پاک ترین شهر های جهان کدام شهر ها هستند

تاريخ : 26 تیر

پاک ترین شهر های جهان

پاک ترین شهر های جهان به تعبیری دیگر بهترین و مناسب ترین مکان ها برای زندگی هستند و در این بین می توانیم به ۱۰ نام مهم در جهان دست یابیم. کشور هایی که با شاخص های سلامتی همگام بوده اند و جزو بهترین شهر های جهان نیز محسوب می گردند.

پاک ترین شهر های جهان کدام شهر ها هستند, پورتال خبری فرهنگی گهر

تمیزی به ویژگی از شهر گفته می شود که درپی آن در فضای شهر اثری از آلودگی به هر شکل ، آشغال و مواد زائد نباشد.تمیز بودن اغلب به عنوان خصویت اخلاقی در نظر گرفته می شد و ممکن است هر کس به اندازه ای این ویژگی را داشته باشد اما چنین خصوصیتی برای سلامت جسمی لازم است و پاکیزگی و تمیز بودن شهر نیز جزئی از شرایطی است که بر انسان تاثیر می گذارد.

در این مطلب برای شما بیان می کنیم که تمیزترین شهرهای جهان کدام هستند و کدامیک همیشه پاکیزه و درخشان به نظر می رسند . پاکیزگی نقش مهمی در ایجاد ارزشهای فرهنگی هر طبقه اجتماعی، بشردوستی و دیگر ویژگی های مثبت جامعه ایفا می کند.

معرفی پاک ترین شهر های جهان

فعالیت های زیادی در جنبه های مختلف برای پاکیزگی شهری در فضاهای باز و بسته صورت می گیرد. در این میان برخی از شهرها با برنامه بهتری پیش می روند و مطالعات بیشتری در این زمینه کرده اند که نتیجه آن این شده که جزو تمیزترین شهر های جهان قرار بگیرند. در ادامه ۱۰ شهر برتر را برای شما معرفی می کنیم.

۱۰- اسلو ، نروژ

شهر اسلو، پایتخت نروژ، به عنوان پرجمعیت ترین شهر و مرکز اقتصادی و دولتی کشور است و به عنوان مرکز تجارت، بانکداری و بخش صنعتی نروژ شناخته می شود. شهرهای جهان که دردرجه بتا قرار دارند ۶۳۴،۰۰۰ نفر جمعیت  دارد در حالی که در مناطق شهری اسلو این تعداد به نزدیک ۲.۵ میلیون نفر می رسد.

اسلو شهر تاریخی با فرهنگ و سنت های غنی است و بسیاری از نشانه های شهریش آن را به یکی از شهر های محبوب در سراسر جهان تبدیل کرده است . فعالیت ها و برنامه ریزی های منظم این شهر در پاکیزگی آن تأثیر می گذارد و آموزش مردم در این راستا و آگاهی آن ها از وجود فضایی تمیز و پاک به این امر کمک کرده است.

۹- وین ، اتریش

وین،پایتخت اتریش، در منطقه  شمال شرقی این کشور واقع شده وبزرگترین شهر این منطقه محسوب می شود . با وجود جمعیت ۱.۸ میلیونی این شهر، تکنیک های فوق العاده مدیریت زباله و تلاش های مشترک دولت و مردم عادی آن را به یکی از تمیزترین شهرهای جهان تبدیل کرده است.

بزرگترین الهام و ایده برای هنر و موسیقی وین، پروژه های سبز متنوعی است که برای حفظ هوای تازه و ایمن از آلودگی طراحی می شوند.  علاوه بر این ساکنان وین به خوبی آموزش دیده اند و تاثیرات تمیزی شهر و اهمیت آن را برای سلامتی خود می دانند.

۸- استکهلم ، سوئد

پایتخت فرهنگی، اقتصادی و سیاسی سوئد، استکهلم ، یکی از پاک ترین شهرهای جهان است؛ مکانیسم حمل و نقل برجسته آن برای جلوگیری از آلودگی و به حداقل رساندن مصرف سوخت، چشمگیر است.

این شهر دارای بیش از ۳/۴ میلیون نفر جمعیت بوده و از جمله مناطق شهری شلوغ است. گرچه جمعیت آن بسیار متراکم است اما دولت اقدامات  تحسین برانگیزی برای جلوگیری از آلودگی محیط انجام داده است. این عمل تنها با پشتیبانی شهروندی و همکاری خوب مردم انجام شده تا محیط زیست تمیز و پاک را امکان پذیر سازد.

۷- کوب ، ژاپن

کوب در ژاپن یکی دیگر از پاک ترین شهرهای جهان است، کشوری که در سراسر جهان برای پیشرفت تکنولوژیش محبوب است و همچنین جز کشور هایی است که برای حفظ فضای پاک و تمیز پیشرفت کرده و کارهای بسیاری انجام داده است.

سیستم کارآمد مدیریت زباله و بهبود و کنترل مداوم و سختگیرانه دولت باعث شده تا ژاپن در لیست کشور هایی قرار بگیرد که با محیط زیست سازگاری دارد و به کره زمین کمتر آسیب می رساند.

۶- سنگاپور

سنگاپور کشوری واقع در جنوب شرقی آسیا یکی از پیشرفته ترین شهرها با کیفیت زندگی بالا است و نه تنها استانداردهای زندگی مناسبی را ارائه می دهد بلکه دارای فضای سالم و تمیز است.

همانند بسیاری از شهرهای مدرن دیگر، سنگاپور نیز دارای استانداردهای ایده ال و موثر است تا محیط زیست را پاک و امن نگه دارد و همچنین مردم با رعایت قوانین سختگیرانه ای که توسط دولت اتخاذ شده است، از شیوه زندگی درست و  سالم بهره مند شده اند. قوانین سخت  در بعضی موارد به گونه ای است که حتی می توان فردی را برای عدم رعایت قوانین در این حوزه شلاق زد.

۵- فرایبورگ ، آلمان

شهر فرایبورگ آلمان نیز به عنوان شهر گل در کشوری محبوب  است که آن را بیشتر برای کلیسا های قرون وسطی و دانشگاه رنسانسش می شناسند. سبزترین شهر جهان دارای باغ های متعدد ، پارک ها و دیگر پروژه های سبز برای ایجاد محیط زیست سالم و فضایی سازگار با محیط زیست است که در فهرست تمیزترین شهرهای جهان قرار گرفته است.

هم دولت و هم ساکنان برای محبوب شدن شهرشان فعالیت های زیادی انجام دادند و گردشگران به خاطر پاکیزگی، این شهر را به عنوان مقصد خود ترجیح می دهند.

۴- آدلاید ، استرالیا

در پایتخت استرالیا جنوبی ۱.۳۰ میلیون نفر ساکن هستند.این شهر در نزدیکی رودخانه تورنس واقع شده است که عمدتا مردم در نزدیکی آن زندگی می کنند. آدلاید به عنوان یکی از پاکیزه ترین شهرهای جهان به شمار می آید زیرا محیطی امن و تمیز برای ساکنینش می باشد و همچنین شیوه زندگی فوق العاده ای را ارائه می دهد.

براساس برآورد، هشتاد و پنج درصد از زباله ها پس از جمع آوری با سیستم منظم و سازماندهی شده به خوبی بازیافت می شوند و این عامل یکی از دلایل اصلی محیط پاک این شهر است.

۳- زوریخ ، سوئیس

زوریخ  بزرگترین شهر در سوئیس یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری برای اقامت به حساب می آید و محیط شهری آن بسیاری از مردم را از سراسر جهان به آنجا می کشاند. با وجود جمعیت کم، این شهر بزرگترین مرکز مالی کشوراست.این شهر را در سراسر جهان به خاطر فرهنگ پیشرفته و مدرن می شناسند.مردم و دولت اغلب در فعالیت های شهری مفید فعالیت می کنند که نه تنها برای آنها با صرفه است، بلکه باعث شده است که شهر در سراسر جهان محبوب شده و به لیست تمیزترین شهرهای جهان اضافه شود.

۲- لوکزانبورگ

شهر لوکزامبورگ یک محدوده با موقعیت شهری و پایتخت کشور لوکزامبورگ است که در مجاورت رودخانه های آلزت ( Alzette ) و پتروس ( Pétrusse ) در جنوب منطقه قرار گرفته است.ثروتمندترین شهر کشور نیز برای داشتن بالاترین سرانه فضای سبزش بسیار محبوب می باشد این در حالی است که  در کنار آن به دلیل آلاینده کم و هوای پاکش در بین تمیزترین شهرهای اروپا قرار دارد.

مدیریت دفع کامل زباله در این شهر نه تنها  اجرا می شود و بین مردم رضایت بخش است، بلکه به شکل فوق العاده ای پیش می رود و باعث شده شهری تمیز و فضایی سالم برای اقامت فراهم شود.

۱- کالگری ، کانادا

کلگری بهترین مکان برای اقامت در جهان ، بهترین شهر در استان آلبرتا کانادا و  بزرگترین شهر استان است که جمعیت شهری و مناطق اطرافش حدود ۲.۳ میلیون نفر است.

اقتصاد  این شهر با اتکا بر انرژی، مخابرات و خدمات مالی به خوبی پیش می رود با تمام این شرایط فضا و جو این منطقه قابل توجه است. دولت برای تمیز نگه داشتن محیط ساکنین را از برخی فعالیت های مخرب محدود می کند تا به محیط شهری آسیب نزنند و آن را آلوده نکنند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي