«هابیت» ارباب حلقه‌ها را پشت سر گذاشت

تاريخ : 12 بهمن

کمپانی برادران وارنر و پیتر جکسون پیش از این برای تبدیل کردن فیلم‌های “هابیت” به یک سه‌گانه مورد انتقاد قرار گرفته بودند، اما با توجه به عملکرد فیلم اول در باکس آفیس آنها دیگر اهمیت زیادی به این انتقادها نمی‌دهند.

«هابیت» ارباب حلقه‌ها را پشت سر گذاشت, پورتال خبری فرهنگی گهر

این هفته فیلم “هابیت: سفری غیرمنتظره” در فروش جهانی باکس آفیس از دو فیلم “ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه” و “ارباب حلقه‌ها: دو قلعه” پیشی گرفت. این دو فیلم قسمت‌های اول و دوم سه گانه جسکون از داستان های تالکین بودند که ۳ میلیارد دلار بلیت فروختند.

فیلم “هابیت: سفری غیرمنتظره” از زمان اکرانش در روز ۱۴ دسامبر تا کنون بیش از ۹۳۹ میلیون دلار فروش داشته که بیشتر از هر سه فیلم قبلی است.

فروش آمریکایی “هابیت” بعد از پنج روز از مرز ۱۰۰ میلیون دلار گذشت و در آخرین اکرانش هم ۳/۳ میلیون دلار فروخت و مقدار فروش کلی آمریکای شمالی‌اش را به ۲۹۳ میلیون دلار رساند. آخرین فیلم مجموعه ارباب حلقه‌ها “بازگشت پادشاه” ۱۹/۱ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش داشت و جایزه اسکار بهترین فیلم سال را به خود اختصاص داد.

فیلم بعدی سه‌گانه هابیت، “هابیت: نابودی اسماگ” نام دارد و ۱۳ دسامبر ۲۰۱۳ اکران می‌شود. سومین فیلم، “هابیت: آنجا و بازگشت از آن” ۱۹ جولای ۲۰۱۴ اکران می‌شود.

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر گهر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي