برای ادامه تحصیل می توانید به این 5 دانشگاه در استرالیا بروید

دانشگاه های استرالیا نه تنها سرآمد تحصیل و آموزش در نیم‌کره جنوبی زمین که در شمار برترین‌ مراکز آموزش عالی دنیا قرار می‌گیرند.

رشته‌هایی همانند مهندسی٬ تجارت و بازرگانی در همه دانشگاه‌ها وجود داشته اما رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و دیگر رشته‌های علوم سلامت تنها در برخی دانشگاه‌ها در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرند. دانشگاه‌ها در ایالت‌های مختلف استرالیا پراکنده‌اند به‌طوری‌که در هر ایالت دست کم یک دانشگاه گروه ۸ و چندین دانشگاه تراز اول دیگر وجود دارد.

فلایتیو تنها سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما، خرید بلیط قطار و بلیط چارتر در کشور بوده که پشتیبانی 24 ساعته در هفت روز هفته را به هموطنان ارائه می‌دهد. گارانتی بلیط ارزان هواپیما و خرید بلیط چارتر با قیمتی مناسب از مهم ترین ویژگی‌هایی است که این سامانه را نسبت به سایر سرویس‌ها متمایز نموده است. فلایتیو صد درصد پروازهای خطوط هواپیمایی داخلی و پروازهای خارجی که شامل پرواز چارتر و پرواز سیستمی می‌‍شود را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

برخی دانشگاه‌ها نیز دارای پردیس‌های اختصاصی خود در ایالت‌های گوناگون هستند. دانشگاه‌های استرالیا از تراز بالایی در سطح جهانی برخوردار هستند به‌گونه‌ای که بهترین دانشگاه‌های استرالیا در میان ۲۰ دانشگاه جهان و مابقی آن‌ها در میان ۴۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار می‌گیرند.

دانشگاه سیدنی

این دانشگاه در سال ۱۸۵۰ در شهر سیدنی تأسیس‌شده است و با رشته‌های تحصیلی گوناگون و بهره‌مندی از اساتید و پژوهشگران مجرب، دانشجویان زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می‌نماید. با توجه به موقعیت این دانشگاه در شهر زیبا و مدرن سیدنی، عضویت در دانشگاه‌های گروه هشت، توان مالی و پژوهشی بسیار بالا و نیز قرار گرفتن در میان ۵۰ دانشگاه برتر جهان، این پایگاه از دیدگاه علمی و اعتباری یکی از بهترین دانشگاه‌های استرالیا و جهان بوده و دانشجویانی از ۷۰ کشور جهان در آن مشغول به تحصیل و پژوهش هستند. دانشگاه سیدنی دومین دانشگاه بزرگ استرالیا به لحاظ تعداد دانشجو است. تاکنون ۵ نفر از اساتید و فارغ‌التحصیلان دانشگاه سیدنی موفق به کسب جایزه نوبل در شاخه‌های گوناگون شده‌اند. دانشگاه سیدنی دارای ۹ پردیس، ۱۲ دانشکده، ۲۰۰ انجمن دانشجویی، ۴۰ باشگاه ورزشی و ۳۲۸ آزمایشگاه فعال است.

دانشگاه سیدنی رتبه ۳ را در میان دانشگاه‌های استرالیا به خود اختصاص داده است و افزون بر این، رتبه ۴۶ جهانی را نیز بر اساس رده بندی QS World University Rankings در سال ۲۰۱۷-۲۰۱۶ از آن خود کرده است. دانشگاه سیدنی تاکنون دانش آموختگان برجسته بی‌شماری را در زمینه‌های مختلف علمی و هنری معرفی نموده است که از آن بین می‌توان به ۵ برنده جایزه نوبل اشاره نمود:

  • سال ۱۹۴۷ – رابرت رابینسون؛ نوبل شیمی
  • سال ۱۹۶۳ – جان اکلز؛ نوبل پزشکی
  • سال ۱۹۷۰ – برنارد کاتز؛ نوبل پزشکی
  • سال ۱۹۷۵ – جان کورنفورث؛ نوبل شیمی
  • سال ۱۹۹۴ – جان هارسانای؛ نوبل اقتصاد

دانشگاه ملی استرالیا

دانشگاه ملی استرالیا رتبه ۱ را در میان دانشگاه‌های استرالیا به خود اختصاص داده و بهترین دانشگاه نیمکره جنوبی محسوب می‌شود. علاوه بر این، دانشگاه ملی استرالیا رتبه ۲۲ جهانی را نیز بر اساس رده بندی QS World University Rankings در سال ۲۰۱۷-۲۰۱۶ از آن خود کرده است. این مرکز علمی علاوه بر عضویت در دانشگاه‌های گروه هشت، از حضور ۶ برنده جایزه نوبل در بین اعضای هیأت علمی و دانش‌آموختگان خود بهره می‌برد:

  • سال ۱۹۴۵ – هاوارد فلوری؛ نوبل پزشکی
  • سال ۱۹۶۳ – جان اکلز؛  نوبل پزشکی
  • سال ۱۹۹۴ – جان هارسانای؛ نوبل اقتصاد
  • سال ۱۹۹۶ – رالف زینکرناگل؛ نوبل پزشکی
  • سال ۱۹۹۶ – پیتر دوهرتی؛ نوبل پزشکی
  • سال ۲۰۱۱ – برایان اشمیت؛ نوبل نجوم

دانشگاه ملی استرالیا، افزون بر فضای آموزشی منحصر به فرد با دانشجویان بومی و بین‌المللی، از محیطی پویا نیز برخوردار است که حضور سالن‌های آمفی‌تئاتر، سالن‌های ورزشی، کلوپ‌های تفریحی و کافی‌شاپ‌های متعدد در ایجاد آن بهره بسزایی دارند.

دانشگاه ملبورن

دانشگاه ملبورن، در ایالت ویکتوریا در سال ۱۸۵۳ پایه گذاری شده و دومین دانشگاه دیرین این کشور است. این مرکز علمی بیش از ۱۵۰ سال است که در زمینه‌های نوآورانه، آموزشی و تحقیقاتی همواره پیشرو بوده است دانشگاه ملبورن رده ۲ را در میان دانشگاه‌های استرالیا به خود اختصاص داده است و علاوه بر این، رتبه ۴۲ جهانی را نیز بر اساس رده بندی QS World University Rankings در سال ۲۰۱۷-۲۰۱۶ از آن خود کرده است. دانشگاه ملبورن تاکنون دانش‌آموختگان برجسته بی‌شماری را در زمینه‌های مختلف علمی و هنری معرفی نموده است که از آن بین می‌توان به ۳ برنده جایزه نوبل اشاره نمود:

  • سال ۱۹۶۰ – فرانک مک فارلن؛ نوبل پزشکی
  • سال ۱۹۶۳ – جان اکلز؛ نوبل پزشکی
  • سال ۲۰۰۹ – خانم الیزابث به لک برن؛ نوبلپزشکی

برای خرید بلیط هواپیما ملبورن و رزرو هتل خارجی می توانید از خدمات فلایتیو استفاده کنید.

دانشگاه کوئینزلند

دانشگاه کوئینزلند، پنجمین دانشگاه قدیمی استرالیا بوده که در سال ۱۹۰۹ تأسیس و در شهر به ریزبین واقع شده است. این مرکز علمی همواره در گسترش امور پژوهشی پیشرو بوده و یکی از ۳ دانشگاه برتر استرالیا در این زمینه به شمار می‌آید. دانشگاه کوئینزلند رتبه ۵ را در میان دانشگاه‌های استرالیا به خود اختصاص داده است و علاوه بر این، رتبه ۵۱ جهانی را نیز بر اساس رده بندی QS World University Rankings در سال ۲۰۱۷-۲۰۱۶ از آن خود کرده است. دانشگاه کوئینزلند تاکنون دانش‌آموختگان برجسته بی‌شماری را در زمینه‌های گوناگون علمی و هنری معرفی نموده است که از آن بین می‌توان به ۱ برنده جایزه نوبل اشاره نمود:

  • سال ۱۹۹۶ – پیتر دوهرتی؛ نوبل پزشکی

دانشگاه موناش

دانشگاه موناش، یک دانشگاه پژوهشی عمومی در ملبورن استرالیا است که در سال ۱۹۵۸ تأسیس گردیده است. این پایگاه علمی دومین دانشگاه قدیمی ایالت ویکتوریا، بزرگ‌ترین دانشگاه استرالیا و نیز با در اختیار داشتن بیشترین تعداد دانشجویان خارجی، بین‌المللی‌ترین دانشگاه این کشور در میان تمامی دانشگاه‌های استرالیا به شمار می‌آید.

دانشگاه موناش رتبه ۶ را در میان دانشگاه‌های استرالیا به خود اختصاص داده است و افزون بر این، رتبه ۶۵ جهانی را نیز بر اساس رده بندی QS World University Rankings در سال ۲۰۱۷-۲۰۱۶ از آن خود کرده است.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه