ارتباط جوانی و رابطه جنسی موفق در چیست

جوانی و رابطه جنسی موفق

دانشمندان دلایل زیادی را مطرح کرده اند که نشان می دهد رابطه زناشویی فقط یک کار روتین لذ ت بخش نیست، بلکه در طول این رابطه هورمون هایی در بدن زن و مرد آزاد می شوند که می توانند در بالا بردن سطح سلامت عمومی شان بسیار مفید باشند.

ارتباط جوانی و رابطه جنسی موفق در چیست

 

با رابطه جنسی پوست و موی شما درخشانتر میشود. استروژن که منجر به موهای سالم و پوست شفاف میشود با رابطه جنسی مکرر افزایش پیدا کرده و منجر به تولید کلاژن بیشتر میشود که پوست را انعطاف پذیر نگه میدارد.

رابطه جنسی منظم و مداوم باعث میشود نگاه شما جوان بماند. با اینکه این شعار زیاد شنیده میشود که زیبایی درونی است اما میتوان گفت افرادی که رابطه جنسی سه بار یا بیشتر در هفته را تجربه میکنند، نگاه و صورت جوانتری دارند.
در اوج لذت جنسی شما سروتونین آزاد میکنید که یک ناقل عصبی بوده و در تنظیم خلق و خوی شما و احساس خوشحالی و شادی اثربخش است. به همین دلیل گفته میشود رابطه جنسی اثرات ضد افسردگی داشته و ایمنی بدن را افزاش میدهد.
در نقطه اوج لذت جنسی دوز زیادی از اکسی توسین منتشر میشود. اکسی توسین باعث از بین رفتن کورتیزول میشود که هورمون استرس است. بسیاری از ما در زندگی شهری با کورتیزول بالا زندگی میکنیم. رابطه جنسی منظم و مداوم میتواند شما را تا حدودی از این استرسها دور نگهدارد.

کورتیزول یکی از هورمون های بدن است که توسط غده آدرنال یا فوق کلیه ترشح می شود. ترشح کورتیزول در جریان واکنش بدن به استرس، در سطح بالایی صورت می گیرد و نیز به دلیل آن که کورتیزول مسئول چند تغییر مربوط به استرس در بدن است به آن «هورمون استرس» گفته می شود.ارتباط جوانی و رابطه جنسی موفق در چیست

هورمون استرس

خیلی مراقب باشید! خیلی زیاد… چون کلمه بعدی که شما به زبان می آورید می تواند تعیین کننده بقیه روز شما باشد.

پزشکان در دانشگاه توماس جفرسون بر این باورند لغاتی که افراد انتخاب می کنند می تواند بیش از آن چیزی که ما فکر می کنیم بر روی زندگی شان تاثیر بگذارند. تا به حال به این فکر کرده اید کلماتی مانند “من نمی توانم ” ، “من نخواهم توانست” و “این واقعا سخت است” چقدر می توانند مضر باشند؟

ارتباط جوانی و رابطه جنسی

رابطه جنسی به طور واضح ، سیستم ایمنی و گردش خون را بهبود می‌بخشد ، که هر دو باعث درخشندگی و شادابی صورت شده و پوست شما را براق و شاداب می‌کند. رابطه جنسی منظم ، سطح هورمون استروژن را در زنان افزایش می‌دهد و مانع از خشکی بیش از حد پوست می‌شود. این باعث می‌شود که چهره شما پس از رابطه جنسی درخشان شود.

رابطه جنسی سطح ایمنوگلوبین ( آنتی‌بادی مبارزه کننده با التهاب) را افزایش می‌دهد و افزایش سطح ایمنوگلوبین موجب کاهش بروز جوش می‌شود. رابطه جنسی ، از راه‌های دیگری مانند بهبود خلق و خو می‌تواند از بروز جوش جلوگیری کند. بهبود خلق و خو موجب می‌شود که برای پوستتان اهمیت بیشتری قائل شوید و زمان بیشتری را صرف رسیدگی به پوستتان نمایید ، در نتیجه کمتر جوش می‌زنید.

رابطه جنسی مکرر،برای سلامت عمومی بدن بسیار مفید است. علاوه بر این که رابطه جنسی راهی عالی برای افزایش ضربان و سلامت قلب است، سطح استروژن و تستوسترون را نیز در تعادل نگه می‌دارد.
زمانی که سطح یکی از هورمون‌ها مانند استروژن و یا تستوسترون تغییر کند،موجب مشکلات و بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی می‌شود. داشتن رابطه جنسی در اغلب موارد به کاهش خطر این بیماری‌ها کمک می‌کند.در مطالعه‌ای نشان داده شد که مردانی که حداقل دو بار در هفته رابطه جنسی دارند،خطر بیماری قلبی در آن‌ها به نصف کاهش می‌یابد.

رابطه جنسی نوعی فعالیت ورزشی است و از آنجایی که رابطه جنسی بر روی ماهیچه و عضلات فرد تأثیر می‌گذارد، موجب تقویت توده عضلانی می‌شود. رابطه جنسی منظم ، در کنار فعالیت ورزشی و رژیم غذایی مناسب، بیشتری مزایا را برای سلامت فرد دارد.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه