جزئیات ترم تابستان دانشگاه آزاد

تاريخ : 11 تیر

جزئیات ترم تابستان دانشگاه آزاد

 

جزئیات ترم تابستان دانشگاه آزاد, پورتال خبری فرهنگی گهر

افزوده شدن ترم تابستانی به سال تحصیلی در دانشگاه آزاد یکی از برنامه‌های مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی  در دوران میرزاد بود. حمید میرزاده چند ماه پس از آغاز مدیریتش در دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد که این دانشگاه امکان سه ترمی کردن سال تحصیلی را دارد و این امر هم مطابق با قوانین بالادستی کشور است. همین جرقه باعث شد که اندکی پس از
این مساله به تصویب هیات رئیسه دانشگاه برسد. حالا معاونت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل اجرایی آن را تدوین و ابلاغ کرده است.

به گزارش فرهیختگان، پس از ابلاغ این مصوبه موافقان و مخالفانی درباره این طرح نظر دادند. مخالفان ابراز می‌کردند که دانشجویان توان این حجم درس را ندارند و موافقان تجربه جهانی سه ترمی شدن را مثال می‌زدند. در یکی از این موارد ۱۰ دانشگاه برتر دنیا مثال زده شد که از این جمع هفت دانشگاه سه ترمی بودند.

براساس این طرح دانشجویان مقطع کارشناسی به جای گذراندن دو ترم در یک سال، می‌توانند سه ترم تحصیلی داشته باشند و علاوه‌بر ترم‌های مهرماه و بهمن ماه، ترم تابستان هم در صورت استقبال دانشجویان به‌عنوان یک ترم تحصیلی محسوب خواهد شد. این در حالی است که هیچ اجباری در گذراندن این سه ترم وجود ندارد و ترم تابستان صرفا برای دانشجویانی که تمایل دارند تحصیلشان در مقطع کارشناسی زودتر به پایان برسد در نظر گرفته شده است.

با توجه به فرارسیدن روزهای پایانی امتحانات نیمسال دوم تحصیلی و قرار گرفتن در آستانه‌ی ترم تابستانی، جزئیات مربوط به آئین نامه‌ی ترم تابستانی واحدهای آموزشی دانشگاه آزاد به همراه تاریخ کلی زمانبندی ترم تابستان اعم از ثبت‌نام، انتخاب واحد، کلاس‌ها و امتحانات را مشاهده می کنید

تعداد مجاز انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه آزاد

جزئیات ترم تابستان دانشگاه آزاد, پورتال خبری فرهنگی گهر

زمانبندی انتخاب واحد ترم تابستان ۹۸ دانشگاه آزاد

جزئیات ترم تابستان دانشگاه آزاد, پورتال خبری فرهنگی گهر

فارغ از دو جدولی که مشاهده کردید، نکات قابل توجهی که به عنوان مکمل این موارد مطرح می‌شود و می‌توان مجموعه‌ی آن را به عنوان کلیت مربوط به یک شیوه‌نامه‌ی تخصصی برای انتخاب واحد و تحصیل در ترم تابستانی دانشگاه آزاد دانست، در ادامه به صورت ریز و جزئی آمده است:

* تعداد کل ساعات تدریس دروس نظری و عملی دوره تابستان مشابه نیمسال های اول و دوم بوده و طی شش هفته آموزشی اجرا می شود.

* واحدهای دانشگاهی موظفند درخصوص واحدهای درسی ارائه شده در دوره تابستان، اطلاع رسانی لازم را انجام دهند. براین اساس واحد دانشگاهی به گونه ای برای تشکیل ۱۶ جلسه کلاس برنامه ریزی کند که برای هر درس در هر هفته حداکثر سه جلسه در نظر گرفته شود.

* رای دانشجویان دوره کاردانی و کارشناسی که با حداکثر ۱۰ واحد درسی فارغ التحصیل می شوند، اخذ ۱۰ واحد در دوره تابستان و همچنین اخذ دروس وصیت نامه امام (ره) و روخوانی قرآن کریم علاوه بر حداکثر تعداد واحد انتخابی ذکرشده در جدول فوق (۸ واحد) بلامانع است.

* همچنین شهریه دوره تابستان برای دانشجویان دوره های کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای دامپزشکی تا حداکثر ۶ واحد درسی، یک دوم شهریه ثابت به علاوه شهریه متغیر هر واحد درسی است. در صورتی که دانشجو بیش از ۶ واحد انتخاب داشته باشد، دو سوم شهریه ثابت به علاوه شهریه متغیر هر واحد درسی است.

* امکان ثبت نام و انتخاب واحد برای دانشجویان دکتری حرفه ای دامپزشکی دوره درمانگاهی در دوره تابستان فراهم نیست.

* تمامی دانشجویان در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای دامپزشکی می توانند در واحد محل تحصیل یا یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور (فقط در یک واحد دانشگاهی) با موافقت گروه تخصصی و معاونت آموزشی واحد دانشگاهی مبدا ثبت نام کنند.

* رعایت پیش نیازی و هم نیازی دروس در انتخاب واحد دانشجویان الزامی است

* اخذ دروس برای دانشجویان رشته های آموزشی (طرح آموزش معلمان) الزامی است.

* اخذ یا تمدید پایان نامه برای مقطع کارشناسی ارشد در دوره تابستان امکان پذیر نیست اما دانشجویان دوره کارشناسی ارشد که در نیمسال دوم سال تحصیلی جاری واحد پایان نامه را اخذ و یا تمدید کرده اند، نیازی به ثبت نام در دوره تابستان نداشته و تا پایان شهریورماه می توانند از پایان نامه خود دفاع کنند.

* آن دسته از دانشجویانی که در نیمسال دوم سال تحصیلی جاری درس یا دروس جبرانی باقیمانده دوره را به همراه پایان نامه اخذ کرده و نتوانسته اند درس یا دروس را در نیمسال دوم بگذرانند، در صورت اخذ درس یا دروس جبرانی در دوره تابستان تا پایان شهریور ماه نمی توانند از پایان نامه دفاع کنند.

* ارائه درس یا دروس ثبت نام ارزیابی جامع و اخذ یا تمدید رساله در دکتری تخصصی در دوره تابستان امکان پذیر نیست.

* دانشجویان سایر دانشگاه ها (اعم از دولتی و غیردولتی) با ارائه معرفی نامه از دانشگاه محل تحصیل می توانند در هر یک از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که مجری دوره تابستان است، ثبت نام و انتخاب واحد کنند.

منبع:tabnak.ir

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

  1. پرستو

    سلام.شما که فکر هیئت علمی ها هستید کمی هم به فکر کارمند های زحمت کش باشید که در ترم تابستان که بار کاری شان بیشتر وهوا هم گرم تر چه تدبیری جهت رضایت یا رفاه حالشان دارید.مگر دانشگاه آزاد فقط به دانشجو وهیئت علمی خلاصه می شود وبس….؟؟؟؟ممنونم

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي