X بستن تبليغات
مطالب پيشنهادي

نکاتی درباره کمبود ویتامین D

دسته بندي : تغذیه,سلامت
تاريخ : ۶ مهر
بازديد : 530

نکاتی درباره کمبود ویتامین D

711df4de84 نکاتی درباره کمبود ویتامین D

افراد بزرگسالی که خود را از حضور در آفتاب محروم یا همیشه از کرم ضدآفتاب استفاده می کنند، دچار کمبود ویتامین D می شوند. شیرخوارانی که در فصل پاییز و زمستان به دنیا آمده اند به دلیل سردی هوا از آفتاب محروم می شوند و از مکمل ویتامین دی نیز استفاده نمی کنند. افرادی که به دلیل بیماری هایی مانند فلج و شکستگی مجبور به اقامت طولانی در منزل یا بیمارستان هستند نیز با کمبود ویتامین D مواجه می شوند. برای پیشگیری از آثار مضر اشعه نور خورشید پیشنهاد می شود افراد در ساعات ۱۰ صبح تا ۱۴ که آفتاب شدیدتر است، از حضور در معرض نور آفتاب، جلوگیری و قبل یا بعد از این ساعات روز از آفتاب استفاده کنند. حدود ۲۰ دقیقه حضور در نور آفتاب در روز برای دریافت ویتامین D کافی بوده و نباید در این مدت از ضد آفتاب استفاده شود.

کاهش جذب کلسیم و فسفر از طریق دستگاه گوارش، کاهش باز جذب کلسیم از طریق کلیه ها و بیماری نرم استخوانی در بزرگسالان، در مجموع چگالی استخوان را کاهش می دهد. عوارض کمبود ویتامین D در کودکان با علایم پاهای پرانتزی، تشنج و بسته شدن تاخیری ملاج ها و بروز بیماری هایی مانند راشیتیسم یا نرمی استخوان همراه است، کمردرد، ضعف در راه رفتن و حساسیت استخوان مچ از علائم کمبود ویتامین D است. اصولا ویتامین D در زیر پوست انسان در حضور اشعه ماوراء بنفش ساخته می شود. اشعه خورشید از شیشه عبور نمی کند و برای دریافت ویتامین D تابش مستقیم لازم است. افرادی که در معرض آفتاب قرار ندارند ناچار به استفاده از مکمل آن هستند.

بخوانید :   شفاف سازی پوست خانمها با ماسک زعفران + طرز تهیه

موادغذایی مانند ماهی، تخم مرغ، گوشت و لبنیات حاوی ویتامین D هستند.

(کل ۱۹۴ , ۱ آمار امروز)
loading…


آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي