آشنایی با موزه تاریخ ارمنستان در تور ارمنستان

درباره موزه تاریخ ارمنستان چه می دانید؟آیا از زیبایی ها و جذابیت های داخل موزه مطلع هستید؟ اگر شما هم یکی از مسافران تور ارمنستان هستید و در این کشور به دنبال یک بازدید هیجان انگیز و ناب می گردید با ما همراه باشید تا با موزه تاریخ ارمنستان که در ایروان این قرار دارد آشنا شوید.

آشنایی با موزه تاریخ ارمنستان در تور ارمنستان 

آشنایی با موزه تاریخ ارمنستان در تور ارمنستان

همه آنچه را که قرار است درباره موزه تاریخ ارمنستان بدانید

به گزارش سفر باتو ، از گذشته های دور تاکنون ارمنستان و تور ارمنستان همواره یکی از پرطرفدار ترین و ارزان ترین کشورهایی است که حتی برای یک سفر کوتاه مدت چند روزه، می توان روی آن حساب کرد و بهترین تفریحات و گشت و گذار را در مکان های دیدنی آن تجربه کرد. به جرات می توان ارمنستان را کشوری پر از جاذبه های تاریخی متنوع نامید که مسافرانش را به دوره های متنوعی از زمان دعوت می کند. اگر شما هم یکی از مسافران تور ارمنستان هستید و در این کشور به دنبال یک بازدید هیجان انگیز و ناب می گردید با ما همراه باشید تا با موزه تاریخ ارمنستان که در ایروان این قرار دارد آشنا شوید.

موزه تاریخ ارمنستان موزه ای تپنده در شهر ایروان

موزه تاریخ ارمنستان همان جایی که شما را به گردش در زمان دعوت می کند یکی از معروف ترین و بزرگ ترین موزه های تاریخی ارمنستان است که در قلب شهر ایروان، پایتخت این کشور و در میدان جمهوری آن قرار گرفته است. این موزه که برای اولین بار در سال 1920 میلادی تاسیس شده است یک موزه نسبتا قدمت دار می باشد انواع مختلف و متنوعی از اشیاء گرانبها و گران قدر مربوط به زمان های متفاوت را در خود نگهداری کرده است. می توان گفت این موزه از نظر تاریخی و فرهنگی، اهمیت بسیار زیادی برای مردم ارمنستان دارد و با دیدنی های تاریخی متعددی که در خود جای داده است هر ساله مهمانان و گردشگران بسیاری در اقصی نقاط دنیا به سمت خود می کشاند.

گفته می شود در موزه تاریخ ایروان چیزی حدود 400000 شیء قدیمی و تاریخی را که هر یک از آن ها جذابیت های منحصر به فرد خود را دارند نگهداری می شود. می توان این مکان باستانی را به چندین بخش متنوع و دیدنی تقسیم کرد:

  • باستان شناسی
  • سکه شناسی
  • قوم شناسی

تاریخ مدرن و ترمیم طبقه بندی نمود. خوب است بدانید که ساختمان جدید این موزه در حول و حوش سال های 2005 در نزدیکی ساختمان شورای ایروان ارمنستان بنا نهاده شد. آنچه که بیش از هر چیز توجه مراجعه کنندگان را به خود جلب می کند یکی از گالری های معروف ارمنستان است که در ساختمان درونی این موزه قرار دارد. شاید برایتان جالب باشد بدانید در گذشته نام این موزه، موزه جمعی بوده است که در سال 1932 به بعد به نام موزه تاریخ ارمنستان تغییر یافته است.

تاریخچه موزه تاریخ ارمنستان

بر اساس اطلاعاتی که از مجله معروف ارمنستان در آفر تور ارمنستان  به دست آمده است ساخت و پایه گذاری موزه تاریخ ارمنستان به تاریخ 9 سپتامبر سال 1919 میلادی باز می گردد. در همین زمان بود که به این مرکز لقب موزه کتابخانه قوم و انسان شناسی دادند و شخصی به نام یروند لالایان به عنوان اولین شخص، مدیریت آن را بر عهده گرفت. باید گفت از همان زمان طراحی موزه تاریخ ایروان، ساخت و ساز آن به سرعت پیش رفت و سرانجام در حول و حوش سال های 1921 میلادی در 21 ماه آگوست همان سال درب موزه به روی تمامی مراجعه کنندگان چه ارامنه و سایر افرادی که در کشورهای مختلف جهان به ارمنستان می آمدند گشوده شد. سرانجام به دلیل مراجعه و بازدید های مکرر بازدیدکنندگان مختلف، در سال 1935 میلادی، به دستور رئیس حزب کمونیست کشور ارمنستان این موزه به مجموعه های جداگانه و مستقل طبقه بندی و هر بخش به موضوع های خاص و منحصر به فردی اختصاص داده شد.

بسیاری از باستان شناسان، تاسیس و پایه گذاری بسیاری از موزه ها مانند گالری ملی و ادبیات و موزه اختر شناسی را به همان تصمیمات حزب کمونیست ها نسبت داده اند. چرا که احداث این مجموعه ها در همان راستای تصمیمات کمونیست ها صورت گرفت. باید گفت موزه تاریخ ارمنستان محبوبیت و پیشرفت روز افزون خود را مدیون حمایت های پیاپی دولت ارمنستان می داند. چرا که حاصل تمامی تلاش ها و حمایت های شبانه روزی آنان موجب شد تا روز به روز بر میزان اشیاء قران قیمت این مرکز افزوده شود.

قوانین بازدید از موزه تاریخ ارمنستان

مردم ارمنستان  در تور ارمنستان  ارزان و لحظه آخری عاشق آثار باستانی و تاریخی خود هستند. شاید به همین علت است بسیاری از شاهکارهای تاریخی را می توان در موزه تاریخ ارمنستان به چشم می خورد. تمامی مردم ارامنه بر این باور هستند که آثار تاریخی و سنتی آنان بازتابی از سنت و فرهنگ خاص و منحصر به فرد است. از این رو برای تمامی آثار باستانی احترام خاصی قائل هستند. بنابراین پیش از آن که بخواهید به این موزه مراجعه کنید و از مکان های دیدنی آن بازدید کنید لازم است قوانین مربوط به آن را بدانید:

  • عکس گرفتن از اشیاء داخل موزه بدون مجوز قانونی، برای هیچ یک از بازدید کنندگان مجاز نیست
  • خوردن و نوشیدن هر گونه خوراکی در داخل مجموعه های موزه ممنوع می باشد
  • صحبت کردن با گوشی های همراه یا به همراه داشتن گوشی های هوشمند در داخل موزه ممنوع می باشد
  • آوردن هر گونه ساک یا چمدان به داخل مجموعه های موزه برای هیچ یک از بازدید کنندگان مجاز نیست
  • مراجعه کنندگان نباید با صدای بلند با یکدیگر صحبت کنند
  • سیگار کشیدن در داخل موزه ممنوع می باشد
  • دویدن و قدم زدن های بلند و بی پروا در داخل موزه ممنوع می باشد
اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه

  1. جای بسیار قشنگیه