درمان غلظت خون با میوه

افزایش تعداد گلبول‌ های قرمز خون را، غلظت خون می گویند. درمان غلظت خون با میوه موضوع مطلب امروز ما می باشد که راهکارهای کاهش و درمان آن را به شما می گوییم.

درمان غلظت خون با میوه

افزایش تعداد گلبول‌های قرمز خون را، غلظت خون می گویند. اگر میزان هموگلوبین خون در آقایان بیشتر از 18 و در خانم ها بیشتر از 16 گرم در دسی لیتر باشد، غلظت خون گفته می‌شود.

غلظت خون با میوه

میوه ها به دلیل داشتن فیبرهای محلول و نامحلول و ویتامین ث باعث کاهش میزان پروتئینی در خون می گردد . کیوی و توت فرنگی از میوه های موثر در درمان غلظت خون می باشند.

غلظت خون با میوه

انگور

از میوه هایی که در روش درمان  بسیار کاربرد دارد انگور است. این میوه دارای خواص متعددی است که درمان غلظت خون و جلوگیری از ابتلا به این بیماری یکی از این موارد است. 

مرکبات

مرکباتی مانند: گریپ فرویت، پرتقال و لیمو ترش به دلیل داشتن ویتامین ث فراوان در درمان غلظت خون بسیار موثر هستند. استفاده مداوم از مرکبات به تصفیه خون کمک می کند.

آلبالو

آلبالو میوه ایی با خاصیت آنتی اکسیدانی بالا می باشد. این میوه در خون سازی نقش زیادی داشته است.

انار

مصرف انار به عنوان یکی از روش های موثر درمان غلظت خون محسوب می شود. انار علاوه بر تقویت کبد و درمان نارسایی های آن، دارای خواص آنتی اکسیدانی زیادی است که در شفافیت خون نقش مهمی دارند. ب

آناناس فیبر موجود در آناناس علاوه بر تقویت دستگاه گوارش و کمک به کاهش وزن در تصفیه و رقیق کردن خون کمک می کند. 

درمان با میوه

سیر و پیاز

سیر و پیاز علاوه بر خواص ضد عفونی کنندگی و میکروب کشی قوی در کاهش غلظت خون نیز موثر هستند.

هویج

هویج حاوی رنگدانه هایی است که در تقویت قدرت بینایی موثر است.

موز

ترکیبات موجود در میوه موز به رقیق شدن خون موثر است.

سبزیجات موثر در درمان غلظت خون

سبزیجاتی مانند کرفس و اسفناج به عنوان مواد غذایی خون ساز، موثر عمل کرده و باعث تصفیه خون نیز می شوند. جعفری و تره فرنگی نیز از دیگر سبزی هایی هستند که به رقیق شدن خون و شفافیت آن کمک می کنند. پیشنهاد می شود برای حفظ خواص سبزیجات و تاثیر گذاری بیشتر از سبزی خام استفاده شود.

عوامل تاثیر گذار بر غلظت خون

مصرف گوشت قرمز، قلوه، مغز و روغن های حیوانی و جامد باعث افزایش غلظت خون می شوند. افرادی که غلظت خون دارند باید مصرف خوراکی های گفته شده را محدود کنند و سبزیجات، میوه ها، گوشت ماهی و لبنیات کم چرب را جایگزین کنند.

همچنین مصرف غذاهای فست فودی روی میزان غلظت خون تاثیر می گذارند. اکثر این غذاها با روغن هایی که استاندارهای کیفی پایینی دارند طبخ می شود و از روغن در آنها به میزان زیادی نیز استفاده می شود به همین دلیل مصرف مداوم آنها علاوه بر آسیب به دستگاه گوارش و بروز بیماری های مختلف باعث غلظت خون نیز می شود.

مصرف غذاهای فست فودی در میزان غلظت خون

عوامل غلظت با غذاهای چرب

فشار های عصبی

استرس و فشار های عصبی است. فشار های روانی باعث افزایش ترشح آدرنالین شده که منقبض شدن عروق را در پی دارد. با انقباض عروق، پلاسما از عروق خارج شده و تعداد آنها نسبت به گلبول های قرمز کم می شود که همین امر باعث بالا رفتن غلظت خون می شود.

علائم بیماری غلظت خون

علائمی مانند خواب آلودگی، اختلالات هوشیاری و اختلالات بینایی همراه است.

 

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه