بیوگرافی برن سات( فاطماگل )

این روزها در ایران سریالهای ترکی از محبوبیت خاصی برخوردارند و مردم سریالها را دنبال می کنند، به همین علت بیوگرافی هنرمندان این سریالها طرفداران خاص خود را دارد. یکی از این هنرمندان ترک برن سات است که در ادامه شرحی از زندگی او را می خوانیم.

.

بیوگرافی برن سات( فاطماگل ).

.
نام و نام خانوادگی : برن سات

متولد : ۲۶ فوریه ۱۹۸۴

سمت : بازیگر ترکی

زندگی 

گهر : برن سات پدر او حسین آونی سات بازیکن حرفه‌ای و قدیمی فوتبال و مادر او آیلا سات می‌باشد. دارای یک برادر به نام کن سات است. برن متولد و بزرگ شده شهر آنکارا است.

برن سات در آنکارا، ترکیه به دنیا آمد. او آموزش ابتدایی و متوسطهٔ خود را در کالج TED آنکارا به اتمام رساند. سپس در دانشگاه باشکنت رشتهٔ اقتصاد و مدیریت بازرگانی خواند.

او با حمایت دوستان دانشگاهی خود در مسابقهٔ ستارهٔ ترکیه شرکت کرد و نفر دوم شد. او توسط کارگردان معروف تورمیز گیریتلیوغلو کشف شد و در اولین سریال خود Aşkımızda Ölüm Var بازی کرد.

زندگی هنری

در سال ۲۰۰۴ در سریال Aşkımızda Ölüm Var بازیگر نقش نرمین بود. سال ۲۰۰۵ در سریال Aşka Sürgün (سیندلا) نقش اول زن سریال، زیلان را بازی کرد. در سال ۲۰۰۶ در نقش یاسمین در سریال محبوب Hatırla Sevgili (به یاد داشته باش عزیزم) با اوکان یالابیک همبازی شد.

در سال ۲۰۰۸ بازیگر نقش اصلی زن بیهتر یوروغلو زیاگیل را در سریال عشق ممنوع که سریالی درام و عاشقانه برگرفته از رمان عشق ممنوع نوشته خالد ضیا بازی کرد. او در این سریال با کیوانچ تاتلیتوغ، سلجوق یونتم و نباهت چهره همبازی بود. برای بازی در این سریال او برنده ۲ جایزه پروانه طلایی شد. او اولین و تنها نامزد برنده جایزه برای دو سال متوالی است.

اولین تجربه بازی در سریال Aşkımızda Ölüm Var بود که بااوکان یالابیک و مراد یالدریم (ساواش در سریال عشق و جزا) همبازی شد.

در سال ۲۰۰۹ در فیلم بال‌هایی در شب بازی کرد.

برن در سال ۲۰۱۰ در سریال Fatmagül’ün Suçu Ne (گناه فاطماگل چیه؟) که فیلمنامه آن اقتباسی از یک فیلم در سال ۱۹۸۶ بود، بازی کرد. در این سریال با اینگین آکیورک که او نیز در مسابقه ستاره‌های ترکیه اول شد همبازی بود. او در این نقش قربانی تجاوز جنسی ست.

برن سات برای بازی در این سریال نامزد دریافت بهترین بازیگر زن سریال درام تلویزیون آنتالیا و جایزه بین‌المللی سئول در این سریال شد. این مجموعه در ماه ژوئن ۲۰۱۲ (تیر ۱۳۹۱) به اتمام رسید.

او در سال ۲۰۱۰ به همراه کیوانچ تاتلیتو در انیمشین داستان اسباب بازی ۳ دوبلور نقش باربی و کن بودند.

برن همچنین در نقش درین چلیک / یاغمور اوزدن در سریال انتقام نقش‌آفرینی کرد؛ و برای بازی در ابن سریال کاراته یاد گرفت. این سریال که برگرفته از سریال Revenge امریکاست، طرفداران بسیار زیادی دارد.

در سال ۲۰۱۲ در سومین فیلم خود به نام فصل کرگدن به کارگردانی بهمن قبادی بازی کرد. در این فیلم با مونیکا بلوچی، بهروز وثوقی، آرش لباف همبازی بود و نقش دختر مونیکا بلوچی را بازی می‌کرد. نخستین نمایش این فیلم در جشنواره جهانی فیلم تورنتو بود.

برن در سال ۲۰۱۴ با یکی از پیشروها و خوانندگان موسیقی پاپ ترکیه کنان دوغلو ازدواج کرد.

جوایز

۲۰۰۹ Altın Kelebek Ödülü بهترین بازیگر زن عشق ممنوع دریافت

۲۰۱۰ Antalya Televizyon Ödülü بهترین بازیگر زن سریال عضق ممنوع نامزد

۲۰۱۰ Altın Kelebek Ödülü بهترین بازیگر زن عشق ممنوع دریافت

۲۰۱۱ Antalya Televizyon Ödülü بهترین بازیگر زن سریال گناه فاطماگل چیه؟ نامزد

۲۰۱۲ Seul Uluslararası Drama Ödülü بهترین بازیگر زن گناه فاطماگل چیه؟ نامزد

 

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه