بیوگرافی مرتضی شریفی والیبال

مرتضی شریفی بازیکن مطرح تیم ملی والیبال

مرتضی شریفی والیبال را به صورت حرفه ای در کشور آغاز نموده است. این بازیکن 19 ساله امروز به یکی از حرفه ای ترین ها در ورزش والیبال ایران تبدیل شده است. سن کم این بازیکن سدی مقاوم در برابر پیشرفت و ترقی او نبوده و او یک ستاره در میان والیبالیست های کم سن و سال محسوب می شود.

وی در باشگاه مقاومت ارومیه اولین فعالیت حرفه ای خود را آغاز نمود. مرتضی شریفی در سال 1388 به شروع یادگیری ورزش والیبال پرداخت و تا امروز به فعالیت در این ورزش ادامه داده است.

بیوگرافی مرتضی شریفی والیبال

بیوگرافی مرتضی شریفی والیبالیست ایران

مرتضی شریفی، کاپیتان ایران به عنوان بهترین دریافت‌کننده والیبال نوجوانان آسیا انتخاب شد.

مرتضی شریفی یکی از بازیکنان تیم والیبال ایران است که : ملیت ایران، ست پشت‌خط، قد190، وزن73، ارتفاع آبشار300، ارتفاع دفاع280، تاریخ تولد6/3/1378، محل تولد (اصالت) ارومیه را می توان به عنوان بیوگرافی وی عنوان کرد.

بازتاب یازی حرفه ای مرتضی شریفی

مرتضی شریفی، کاپیتان تیم ملی نوجوانان پسر ایران با حرکات تماشایی خود مورد توجه رسانه های جهانی قرار گرفت. برخی از سایت های تخصصی والیبال با انتشار ویدیویی از بازی ایران در مسابقات آسیایی نوجوانان در میانمار، حرکات تماشایی بازیکن شماره دوازده تیم ملی ایران را مورد ستایش قرار دادند. مرتضی شریفی در این ویدیو یک بار با دست راست و بار دیگر با دست چپ اسپک می زند. این حرکت تماشایی وی از چشم دنیا دور نماند و از او به عنوان یکی از استعدادهای آینده والیبال ایران یاد شد.

واکاوی باید و نباید های اعتماد به نسل جوان والیبال

در فرانسه بازیکنی همانند استفان بویه که تنها ۳ سال است وارد لیگ این کشور شده است در رقابت‌های ملی چنان درخششی دارد که تحسین همه را برمی‌انگیزد.
آیا جامعه فعلی والیبال آمادگی پذیرش یک تیم کاملا جوان و کم تجربه را دارد؟ به عنوان مثال در دیدار مقابل ژاپن به مرتضی شریفی میدان دادیم٬ با هر اشتباهش به او ضربه زدیم و با هر امتیازی که گرفت او را به اوج رساندیم. این جوانان٬ بازیکنانی هستند که در لیگ به خوبی خود را نشان داده‌اند. چه کسی این ادعا را قبول می‌کند که نباید از جوانان انتظاری داشت؟!! اما «انتظار» به معنا و مفهوم کاملا درست آن. همانگونه که در کشورهای صاحب‌نامی مثل فرانسه٬ ایتالیا٬ لهستان٬ آمریکا٬ آلمان و …. از جوانانشان در حد توانشان انتظار دارند و فقط اندکی از نقایص جوانان را به پای کم‌تجربگی می‌پذیرند.

سوابق مرتضی شریفی در ورزش والیبال

مرتضی شریفی یکی از آینده داران تیم ملی است که این روز ها در والیبال خودنمایی می کند. حرفه ای بودن ورزش وی، از مهم ترین نکاتی است که آینده دار بودن وی را تضمین می کند.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه