حرز امام جواد چیست؟ خرید حرز امام جواد

بعضی ها انگشتر را برای زیبایی، و برخی برای خواص آن خریداری می کنند. مثلا سنگ فیروزه یا سنگ عقیق و یا سنگ های دیگر که خواص گوناگون دارد. درباره حرز امام جواد چیست ؟ خرید حرز امام جواد برای چه مفید است را در مطلب زیر می گذاریم…

حرز امام جواد چیست؟ خرید حرز امام جواد

کسانی که به خرید انگشتر عقیق اعتقاد و اصرار دارند معتقدند این نوع از زیورآلات می تواند باعث برکت و افزایش روزی شخص شود یا مثلا کسانی که اقدام به خرید فیروزه و سنگ آن می کنند اعتقاد دارند. این نوع سنگ برای انها خیر و برکت به همراه می آورد ضمن آنکه انها را از خطرات و چشم زخم مصون می دارد. یاقوت هم با همین تصورات و البته عقاید ممکن است خریداری شود.

اما اینکه واقعا این خواص در انگشتر ها وجود دارد یا خیر بخش زیادی از آن به اعتقادات شخصی فرد و البته حسی بستگی دارد که شخص از ان می گیرد .

خرید حرز امام جواد

مرحوم بهاءالدینی (رحمه الله) می گوید: دیدم که فردی با سنگ بزرگ بر سر فردی زد ولی اتفاقی برای آن فرد نیفتاد؛ زیرا حرز امام جواد (علیه السلام) همراه او بود (به نقل از حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد).

آیت الله بهجت (ره) : برای جلوگیری از چشم زخم یا باطل شدن سحر، همراه داشتن حرز امام جواد (علیه السلام) مفید است (گوهرهای حکیمانه، ص۱۳).

حتی در زمینه حرز، سید بن طاووس(ره) کتابی به رشته تالیف درآورده به نام «مهج الدعوات» که مشتمل بر حرز چهارده معصوم و حرز ام المومنین خدیجه کبری و اصحاب و بزرگان است.

 خواص حرز امام جواد (ع)

دفع بلایا:

  • در بین ادعیه و احراز مشهور ترین حرز برای دفع بلا حرز امام جواد (ع) است.
  • با توجه به متن حرز  شاید بتوان از مصادیق دفع بلا مواردی را نام برد از جمله:
  • دور شدن نگاه و زبان سوء دشمن
  • دفع شرور مردم، سلاطین،شیاطین، جنیان،.غولان
  • حفظ از فریب و دشمنی و حیله
  • حفظ از جراحت و فساد و غرق شدن و هلاکت و شکست خوردن
  • حفظ آبرو ،حفظ از قتل و انتقام و قطع شدن،
  • حفظ از بیماری و ناخوشی و آزار
  • حفظ از فقر و گرسنگی و عطش
  • حفظ از وسوسه،حفظ از نقصان در دین و معیشت در زندگی و…

دفع چشم زخم:

امام صادق(ع) نقل شده است:

«اگر نبش قبر برای شما ممکن بود (و علت مرگ ها را می فهمیدید) برای شما آشکار می شد که علت بیشتر مرگها چشم زخم است»

از پیامبر اکرم(ص)نقل شده است:

«که چشم زخم مرد را در قبر و شتر را در دیگ قرار می دهد.» شاید بتوان یکی از مهمترین اثرات این حرز برای دفع چشم زخم تجربه شده است.

حرز امام جواد چیست ؟ خرید حرز امام جواد

دفع سحر و جادو

شیخ بهایی در تعریف سحر این چنین می گوید:

تمزیج قوای عالیه  فعاله با سافله منفعله سحر می باشد.

آداب نگهداری حرز

قبل استفاده از حرز ، چند نکته حائز اهمیت است:

مهمترین مطلب در استفاده از این حرز این است  که بدانید با داشتن حرز شما در حفاظت خداوند متعال قرار گرفته اید.

پس هیچ کس و هیچ چیز را موثر در نفع و ضرر خود جز خدا ندانید.

حوادثی را خداوند به رحمت خود از شما رفع میکند و بدانید که «ان الله خیر حافظا و هو ارحم الراحمین » «همانا خدا بهترین حافظ است و او مهربانترین مهربانان است »

بدانید آن چه در دست شماست بهترین وسیله برای دفع بلایا از جمله دفع سحر و طلسم است و بالاتر از این حرز وجود ندارد زیرا از منابع وحی اخذ شده است .

اگر حادثه ای برایتان رخ داد بدانید حادثه ای بزرگ تر در انتظار شما بوده است که به عنایت خدا تبدیل به این بلای کوچک تر شده است .

حرز امام جواد

از گناهانی که موجب نازل شدن بلا می شود مثل:

روابط نا مشروع (زنا)،کم فروشی ، ندادن زکات، ظلم کردن و کمک به ظالم ، خوردن حق الناس مخصوصا حق یتیم ، قطع رحم ، عاق والدین ، ترک امر به معروف و نهی از منکر ، زیر پا گذاشتن دین برای رسیدن به دنیا ، کفران نعمت ، تمسخر، دروغگویی و … به شدت بپرهیزید .

این حرز دارای اسماء متبرکه است و دست زدن بی وضو به آن جایز نیست .

مواظبت کنید حرز به هیچ وجه داخل چاه دستشویی نیفتد و در صورت بروز چنین اتفاقی سریعا حرز را در آورده و فورا آب بکشید و خشک نمایید .

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه