آموزش گوگل آنالیتیکس | گوگل آنالیتیکس چیست
گوگل آنالیتیکس یکی از سرویس های رایگان شرکت گوگل است که برای استفاده وبمسترها می باشد. گوگل آنالیتیکس آمار دقیق بازدید از وب سایت و وبلاگ را نشان می دهد. همچنین گوگل آنالیتیکس تعداد دقیق ورودی های گوگل سایت را نیز نمایش می دهد و علاوه بر این ها، امکانات بسیار زیاد و متنوعی دارد. اگر می خواهید بدانید گوگل آنالیتیکس چیست و با آموزش گوگل آنالیتیکس را ببینید این بخش گهر را بخوانید.
آموزش گوگل آنالیتیکس | گوگل آنالیتیکس چیست
آموزش گوگل آنالیتیکس
گوگل آنالیتیکس یک سرویس رایگان پیش آوری شده گوگل است که آمار بازدید کنندگان یک وب سایت را نشان میدهد. این دستاورد برای بازاریابان و وب مسترها برای واکاوی وب بکار گرفته میشود.
این سیستم امکان بررسی و تحلیل ورودیها، صفحات ورودی دهنده، کاربران وارد شده، فعالیتهای کاربران، زمان حضور و مسیر خروجی آنها را ارائه میکند. به این ترتیب، گستره وسیعی از اطلاعات در اختیار مدیریت سایت قرار خواهد گرفت.
از امکانات این سیستم هدف گذاری مشخص در بازه زمانی است. سپس سیستم خودکار در بازه زمانی تعیین شده در صورت دست یابی به هدف گزارش مبنی بر رسیدن به هدف میدهد و در صورت عقب ماندن از هدف نیز درصد نزدیکی به هدف را ارائه میکند.
گوگل آنالیتیکس به شما امکان میدهد تا موارد زیر را زیر نظر داشته باشید: چه کسانی از سایت شما بازدید میکنند؟ شما میتوانید محل کاربران، مرورگرهای مورد استفادهشان و بسیاری اطلاعات دیگر همچون رزولوشن صفحه نمایش کاربران، فعال بودن جاوا اسکریپت، نصب بودن فلش، زبان و غیره را ببینید.
این سرویس که از تاریخ ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ بر روی کاربرانی ایرانی بسته شده بود، از تاریخ ۲۵ اردیبهشت در پی رفع تحریمها علیه ایران، به روی کاربران ایرانی باز شد. شایان ذکر است همزمان با بازگشایی گوگل آنالیتیکس به روی کاربران ایرانی برخی دیگر از سرویسهای گوگل نیز، برای مردم ایران باز شد.
در حال حاضر این سرویس همچنان برای کاربران دارای آی پی ایران بسته هست
آشنایی با بخش های مختلف گوگل آنالیتیکس
Dimensions
این بخش گوگل آنالیز شرحی مختصر ار عوامل اجرایی و ویژگیهای مختلف به شما میدهد. مثل مرورگرها، نمایشگرها و مدت زمان جلسه
Metrics
متریک المان خاصی است که به طور کلی و نسبی Pages/Session سایت شما را اندازه گیری میکند. و میانگین متوسط مدت زمان جلسه نمونههایی در حیطه متریکها است.
Sessions
جلسه به مدت زمانی گفته میشود که کاربر در طراحی سایت شما در حال استفاده از آن است. همه اطلاعات مورداستفاده شده مثل رخدادها، تجارت الکترونیک در یک جلسه نشان داده میشوند.
Users
یوزرها یا کاربران کسانی هستند که حداقل یکبار در یک جلسه وارد سایت یا فروشگاه ساز شما شدهاند و از آن استفاده کردهاند.
Pageviews
این بخش نشان دهنده تعداد دفعههایی است که صفحه سایت شما توسط کاربران دیده شده است.
Pages/Session
میانگین دفعاتی است که صفحههای سایت شما در مدت زمان یک جلسه توسط کاربران بازدید داشته است.
Avg. Session Duration
متوسط زمانی است که یک جلسه طول کشیده است.
New Sessions
آمار درصدی کاربرانی است که برای نخستین بار وارد سایت شما میشوند و آن را میبینند.
Goals
هذفهای نشان داده شده در این بخش به شما کمک میکند تا بتوانید بررسی و تحلیل درستی از فعالیتهای کاربران و استفاده کنندگان از صفحههای خودتان در دست داشته باشید.
Conversions
تعداد دفعاتی است که شما به هدفهای موردنظرتان دست یافتهاید.
Campaigns
این بخش به شما این امکان را میدهد که بتوانید پارامتر را به هر یک از URL در سایتتان اضافه کنید شما این قابلیت خواهید توانست دادههای بیشتری درباره ترافیک ارجاع داده شده به سایتتان به دست آورید و در نتیجه این پارامتر برای بررسی افزایش رتبه سایت شما کمک شایانی می کند.
Acquisition
این بخش نشانگر آن است که شما به چه نحوی کاربران سایتان را آماده و تجهیز و راضی میکنید.
Behavior
این بخش و دادههای آن به شما یاری خواهد کرد تا بتوانید محتوا و مطالب خودتان را بهینه سازی و بهبود بدهید.