مراقبت از پوست دور چشم با خیار

تاريخ : 10 مرداد

ما در این مقاله از سایت گهر قصد داریم در مورد مراقبت از پوست دور چشم با خیار صحبت کنیم. از شما عزیزان دعوت می کنیم تا پایان این مقاله گهر را همراهی کنید.

مراقبت از پوست دور چشم با خیار, پورتال خبری فرهنگی گهر

مراقبت از پوست دور چشم با خیار

حتما شما هم بارها این نکته کلیشه ای زیبایی را خوانده اید که “از خیار برای دور چشم ها استفاده کن.”  اما  آیا میدانید فواید استفاده از خیار روی چشم چیست ؟ وآیا این کار واقعا موثر است؟

 

امروزه بسیاری از محصولات مراقبت از پوست در ترکیبات خود خیار دارند. در بازار بسیاری از کرم ها و حتی پاک کننده های آرایشی را می توانید بیابید که در آنها عصاره خیار وجود دارد. همچنان می بینیم که از خود این میوه برای زیبایی بهره می گیرند و به اصطلاح از روش سنتی قرار دادن خیار روی چشم استفاده می شود. چرا ؟

 

خیار باعث می شود پوست زنده شود، کرم یا پاک کننده آرایشی که در آن از خیار استفاده شده است باعث استحکام و سفتی پوست می شود، اما وقتی خیار را مستقیم روی پوست تان قرار می دهید باعث می شود تا به پوست آبرسانی شده و زنده تر از قبل گردد.

 

خیار یک ماده طبیعی روشن کننده پوست است، این یکی از دلایل استفاده از خیار روی چشم است چرا که باعث می شود تیرگی های دور چشم از بین برود. این خصوصیت روشن کنندگی پوست همچنین باعث می شود پوست جوان تر و براق تر گردد. استفاده از خیار دور چشم همچنین باعث کاهش پف زیر چشم می گردد.

 

می توان خیار را روی پوستی که سوخته است قرار دارد، اینکار باعث می شود پوست سریع خنک شده و التهاب آن کم شود. اگر پوست صورتتان دچار آفتاب سوختگی شدید شده، یک حلقه خیارروی آن قرار دهید. با این کار پوست را خنک می کنید.

 

اگر روی پوستتان التهاب، خارش یا سرخی مشاهده می کنید، خصوصیت روشن کنندگی پوست خیار می تواند به جوانسازی پوست و روشن شدن پوست شما کمک کند.

 

خیار برای منافذ پوست نیز مفید است، از خیار می توان برای پاک کردن صورت استفاده کرد، با این کار به مرور زمان پوست صورت محکم و سفت می شود. این یکی از دلایلی است که از خیار در کرم های سفت کننده و جوانسازی پوست استفاده می شود.

 

خیار نه تنها برای پوست صورت و دور چشم مفید است، بلکه از آن می توان برای از بین بردن سلولیت های بدن نیز استفاده کرد. مقداری پودر قهوه را با آب خیار و عسل طبیعی ترکیب کنید و روی سلولیت بمالید. سپس آن را با یک دستمال بپوشانید و پس از ۳۰ دقیقه بشویید. با این کار به مرور زمان متوجه تغییرات بسیار مشهودی خواهید شد.

 

۹۵% خیار آب است، خیار می تواند بعنوان آبرسان پوست و مرطوب کننده آن عمل کند، در بسیاری از کرم های مرطوب کننده پوست نیز از خیار استفاده می شود.

 

خیار سرشار از ویتامین E و پتاسیوم است، این دو ماده کمک می کنند تا خطوط اخم روی صورت و چروک های روی پوست درمان شوند.

 

خیار سرشار از آنتی اکسیدان است. قرار دادن آن روی چشم باعث می شود چروک های دور چشم از بین بروند و حتی بوجود نیایند. به همین دلیل در بسیاری از محصولات جوانسازی پوست و کرم های دور چشم از خیار استفاده می شود.

 

وقتی از خیار به طور طبیعی روی پوستتان استفاده می کنید می توانید اطمینان حاصل کنید که پوست در اثر قرار گرفتن در برابر ماده ای شیمیایی یا ناشناخته دچار خارش یا حساسیت نمی شود.

استفاده از خیار روی چشم در خانه : 

۱ ) دو حلقه خیار را روی چشمتان قرار دهید تا تیرگی های زیر چشم و پف چشم را از بین برود. کرم های دور چشم هم از همین خاصیت برای کاهش تیرگی ها و چروک های دور چشم استفاده می کنند.

 

۲ ) شما همچنین می توانید خیار را له کرده یا به هر طریقی آب آن را بگیرید سپس با یک پنبه این مایع را دور چشمتان بمالید.

 

این نکته را در نظر داشته باشید : 

زمانیکه می خواهید محصولی را به اطراف چشمتان بمالید مطمئن شوید که دستانتان تمیز هستند. دور چشم بسیار حساس است و هر بار که آن را لمس می کنید خودتان را در معرض عفونت قرار می دهید. اگر از حلقه های خیار دور چشم استفاده می کنید یا از انواع کرم های دور چشم، حتما پیش از انجام این کار دستتان را بشویید.

 

حالا که درباره خواص خیار برای پوست می دانید برایتان دیگر عجیب نخواهد بود که از این سنت قدیمی برای زیبایی پوست استفاده می شود. از خواص جوانسازی پوست گرفته تا مرطوب کنندگی و آبرسانی پوست ، خیار یکی از بهترین مواد طبیعی برای سلامت و مراقبت پوست است. چه آن را به طور طبیعی استفاده کنید چه در کرم های صورت و کرم دور چشم. ویتامین C و آب موجود در این میوه، نقش بسزایی در سلامت پوست ایفا می کند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي