بازیگر نقش ابراهیم در مختار + بیوگرافی

معرفی حسن میرباقری بازیگر نقش ابراهیم در مختار و آشنایی با بیوگرافی این بازیگر به همراه عکس هایی از این هنرمند بازی تاثیرگذارش در سریالی که به ساختگی برادرش می باشد را به شما معرفی میکنیم.

بازیگر نقش ابراهیم در مختار

بازیگر نقش ابراهیم در مختار + بیوگرافی

بیوگرافی حسن میرباقری:

حسن میرباقری متولد ۱۳۵۱ و فارغ الحصیل رشته ادبیات نمایش و برادر داود میرباقری کارگردان ایرانی است .

متولد: ۱۳۵۱ – شاهرود – ایران

وی کار خودش را در گروه طراحی به سرپرستی مجید فخرایی شروع کرد و در سریال امام علی (ع) به عنوان دستیار کارگردان بود .

نقش پررمز و ‌راز ابراهیم مقابل دوربین داوود

بازیگر نقش ابراهیم در مختار

بازیگر نقش ابراهیم در مختار + بیوگرافی

معصومیت از دست رفته،

سریال امام علی (ع)

و مسافر ری

جزو کارهایی هستند که حسن میرباقری در آنها ایفای نقش کرده است.

آنهایی که سریال مختارنامه را دنبال می‌کنند می‌دانند این روزها او در نقش ابراهیم بن مالک اشتر ظاهر شده است.

بازیگر نقش ابراهیم در مختار + بیوگرافی

 

ابراهیم اشتر پررنگ‌ترین و شاخص‌ترین نقشی است که این بازیگر تاکنون ارائه داده است.

اشتر یکی از یاران صمیمی مختار است که در روند پیروزی‌های او نقش و سهم زیادی دارد. این نقش از آنجا که همچون شخص مختار تحولی تدریجی را طی می‌کند جذابیت نمایشی بالایی دارد.

بازیگر نقش «ابراهیم» همه تلاشش را کرده تا با بازی تاثیرگذارش پاسخ اعتماد برادرش را بدهد. او می‌دانسته که اگر از پس نقش برنیاید، داوود میرباقری به خاطر انتخاب او چقدر زیر سوال می‌رود.

بازیگر نقش ابراهیم در مختار

بازیگر نقش ابراهیم در مختار + بیوگرافی

بیوگرافی حسن میرباقری ـ بازیگر نقش ابراهیم در مختار

حسن میرباقری علاوه بر بازیگری در این سریال در نگارش فیلمنامه نیز تاثیرگذار بوده است. او در کنار محمد بیرانوند متن اولیه فیلمنامه را نوشته و به برادرش تحویل داده است. وی در حال حاضر نیز مشغول نگارش فیلمنامه‌ای درباره زندگی حضرت ابوطالب برای شبکه سوم سیماست.

در تیتراژ سریال اسم شما و محمد بیرانوند به عنوان نویسندگان اولیه آمده است، اما کار بازنویسی فیلمنامه را داوود میرباقری به عهده داشته است. به عنوان اولین سوال می‌خواستم درباره شیوه همکاری‌تان با میرباقری توضیح بدهید؟ تقسیم کار به چه صورت بود و هر فرد چه بخشی از نگارش متن را به عهده می‌گرفت؟

ماحصل همکاری بنده با محمد بیرانوند در معصومیت از دست رفته، رضایت میرباقری را در پی داشت که منجر به همکاری دوباره در مختارنامه شد.

شیوه کار به این روش بود که تحقیقات گسترده‌ای پیرامون شخصیت مختار انجام گرفت. بعد از آن در جلساتی که با میرباقری داشتیم مدخل ورود به قصه پیدا شد.

مقرر شد که من و محمد بیرانوند هر کدام به طور مجزا قصه را در ۱۳ قسمت از زاویه دید خودمان به شکل سیناپس و طرح اولیه روایت کنیم.

در مختارنامه دوباره همان مفاهیم تاریخی سریال‌های قبلی را مد نظر داشتیم.  داوود میرباقری ماحصل این دو نوشته را تلفیق کرد و سیناپسی در ۲۰ قسمت به قلم او طراحی شد.

دوباره این ۲۰ قسمت در اختیار ما قرار گرفت و ما به طور مجزا روی دیالوگ‌هایش کار کردیم. در نهایت فیلمنامه کامل مختارنامه به قلم میرباقری نوشته شد.

متن شما با متن محمد بیرانوند چه تفاوتی داشت؟

معمولا وقتی بستر قصه فراهم است من آن حوزه‌ای را کار می‌کنم که نکات و حوادث پنهان تاریخی در آن نهفته است. یعنی مکاشفه در لایه‌های پنهان حوادث تاریخی و بهره‌گیری از تخیل بر عهده من بود.

آقای بیرانوند متکی به تاریخ بود. به عنوان مثال در تاریخ داریم که «سنان بن انس» از کوفه گریخته و به دست سربازان مختار کشته می‌شود. ویژگی شاخص شخصیت سنان شهوترانی بود که تاریخ بر آن صحه گذاشته است.

این شخصیت باید شکافته شود و قصه‌ای پیرامونش طراحی شود. بنده از همین ویژگی استفاده و قصه‌ای را در مسیر راه بصره به کوفه طراحی کردم. در این قصه سنان در روستایی اتراق می‌کند و در نهایت در گور به اسارت سربازان مختار می‌افتد.

پس در واقع داوود میرباقری حکم سرپرست نویسندگان را داشت؟

بله. فکر می‌کنم عنوان سرپرستی درست‌تر باشد.

معمولا وقتی فیلمنامه‌ نویسان با هم به صورت گروهی کار می‌کنند بینشان اختلافاتی می‌افتد. پس از پایان کار سهم‌ خواهی‌ها شروع می‌شود و هر کس عنوان می‌کند که فلان بخش فیلمنامه را من نوشته‌ام، اما احساس می‌کنم در این سریال با توجه به رابطه برادری شما ۲ نفر و شخصیت خود میرباقری این اتفاق نیفتاده. درست است؟‌

 

همیشه نوع همکاری‌ام در کنار داوود میرباقری به این‌گونه بوده که بیشتر مشق کرده‌ام. من در محضر یک استاد مشق کردم. هیچ سهمی برای خودم متصور نیستم. ما در شیوه و نحوه کار در حوزه تاریخ به یک باور مشترک رسیدیم. من چندان به تقسیم‌ بندی‌ها اعتقادی ندارم.

مختارنامه به خاطر ابعاد وسیعش ساخته و پرداخته ذهن داوود میرباقری است. او یک کارگردان صاحب‌ سبک است که در این حوزه تثبیت شده است. هر نوشته‌ای که به دستش برسد از زاویه دید خودش آن را پرداخت می‌کند. در نهایت نگاه ایشان روی نگاتیو شکل می‌گیرد.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه