاهد کمترین عمق آب دریاچه ایم.

به دلیل طبیعت بکر، این منطقه زیستگاه جانداران بسیاری همچون گونه های مختلف پرندگان، لاک پشت ها، روباه، خرگوش و مارها می باشد. آب و هوای گرم و مدیترانه ای دریاچه لیسی گرجستان باعث شده تا این منطقه دارای آب و هوای خشک و نسبتا گرمی باشد. در زمستان و در سردترین حالت آب و هوایی، دمای هوای منطقه ی دریاچه لیسی گرجستان به حدود ۰ درجه و در گرم ترین فصل های سال حداکثر به ۳۷ درجه سانتیگراد میرسد. دریاچه از آب باران، برف و آب های زیرزمینی تغذیه می کند.

به گزارش سفر باتو ، یک مسیر دوچرخه سواری نیز در این منطقه وجود دارد که در سال ۲۰۱۶ در اطراف دریاچه لیسی گرجستان ساخته شد و به بهره برداری رسید. افرادی که به دوچرخه سواری علاقه مندند در حین سفر می توانند دوچرخه اجاره کنند و در کنار دریاچه ی لیسی گرجستان به دوچرخه سواری مشغول شوند.

 

در دریاچه لیسی گرجستان چه کارهایی می توانیم بکنیم؟

قبل از سال ۱۹۳۷ دریاچه لیسی گرجستان در تور گرجستان لحظه آخری  هیچ امکانات رفاهی و گردشگری خاصی نداشت و مردم تفلیس فقط برای بازدید و حمام به دریاچه لیسی گرجستان می­رفتند. این در حالی بود که هیچ گیاه و هیچ شرایط لازم برای تفریح در این منطقه وجود نداشت اما بعد از سال ۱۹۳۷ توسعه ی این سرزمین آغاز شد و امروزه یکی از اصلی ترین مکان های تفریحی و گردشگری برای افراد محلی و توریست ها محسوب می گردد. در فصل تابستان و در گرم ترین حالت دمای دریاچه لیسی گرجستان به حدود ۲۸ درجه سانتیگراد می رسد و این دریاچه محل مناسبی برای ورزش های آبی مانند شنا و قایق سواری در فصل تابستان است، این در حالیست که در زمستان شاهد شکل گیری باندهای یخی در این دریاچه ایم. به دلیل شرایط آب و هوایی خاص این دریاچه و شرایط مناسب آن برای شنا باعث استقبال بسیاری از مردم از تفریحات آبی این دریاچه شده است.

علاوه بر ورزش های آبی موجود جاده ی پیاده روی و دوچرخه سواری در اطراف دریاچه لیسی گرجستان باعث شده است که مردم محلی و توریست ها در این جاده به پیاده روی یا دوچرخه سواری بپردازند. دلیل استقبال مردم محلی و توریست ها از این منطقه این است که اخیرا دریاچه لیسی گرجستان پیشرفت های عمده ای در زمینه ی گردشگری و امکانات تفریحی داشته است، به عنوان مثال جاده های بتنی جدیدی در اطراف دریاچه ساخته شده است (در حدود ۳ کیلومتر). از محیط اطراف دریاچه نیز می توانید از دیدنی های پانورامای شهر نیز لذت ببرید.

 

در طول جاده ها و در کنار دریاچه لیسی گرجستان رستوران ها و کافه های زیادی مشاهده می شوند. چندین فروشنده ی قهوه و شیرینی و یک کافه هارد راک که به نظر می رسد فقط در تابستان ها دایر است نیز برای ارائه دسر، شیرینی و نوشیدنی به مهمانان دریاچه در اطراف دریاچه وجود دارند.

در سال ۲۰۰۷، در مجاورت دریاچه تپه ی جدیدی از تفلیس که یک سرزمین ۳۱ هکتاری بود، افتتاح شد که جایگاه اسب سواری برای عاشقان اسب سواری است.

خاصیت های درمانی نیز از دیگر ویژگی های این دریاچه در تور ارزان گرجستان است. آب دریاچه  غنی از مواد معدنی در حدود ۲۶۹۵ میلی گرم برلیتر است که اکثر مواد معدنی موجود در دریاچه را نمک کلسیم و منیزیم اسید سولفوریک شامل می شود. حمام های آب معدنی،شرایط حمام در دریاچه، امکانات آفتابگیری در ساحل و Spa Therapy فعال،نیز وجود دارند که به دلیل خاصیت های فراوان آن ها بر بهبود اختلالات سیستم عضلانی اسکلتی، سیستم قلبی و عروقی، سیستم عصبی محیطی و بیماری های زنان بسیار مورد توجه عموم از جمله مردم محلی و توریست ها قرار گرفته اند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي