راهنمای تغییر دکوراسیون به سبک فنگ شوی

تاريخ : 10 فروردین

راهنمای تغییر دکوراسیون به سبک فنگ شوی را برای شما همراهان خوب گهر در این مطلب آماده کرده ایم.

راهنمای تغییر دکوراسیون به سبک فنگ شوی, پورتال خبری فرهنگی گهر

فهرست مطالب
[پنهان]
[نمایش]

فنگ شویی یک فلسفه و فن باستانی از کشور چین براساس این ایده است که خانه‌های ما آینه و بازتابی از اتفاقات درون ماست. هدف فنگ شویی این است که محیط اطراف ما را به چیزی که هستیم و هدفی که در پیش داریم هم‌تراز کند. یعنی سطح انرژی شما را با انرژی خانه‌تان هماهنگ کند.

چطور می‌توان این کار را انجام داد؟

با دقت در چیزهایی که داخل خانه می‌آورید. اینکه چطور اتاق‌ها را سازماندهی می‌کنید و از حانه‌تان مراقبت می‌کنید. هر چیزی انرژی دارد حتی اشیاء. فنگ شویی به هدایت آن انرژی و جریان آزاد آن در خانه‌تان کمک می‌کند.

درمورد اتاق نشیمن، اشکال و روابط فضایی

کاناپه کجا باید باشد؟

کاناپه باید مقابل یک دیوار قرار بگیرد، در بهترین حالت دورترین دیوار نسبت به در ورودی، طوریکه دید خوبی از در ورود داشته باشد. بین کاناپه و دیوار باید چند سانتی‌متر فاصله بگذارید.

اگر دیواری برای گذاشتن کاناپه مقابلش نباشد، چه باید کرد؟

یک کنسول پشت‌ آن قرار دهید که چراغ‌های بلند و بزرگ روی آن قرار داده شده است تا کسی که روی کاناپه می‌نشیند احساس امنیت بیشتری داشته باشد.

بزرگترین اشتباه فنگ شویی که معمولاً در اتاق‌های نشیمن می‌بینید چیست؟

وضعیت قرارگیری مبل‌ها طوری باشد که برای گپ و گفتگو مناسب نباشد مثلاً اینکه کاناپه سه متر از نزدیک‌ترین صندلی‌ به آن دور باشد یا اینکه همه صندلی‌ها به دیوارهای مختلف تکیه داده شده باشند.

صندلی‌ها چقدر باید به هم نزدیک باشند؟

هیچ فرمولی برای این موجود ندارد ولی تنظیم آنها باید طوری صمیمانه باشد که مردم را به نشستن دعوت کند. مبل‌ها باید به هم نزدیک ولی نه چسبیده به هم باشند. و هر صندلی نیازی به سطحی دارد که بتواند روی آن نوشیدنی یا کتاب قرار دهد. این باعث می‌شود افراد بیشتر به نشستن ترغیب شوند.

درمورد جریان چه؟

به طور کلی، وقتی از فضایی عبور می‌کنید نباید به مبلمانی برخورد کنید. مثلاً خوب نیست که برای وارد شدن به یک اتاق از پشت یک کاناپه رد شوید. و اگر مسیری برای ورود به اتاق دیگری وجود دارد، بهتر است خالی باشد.

درمورد میز جلو مبل توضیح دهید.

یک میز مربع یا مستطیل به اندازه یک میز گرد یا بیضی حس خوب منتقل نمی‌کند. زیرا انرژی بسیار زیادی دور میز گرد در جریان است. مطمئناً نمی‌خواهید یک زاویه تیز به سمت مردم بگیرید.

پس دایره‌ها خوب‌اند؟

برای میز جلو مبل بله. ولی به طور کلی ترکیب چندین شکل خیلی مهم است. مربع‌ها نشاندهنده زمین هستند، مستطیل‌ها نشانه چوب، مثلث‌ها نشانه آتش. شکل دایره و بیضی نشانه فلز هستند. اگر از همه این اشکال در اتاق نشیمن استفاده شود، تعادل بیشتری در آن حکمفرما خواهد بود.

درمورد پنجره‌ها، رنگ‌ها و درهم‌ریختگی

آیا باید پنجره‌های اتاق نشیمن را پوشاند؟

به خودتان بستگی دارد. خیلی نگاه کردن بیرون از پنجره و جریان زندگی را دوست دارند. بعضی‌ها احساس می‌کنند مورد تهاجم قرار گرفته‌اند. ولی اگر پنجره‌ای بزرگ روبروی در ورود دارید. انرژی ممکن است از پنجره بیرون برود. به همین دلیل بهتر است آن را با پرده بپوشانید. یا چیزی مثل گیاه یا یک کاسه زیبا از جنس منعکس‌کننده جلو پنجره قرار دهید تا انرژی را به اتاق برگرداند.

اگر پنجره‌های بدون پرده دوست داشته باشید ولی دید آن به سمت یک دیوار آجری باشد چه؟

می‌توانید از پارچه حریر نازک استفاده کنید تا توجه را از آن بگیرید. من خیلی اهل وسایل زرق‌وبرق‌دار نیستم ولی اگر دید پنجره‌تان بد است، باید کریستالی روی پنجره نصب کنید که انرژی را برگرداند.

لطفاً نگویید که نمی‌توانیم در اتاق نشیمن تلویزیون بگذاریم.

در فنگ شویی ما محیط‌های خصوصی مثل اتاق‌خواب و محیط‌های عمومی مثل اتاق نشیمن دارید. گذاشتن تلویزیون در یک اتاق عمومی هیچ اشکالی ندارد. تلویزیون بعضی وقت‌ها به مرکز توجه تبدیل می‌شود، که اگر خودتان اینطور خواسته باشید اشکالی ندارد. ولی اگر هدف شما از آن اتاق مثلاً دور هم جمع کردن خانواده است، بنابراین بهتر است تلویزیون را جایی دیگر نزدیک آنجا قرار دهید که کانون توجه نشود.

چه نکات دیگری درمورد استفاده از فنگ شویی در دکوراسیون اتاق نشیمن به ذهنتان می‌آید؟

نور انداختن روی گوشه‌های تاریک. نور انرژی را فعال می‌کند. به همین دلیل باید منابع کافی از نور داشته بشید که هر زمان خواستید هر نقطه از اتاق نشیمنتان را روشن کند اگر محیط‌هایی در تاریکی باشند، نشاندهنده بی‌توجهی شما به بعضی جنبه‌های زندگی‌تان است.

درمورد رنگ‌ها نکته‌ای هست؟

رنگ‌های پررنگ و قوی برای محیط عمومی عالی هستند. مخصوصاً قرمز بسیا پرانرژی است. آبی تیره و بادمجونی هم همینطور.

درمورد جزئيات خیلی ریز چطور؟

خیلی مهم است که اطرافتان را با وسایل زیبا و پرمعنی پر کنید.

آیا این ایجاد درهم‌‌ریختگی نمی‌کند؟

اگر چیزهایی که واقعاً دوست دارید استفاده کنید نه. وسایل موردعلاقه‌تان را جای‌جای خانه مثل جاکتابی بگذارید و بگذارید این کلکسیونتان با خانه رشد کند و قبل از اینکه چیز جدیدی به آن اضافه کنید، یک چیز از آن کم کنید.

حقه اتاق‌نشیمن یک‌لحظه‌ای چیست؟

یک وسیله مورد‌علاقه‌تان را در یک نقطه برجسته خانه بگذارید. وقتی وارد اتاق می‌شوید و چیزی را می‌بینید که از آن لذت می‌برید، درمقابل شما هم لذت را به آن نقطه برمی‌گردانید.

درمورد میز اتاق غذاخوری، لوستر و چیزهای دیگر

مسائل متداول فنگ شویی در این مورد چیستند؟

یک میز شیک داخل یک اتاق غارمانند. یا یک میز خیلی بزرگ داخل یک اتاق خیلی کوچک، طوریکه وقتی میهمان‌ها می‌نشینند احساس کنند آنجا گیر کرده‌اند. باید فضای کافی برای بیرون کشیدن صندلی‌ها و رد شدن افراد از پشت صندلی باشد.

دیگر چه؟

بی‌توجهی عمومی. اتاق غذاخوری در خانه خیلی‌ها به محلی برای جمع کردن وسایل بچه‌ها یا خرده‌ریز تبدیل می‌شود، شلوغی‌ای که هیچوقت تمیزی بردار نیست. و در بعضی خانه‌ها این اتاق به طور کلی نادیده گرفته می‌شود. هیچوقت هیچکس پا داخل آن نمی‌گذارد. این باعث تخلیه انرژی می‌شود و همین جذابیت آن اتاق را کمتر هم خواهد کرد. اگر از این اتاق برای غذا خوردن استفاده نمی‌کنید، آن را به ترتیب دیگری فعال کنید. گیاهی داخل آن بگذارید که مجبور شوید برای آب دادن آن هم که شده داخل اتاق شوید. یا لپ‌تاپتان را آنجا بگذارید و از آن بعنوان اتاق کار استفاده کنید.

بگذارید کمی درمورد دکور صحبت کنیم.

اتاق غذاخوری و آشپزخانه جایی است که با غذا سروکار دارد و برای عملکرد خوب و سالم شما بسیار اهمیت دارند. به همین دلیل دکوراسیون اتاق غذاخوری نباید آسان گرفته شود. این اتاق دقیقاً نشاندهنده شخصیت شماست.

کریستال مطابق با فنگ شویی است، پس لوستر کریستالی بهترین انتخاب است؟

اگر لوسترهای کریستالی به دکوراسیون کلی خانه‌تان می‌آید. فوق‌العاده خواهد بود. ولی می‌توانید از فلزات معنکس‌کننده مثل نیکل، برنج یا برنز هم استفاده کنید. اگر سطوح منعکس‌کننده دیگری هم داخل اتاق دارید، مثل آینه و دکورهای فلزی، چوب گرم یا کتان می‌تواند به محیط گرمای بیشتری بدهد.

چیزی هست که باید از آن دوری کنیم؟

اثاثیه نصب‌کردنی که رو به پایین باشد و همه نور را روی یک نقطه متمرکز کند. این وسایل همه انرژی را به یک سمت می‌کشانند به جای اینکه آن را روی کل میز پخش کنند.

آیا وجود فرش در اتاق غذاخوری از نظر فنگ شویی الزامی است؟

این یک انتخاب شخصی است. در فنگ شویی، فرش به اتاق غذاخوری احساس صمیمیت بیشتری داده و افراد را به حرف زدن ترغیب می‌کند. ولی اگر بچه دارید، شاید فرش خیلی به کارتان نیاید.

قانون میز گرد اینجا هم کاربرد دارد؟

میزهای مربع یا مستطیل برای اتاق غذاخوری خوب هستند چون بااینکه گوشه دارند ولی مثل میز جلو مبل هیچکس جلو گوشه‌ها نمی‌نشیند. ولی اگر می‌توانید یک میز گرد یا بیضی را در اتاق جا دهید، انتخاب فوق‌العاده‌ای خواهد بود. مواد و مصالح طبیعی مثل چوب حس گرمای بیشتری دارند. صدای به هم خوردن شیشه‌ها ایجاد استرس می‌کند و باعث می‌شود همه حواسشان فقط به شیشه میز باشد. هر چیزی که خیلی گران‌قیمت باشد با خود انرژی منفی می‌آورد.

استفاده کن یا دور بریز

اتاق غذاخوری که استفاده نشود، یکی از نبایدها در فنگ شویی است. اگر در اتاق غذاخوری غذا نمی‌خورید، می‌توانید آن را تبدیل به اتاق کار یا بازی کنید.

درمورد آینه‌ها، پنجره‌ها و دیوارها

درمورد پنجره‌ها چطور؟

آنها را بپوشانید ولی لازم نیست پرده‌ها خیلی سنگین باشند. می‌توانید از پارچه‌های نازک و لطیف استفاده کنید.

میهمان‌ها کجا باید بنشینند؟

اگر به آدم‌هایی که وارد یک اتاق انتظار یا رستوران می‌شوند نگاه کنید متوجه می‌شوید که به دنبال جایی می‌روند که احساس امنیت کنند، طوریکه پشتشان به دیوار باشد. بهتر است میز غذاخوری طوری باشد که مهمان‌ها موقع نشستن پشتشان به دیوار و رویشان به در یا پنجره‌ها باشد.

هیچ جادوی فنگ شویی برای این قسمت وجود ندارد؟

یک آینه زیبا و بزرگ که تصویر میز را منعکس کند، فراوانی را مضاعف کرده و خوش‌شانسی می‌آورد.

آینه‌ها در فنگ شویی خیلی مهم هستند، چرا؟

چون همه جور حقه‌ای می‌توانند بزنند. مثل گرداندن انرژی و تقویت نور طبیعی. آنها توجه را به چیزی که آنرا منعکس می‌کنند جلب می‌کنند. به همین خاطر اگر اینه‌ای دیدی ناخوشایند داشته باشد، باید آن را بردارید. آینه‌ها باید آنقدر بالا نصب شوند که میهمانانی که نشسته‌اند مدام داخل آن به خودشان نگاه نکنند.

بگذارید به سراغ اتاق‌خواب برویم. نکته‌های کلی آن را برایمان توضیح دهید.

در اتاق خواب بهتر است همه عناصر و جزییات مذکر و مونث را در کنار هم داشته باشید.

منظورتان چیست؟

بعنوان مثال، تختی که حس جامد ولی باشکوه داشته باشد، مثل چارچوب یک تخت چوبی که تزیینات و … خاص داشته باشد. یا پرده‌های ابریشمی بسیار زیبا. این تضاد باعث می‌شود اتاق حالت تعادل پیدا کند و درعین انرژی‌ داشتن پر از آرامش باشد.

تخت‌خواب باید کجا باشد؟

در بهتریت حالت، سر تخت باید درمقابل دورترین دیوار نسبت به در ورودی قرار گیرد ولی نه مستقیم مقابل آن. وقتی پایه تخت مستقیم مخالف در ورودی باشد به آن وضعیت تابوتی گفته می‌شود چون در چین مرده‌ها به این ترتیب برده می‌شوند. دیوار کنار هم خوب است ولی در هر صورت باید دقت کنید که روی تخت دید خوبی از در ورود داشته باشید.

اگر مجبور به اجرای طرحی باشید که شکل تابوت است چه باید کرد؟

یک نیمکت بلند در انتهاب تخت قرار دهید که کمی بلند‌تر از ارتفاع تخت باشد. یا بین پایه تخت و ورودی اتاق صفحه‌ای قرار دهید تا مسیر انرژی را تغییر دهد.

آیا یک سمت تخت می‌تواند مقابل یک دیوار قرار بگیرد؟

برای بچه‌ها اشکالی ندارد. ولی برای بزرگترها بهتر است فضایی در هر دو طرف تخت وجود داشته باشد. باید به حسی که هر دو نفر در اتاق‌خواب دارند فکر کنید. هر دو نفر باید از یک میزان یکسان نور، دسترسی راحت به تخت بهره ببرند. اگر مجرد هستید و به دنبال شریکی برای زندگی‌تان. فاصله گذاشتن در هر دو طرف تخت از نظر انرژی برایتان فایده‌بخش خواهد بود.

چطور آن حس آرامش فنگ شویی را ایجاد می‌کنید؟

دنج و راحت بودن تخت با ملحفه‌هایی نرم و تقارن با آباژورهای متقارن دوطرف تخت تاثیری عالی دارند. در چنین وضعیتی تخت مثل یک اتاق دنج و راحت داخل اتاقی دیگر می‌شود.

دود و آینه‌ها

شومینه انرژی را از خانه بیرون می‌کند. آینه اگر بالای شومینه نصب شود، انرژی را دوباره به داخل می‌کشاند. دایره بودن قاب این آینه که نه ابتدایی دارد و نه انتهایی، سمبل جریان هستی است. در فنگ شویی، جفت‌ها (مثل گلدان‌های جفت روی طاقچه شومینه) نشاندهنده عشق و توجه هستند.

پناهگاه امن

اتاقی که طبق فنگ شویی دکور شده است، احساس آرامش و امنیت می‌دهد. تختخواب رمز اتاق است: پشتی تخت، جایی که بالش‌ها به آن تکیه می‌کنند، باید زیبا باشد چون وقتی چشم‌های در حالت درازکش به بالای سرتان می‌افتد، روحیه‌تان را بهتر خواهد کرد. پس سقف را رنگی آرامش‌بخش بزنید و اگر دورتادور تختخوابتان پرده دارد، آنها را کاملاً بلند و بالا نصب کنید.

درمورد انبار کردن در اتاق‌خواب، نور و چیزهای دیگر

به نظر می‌رسد اتاق‌خواب قوانین زیادی دارد.

استراحت کردن در صورتیکه انرژی‌های فعال زیادی دور و اطرافتان باشد خیلی سخت است. باید مثلاً از برقی که پشت تختتان در جریان است هم آگاه باشید. سعی کنید حتی از ساعت باطری‌دار استفاده کنید نه برقی. شب‌ها گوشی موبایلتان را خاموش کنید. لپ‌تاپ یا کامپیوتری اطراف تخت نداشته باشید. و یک ساعت قبل از رفتن به رختخواب دیگر به صفحه لپ‌تاپ یا کامپیوتر نگاه نکنید.

درمورد نورها و چراغ‌هایی که پشت تخت بسته می‌شود چطور؟

خودداری از آن کمی سخت است. ولی سعی کنید این نور بسیار ملایم باشد، مگر اینکه عادت دارید در تختخواب کتاب می‌خوانید که در این صورت باید چراغی با نور متمرکز و خوب داشته باشید.

درست است که نباید چیزی را زیر تخت انبار کنید؟

بله صحیح است. وسایلی که زیر تخت قرار می‌گیرند در تمام طول شب انرژی می‌فرستند. اتاق‌خواب محلی خصوصی است و احترام به آن بسیار مهم است. باید از تختخوابتان مراقبت کنید.

ولی اگر جایی برای انبار کردن وسایل نداشته باشید چه؟

مینیمال تر زندگی کنید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي