تلگرام بتا چیست

تاريخ : 1 اردیبهشت

آپدیت تلگرام بتا با ویژگی های جدید و کاربردی

نسخه‌ی بتا تلگرام لحظاتی پیش آپدیت مهمی دریافت کرد که ویژگی‌های کاربردی و جدیدی را در آن شاهد هستیم. در این بخش به بررسی آپدیت تلگرام بتا با ویژگی های جدید و کاربردی می پردازیم.

تلگرام بتا چیست, پورتال خبری فرهنگی گهر

تلگرام بتا همراه با ویژگی های جدید و کاربردی آپدیت شد

اپدیت جدید تلگرام بتا با شماره نسخه ۴.۱ لحظاتی پیش منتشر شد و امکانات کاربردی متنوعی به آن اضافه شد که در ادامه نگاهی به آن‌ها خواهیم داشت.

تعیین سطح دسترسی‌های ادمین کانال

تلگرام بتا چیست, پورتال خبری فرهنگی گهر

در این بروزرسانی ادمین اصلی یک کانال (سازنده) می‌تواند روی سطح اختیارات دیگر ادمین‌ها کنترل داشته باشد و وظایف آن‌ها را مدیریت کند. پیش از این تنها سازنده کانال قادر به انجام مواردی همچون تغییر عکس یا اطلاعات کانال، ویرایش یا حذف پست دیگر ادمین‌ها و … بود اما از این پس سازنده می‌تواند مشخص کند که کدام یک از ادمین‌های دیگر نیز قادر به انجام این امور باشند. برای دسترسی به این بخش به صفحه‌ی پروفایل کانال رفته و روی آیکون چرخ‌دنده که به بالای صفحه اضافه شده است لمس کنید.

تعیین سطح دسترسی‌های ادمین سوپرگروه

تلگرام بتا چیست, پورتال خبری فرهنگی گهر

علاوه بر امکان مدیریت دسترسی‌های Admin در کانال، شاهد اضافه شدن این ویژگی در سوپرگروه‌ها نیز هستیم. از این پس ادمین اصلی یک سوپرگروه می‌تواند مشخص کند که ادمین‌های دیگر، چه امکاناتی در اختیار داشته باشند. امکان تغییر اطلاعات گروه، حذف پیام دیگر اعضا، قابلیت Pin کردن پیام‌ها، بلاک کردن اعضا و تنظیم یک ادمین جدید از مواردی هستند که ادمین اصلی گروه می‌تواند برای دیگر ادمین‌ها مشخص کند. برای دسترسی به این بخش به صفحه‌ی پروفایل سوپرگروه رفته و روی آیکون چرخ‌دنده که به بالای صفحه اضافه شده است لمس کنید.

امکان محدود کردن اعضای سوپرگروه

تلگرام بتا چیست, پورتال خبری فرهنگی گهر

امکان جالب دیگری که در بخش کنترل سوپرگروه‌ها اضافه شده است قابلیت محدود کردن کاربران در سوپرگروه است. از این پس ادمین‌ یک سوپرگروه می‌تواند اختیارات اعضای عادی را نیز کنترل کند‌. یک کاربر در حالت عادی می‌تواند پیام‌های جدید را بخواند، پیام جدید ارسال کند، مدیا و استیکر بفرستد و اقدام به انتشار لینک کند. از این پس می‌توانید روی تمام این موارد به صورت تفکیک شده کنترل داشته باشید و هرکدام را که مایل بودید برای یک کاربر خاص غیرفعال کنید تا برای مثال امکان ارسال پیام برای آن کاربر غیرفعال شود و فقط قادر به خواندن مطالب باشد. امکان Ban یا مسدود کردن زمانبندی شده‌ی اعضا نیز در این صفحه قرار گرفته است‌.

بخش رویدادها در کانال و سوپرگروه

توسط بخش Events که به سوپرگروه‌ها و کانال‌ها اضافه شده است می‌توانید به گزارشی از امور انجام شده در ۴۸ ساعت گذشته دسترسی داشته باشید. اضافه شدن ادمین جدید، جوین شدن اعضای جدید، ترک کردن کانال توسط اعضا، تغییر عکس یا اطلاعات کانال یا سوپرگروه، حذف شدن یک پست، ویرایش شدن یک پست به همراه نمایش نسخه قبل از ویرایش و … از مواردی هستند که در این بخش ثبت و ضبط می‌شوند و می‌توانید در این بخش آن‌ها را مشاهده کنید. برای دسترسی به این بخش به صفحه پروفایل کانال یا سوپرگروه رفته و روی آیکون چرخ‌دنده که به بالای صفحه اضافه شده است لمس کنید.


امکان استفاده از پراکسی داخلی

 

تلگرام بتا چیست, پورتال خبری فرهنگی گهر

تلگرام در این نسخه قابلیتی مشابه با اپلیکیشن توییتر به خود اضافه کرده است که توسط آن می‌توانید به امکان تنظیم پراکسی داخلی دسترسی داشته باشید. توسط این امکان قادر خواهید بود تا بدون نیاز به فعال یا غیرفعال کردن‌های مکرر اپلیکیشن تغییر آی‌پی، و تنها با وارد کردن یک پراکسی در برنامه بدون محدودیت‌ از تلگرام (و شاید تماس صوتی) استفاده کنید. اگرچه این امکان در حال حاضر و به لطف دسترسی آزاد به تلگرام کاربرد چندانی نخواهد داشت اما در هر صورت وجود آن بسیار مفید و کاربردی خواهد بود. برای دسترسی به این بخش، به Setting و سپس Data And Storage مراجعه کنید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي