X بستن تبلیغات
مطالب پيشنهادي

راهکار هایی برای درمان موثر استرس

تاريخ : ۲۴ تیر
بازديد : 71

هر آنچه باید درباره درمان موثر استرس بدانید

درمان موثر استرس بیش از اینکه یک فاکتور خارجی را تحت پوشش قرار دهد، نیاز به آموزش مهارت های فردی دارد. برای درمان استرس نیازمند متخصص ترین پزشک جهان، یعنی خودتان هستید. پزشکی که اشراف کامل بر اوضاع بیمار خود دارد. آرامش اعصاب در دنیای پرترافیک ذهنی امروز، راهکاری برای رسیدن به بهترین اتفاقات روزمره است.

 سریع استرس e1531647203933 راهکار هایی برای درمان موثر استرس

داشتن آرامش برای همه افراد لازم است و دست‌یافتن به آن کار دشواری نیست. برای اینکار نیازی به حمام آبگرم و یا رفتن به خلوتگاه ندارید. با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید استرس خود را کاهش دهید و آسوده خاطر باشید.

ذهن خود را متمرکز کنید
چند دقیقه تمرین‌ ذهنی در هر روز می‌تواند به کاهش استرس شما کمک کند. تحقیقات نشان می‌دهد که مدیتیشن روزانه ممکن است مسیرهای عصبی مغز را تغییر دهد و از اضطراب شما کم کند.

برای درمان موثر استرس چه باید کرد ؟

این کار ساده‌ای است. صاف بنشینید و هر دو پای خود را روی زمین بگذارید. چشمان‌تان را ببندید. با صدای آهنگین و آرام جملات مثبتی مانند “من در آرامش هستم.” یا “من خودم را دوست می‌دارم.” را با خود زمزمه کنید. یک دست خود را روی شکم قرار دهید تا زمزمه شما با تنفس‌تان هماهنگ باشد. اجازه دهید تا هرگونه افکار منحرف مانند ابری شناور از ذهن شما بیرون رود.

بخوانید :   عکس احسان علیخانی قبل از کاشت مو

در زمان حال قرار گیرید
۵ دقیقه به خود فرصت دهید و تنها روی یک رفتار مشخص با دقت تمرکز نمایید. به این موضوع توجه کنید که در زمان راه رفتن جریان هوا چگونه با صورت شما تماس پیدا می‌کند و پاهایتان چگونه برخورد با زمین را حس می‌کنند. از لحظات خود و طعم هر تکه غذایی که میل می‌کنید لذت ببرید.زمانی که بر روی احساسات خود تمرکز می‌کنید، توجه کمتری به گذر زمان خواهید داشت.

نفس عمیق بکشید
۵ دقیقه استراحت کنید و روی تنفس خود تمرکز داشته‌باشید. صاف بنشینید، در حالی که چشمان خود را بسته‌اید، یکی از دست‌ها را روی شکم خود قرار دهید. به آرامی و از طریق بینی تنفس کنید. احساس کنید که هوای تنفس‌شده از طریق شکم جریان پیدا می‌کند و تا رسیدن به بالای سر ادامه می‌یابد. این روند را به شکل معکوس از طریق بازدم دهان خود تکرار کنید.تنفس عمیق با کاهش ضربان قلب و فشار خون از تاثیرات استرس می‌کاهد.

با بدن خود هماهنگ باشید
به طور ذهنی بدن خود را بررسی کنید تا دریابید که چگونه استرس در هر روز روی شما تاثیر می‌گذارد. به پشت دراز بکشید یا پاهای خود را روی زمین قرار دهید و بنشینید. با شروع از نوک انگشتان تا رسیدن به پوست سر، به احساسات خود فکر کنید.به آرامی بدون اینکه احساس سفت و سختی داشته‌باشید یا بخواهید چیزی را تغییر دهید، تمرکز کنید. به مدت ۱ تا ۲ دقیقه، با هر تنفس عمیقی که انجام می‌دهید به جریان هوایی که به هر بخش از بدن شما منتقل می‌شود فکر کنید. این فرآیند را با تمرکز روی بدن خود تکرار کنید و روی احساساتی که در هر قسمت از بدن شما اتفاق می‌افتد دقت ویژه‌ای داشته‌باشید.

بخوانید :   دستور تهیه مرغ و سیب زمینی تنوری

به محیط بیرون بروید
شبکه‌های اجتماعی یکی از بهترین ابزارهایی است که از طریق آن می‌توانید روی اضطراب خود کنترل داشته‌باشید. با دیگران (ترجیحا به صورت رو در رو) گفت‌وگو کنید، یا حداقل با آن‌ها تماس تلفنی داشته‌باشید. از احوالات یکدیگر باخبر شوید. با داشتن ارتباط قوی با مردم می‌توانید به چشم‌انداز روشن و تازه‌ای دست پیدا کنید.

با صدای بلند بخندید
سعی کنید با تماشای طنزهای تلویزیونی و ویدیویی، خواندن کتاب‌های مصور، یا گفت‌وگو با کسی که شما را شاد می‌کند، وضعیت روحی خود را بهبود دهید.

یک کلیپ خنده دار تماشا کنید. تحقیقات نشان داده است دیدن یک چیز جالب و خنده دار، بخشی از مغز را که واکنش روانی آرامبخش بروز می دهد فعال می نماید و سبب آرامش می شود. این اتفاق منجر به کاهش استرس و افزایش شادی می گردد.

از خمودگی بیرون بیایید
تا ۱۰ دقیقه کیسه آبگرمی را اطراف گردن و شانه‌های خود قرار دهید. چشم‌ها را ببندید و صورت، گردن، بالای قفسه سینه و ماهیچه‌های پشت را شل کنید. کیسه را بردارید و با استفاده از یک توپ تنیس یا غلطک نرم عضله‌ها را ماساژ دهید.توپ را بین کمر و دیوار قرار دهید. به توپ تکیه دهید و به مدت ۱۵ ثانیه فشار ملایمی را ایجاد کنید. پس از آن توپ را به نقطه دیگری حرکت داده و فشار دهید.

بخوانید :   اصول صحیح رفتار با همسر افسرده را بدانید

موسیقی گوش کنید
تحقیقات نشان می‌دهد که گوش دادن به موسیقی آرام‌بخش می‌تواند موجب کاهش فشار خون، ضربان قلب و اضطراب شود. لیستی از این نوع آهنگ‌ها یا صداهای طبیعت (مانند اقیانوس، جویبار متلاطم، آوای پرندگان) را جمع‌آوری کنید و به ذهن خود اجازه دهید تا روی ملودی‌، آلات موسیقی، یا خواننده این قطعه تمرکز کند. همچنین می‌توانید موسیقی‌های شاد را با خود زمزمه کنید یا با خروج صدا از ریه‌های خود شروع به آواز خواندن کنید!

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي