درباره گروه جیش الاسلام بیشتر بدانید

گروه جیش الاسلام که یکی از گروه های تازه تشکیل شده می باشد پس از داعش قصد دارد که این گروه بتواند جای داعش را بگیرد!

درباره گروه جیش الاسلام بیشتر بدانید

درباره گروه جیش الاسلام

جیش الاسلام که در گذشته لواء الاسلام و بریگاد اسلام نام داشت به ائتلافی از گروه‌های اسلام‌گرا و سلفی گفته می‌شود که در جنگ داخلی سوریه درگیر هستند.

جایگاه

محل اصلی فعالیت‌های این سازمان در دوما و غوطه شرقی واقع در حومه دمشق پایتخت سوریه است. جیش‌الاسلام از بزرگترین و سازمان‌یافته‌ترین گروه‌های شورشی سوریه محسوب می‌شود و به جهت کارآمدی و نظم حتی مورد احترام گروه‌های غیراسلامی است. این گروه هم‌اکنون بخشی از جبهة الاسلامیه است و با گروه‌های دیگر همچون جبهه النصره و ارتش آزاد نیز همکاری می‌کند.

زهران علوش

زهران علوش رهبری و فرماندهی جیش‌الاسلام را بر عهده داشت. وی متولد دوما و پدرش از مفتیان سلفی معروف سوریه است. علوش مخالف تشکیل نظام‌های جمهوری و دمکراتیک بوده و از تاسیس یک حکومت اسلامی به سبک دوران خلفا حمایت می‌کرد. زهران علوش سرانجام در روز ۲۵ دسامبر ۲۰۱۵ در حالی که به همراه چند فرمانده بلند پایه گروه جیش الاسلام در یک جلسه در منطقه غوطه شرقی دمشق حضور داشت، بر اثر یک حمله هوایی به همراه چند فرمانده دیگر گروه جیش الاسلام کشته شد.

رسانه های بین‌المللی همچون رویترز و گاردین گزارش داده‌اند که جیش الاسلام با حمایت های مالی و تسلیحاتی عربستان سعودی ایجاد شده و از مستشاران پاکستانینیز استفاده کرده است

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه