آیین نامه تسهیلات ویژه دانشجویان ممتاز

با هدف پشتیبانی از فعالیت های علمی دانشجویان ممتاز و ایجاد آیین نامه تسهیلات ویژه برای نخبگان کشور و حمایت از سطح علمی و فرهنگی آنان این تسهیلات در نظر گرفته شده است ، در ادامه این مطلب از کلیات این تسهیلات مطلع خواهید شد …

آیین نامه تسهیلات ویژه دانشجویان ممتاز

 

آیین نامه تسهیلات ویژه دانشجویان ممتاز

اعطاي تسهیلات دانشجویی بنیاد ملی نخبگان

به دانشجویان نو ورود در سال تحصیلی 98-1397

بنیاد ملي نخبگان بر اساس آيين‌ نامه « پشتیبانی از فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشجویان مستعد تحصیلی کشور » تسهيلات ويژه‌اي از قبيل :

رتبه دانشجويي اعتبار آموزش‌ ياري/ پژوهش‌ ياري/ فن‌ ياري، اعتبار توان‌ مندي آموزشي/ كارآفريني و اعتبار ارتباطات علمي را به دانشجويان مستعد دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌هاي كشور اعطا مي‌كند.

شرايط بهره‌مندي از این تسهیلات و مهم‌ترين نكات آن به شرح زير است:

دانشجويان هر یک از دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي کشور که واجد شرایط مذکور در «شیوه‌نامه اعطای جایزه‌های تحصیلی به دانشجویان صاحب استعداد برتر در سال تحصیلی 98-1397» هستند، مي‌توانند در این رقابت شرکت کنند.

ثبت‌نام دانشجویان نوورود دانشگاه‌ها (ورودی مهرماه 1397 در مقاطع تحصیلی مختلف) از اول مهرماه 97 آغاز می‌شود و فرصت نهايي آنان براي تكميل پرونده و ارائه درخواست، سی‌ام مهر ماه سال جاري می‌باشد.

ضروري است دانشجويان متقاضی، اطلاعات خود را به همراه تصاویر مدارك مربوط، در سامانه اطلاعاتي بنياد به نشانیbmn.ir بارگذاري یا به‌ روزرسانی كنند

و پس از آن، حداکثر تا تاریخ 30/7/1397 گزينه «درخواست بررسی پرونده برای بهره‌مندی از تسهیلات دانشجویی» را در بخش «ثبت درخواست‌ها»ی سامانه انتخاب نمایند.

تسهیلات ویژه دانشجویان ممتاز

این مهلت به هیچ وجه تمدید نخواهد شد. گفتنی است ثبت‌نام دانشجویان سال‌های دوم و بالاتر دانشگاه‌ها پیش از این صورت گرفته و فرایند مربوط پایان یافته است.

دانشجویان نوورود مقطع کارشناسی و دکتری حرفه‌ای، صرفاً در صورت داشتن حداقل یکی از شرایط زیر، مشمول تسهیلات دانشجویی بنیاد در سال تحصیلی 98-97 می باشند.

الف. دارندگان مدال طلا یا نقره كشوري در المپيادهاي ملي دانش‌آموزي؛

ب. دارندگان رتبة 1 تا 100 كشوري در آزمون سراسري ورود به دانشگاه‌ها در گروه رياضي و فني؛

ج. دارندگان رتبة 1 تا 100 كشوري در آزمون سراسري ورود به دانشگاه‌ها در گروه علوم تجربي؛

د. دارندگان رتبة 1 تا 80 كشوري در آزمون سراسري ورود به دانشگاه‌ها در گروه علوم انساني؛

ه. دارندگان رتبة 1 تا 40 كشوري در آزمون سراسري ورود به دانشگاه‌ها در گروه هنر.

آیین نامه تسهیلات ویژه دانشجویان ممتاز

یادآوری 1. دانشجویانی که به دلیل داشتن یکی از شرایط فوق، بدون محاسبة امتیاز، مشمول جایزه‌های تحصیلی بنیاد می‌شوند، برای بهره‌مندی از این تسهیلات باید همانند سایر متقاضیان، اطلاعات خود را در سامانه اطلاعاتي بنياد به نشانیsina.bmn.ir  بارگذاري یا به‌ روزرسانی كنند.

و پس از آن، حداکثر تا تاریخ 30/7/1397 گزينه « درخواست بررسی پرونده برای تسهیلات دانشجویی » را در بخش « ثبت درخواست‌ها »ی سامانه انتخاب نمایند.

یادآوری 2. سایر دانشجویان کارشناسی و دکتری حرفه‌ای ورودی مهرماه 97، از سال دوم تحصیل به بعد می توانند برای بهره‌مندی از تسهیلات دانشجویی اقدام نمایند.

برگزیدگان جایزه شهید احدی بنیاد ملی نخبگان، در سال اول تحصیل در مقطع دکتری تخصصی، بدون محاسبة امتیاز، مشمول تسهیلات دانشجویی می‌شوند؛ اما لازم است پرونده خود را در سامانه سینا تکمیل و گزینة « درخواست بررسی پرونده برای بهره‌مندی از تسهیلات دانشجویی» را در بخش « ثبت درخواست‌های سامانه» انتخاب کنند.

دانشجویان سال اول مقطع کارشناسی و دکتری حرفه‌ای که دارای شرایط مندرج در بند 3 می‌باشند لازم است مشخصات فردی خود را به همراه تصویر وضعیت ثبت‌نام در پورتال آموزشی دانشگاه در نیم‌سال اول سال تحصیلی 98-1397، در سامانه سینا درج نمایند.

آیین نامه تسهیلات ویژه دانشجویان ممتاز

دانشجویان سال اول مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی می‌بایست مشخصات فردی، سوابق تحصیلی و فعالیت‌های پژوهشی خود را به همراه تصویر وضعیت ثبت‌نام در پورتال آموزشی دانشگاه در نیم‌سال اول سال تحصیلی 98-1397 در سامانه درج نمایند.

همچنین سوابق موجود در پرونده خود در سامانه سینا در خصوص کسب مدال در المپیادهای دانش‌آموزی، کسب رتبة برتر در آزمون‌های سراسری ورود به دانشگاه، کسب رتبة برتر در المپیادهای دانشجویی و دارا بودن اختراع مورد تأیید بنیاد را بررسی و در صورت نقص، در بخش «ثبت مدارک/ اطلاعات مشترک/ افتخارات» موارد را مجدداً درج نمایند.

پس از بررسی پرونده‌ها و انتخاب برگزیدگان، نتایج از طریق سامانه سینا به اطلاع متقاضیان خواهد رسید. ثبت اطلاعات،‌ بررسي پرونده و اعلام نتايج، صرفاً از طريق سامانه مذکور و به صورت الكترونيكي انجام می‌شود.

تسهیلات ویژه دانشجویان ممتاز

یادآوری 3. با توجه به این که سامانه سینا به تازگی راه‌ اندازی شده است، بديهي است مانند هر سامانه ديگري، در ابتداي كار با مشكلاتي مواجه می‌باشد كه با صبوري و همراهي مخاطبان و نيز دريافت بازخوردهای آنان، به تدريج مرتفع خواهد شد. از این رو خواهشمند است مشکلات، نظرات و پيشنهادهای خود را در خصوص سامانه سینا، به نشانی contact-us@bmn.ir ارسال فرمایید.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه