تهدید روسیه در مورد مسدود کردن تلگرام

دولت روسیه طی اظهاراتی در مورد مسدود سازی تلگرام تهدید خود را اینگونه بیان کرد:

تهدید روسیه در مورد مسدود کردن تلگرام

بر طبق ادعای مقامات دولتی روسیه، در صورتی که مسئولین تلگرام اطلاعات مورد نظر آنها در خصوص چت های خصوصی و رمزگذاری شده مورد تقاضای آنها را در اختیار نگذارد، احتمال مسدودی کامل پیام رسان تلگرام وجود دارد.

 الکساندر ژاروف، رییس رگولاتوری ارتباطات روسیه اعلام کرد، تاکنون تقاضاهای بسیاری مبنی بر دسترسی به برخی اطلاعات داشته ایم اما با بی اعتنایی مسئولین تلگرام مواجه شده ایم و این موضوع در نهایت به ضرر آنها تمام خواهد شد؛ چرا که زمان برای این اپلیکیشن رو به پایان است.

او در ادامه افزود، اگر تلگرام به رجیستری روسکوماندوزر پیوسته است، می بایست به قوانین این مرکز پایبند باشد و در صورت نیاز برخی اطلاعات محرمانه رمزگذاری شده را در اختیار مقامات بگذارد.

در حال حاضر تنها یک درخواست وجود دارد و اگر تلگرام اطلاعات مورد نیاز مرکز را با مهر و امضای رسمی شرکت ارسال کند، می تواند به فعالیت خود ادامه دهد و این آخرین درخواست مابین کرملین و برادارن دوروف که از بنیانگذاران ارتباطات end to end رمزگذاری شده  هستند، به حساب می آید.

در سال ۲۰۱۴، پاول دوروف درخواست دولت روسیه برای در اختیار گذاشتن اطلاعات کاربران شبکه اجتماعی اوکراینی  به نام فونتاکه را رد کرد.

مسئولین تلگرام معتقدند، آنها با این رمزگذاری پیشرفته قصد داشتند تا هیچ دولتی نتواند به حریم خصوصی کاربران ورود کند و در حال حاضر نمی توانند خود این موضوع را نقض کنند چرا که این کار نقض حقوق شهروندی محسوب می شود.

آنها معتقدند تنها در صورتی این کار را می کنند که پای مسائل امنیت ملی یا جهانی در میان باشد و این درخواست از روال حقوقی خود ارائه شود.

پیشتر نیز امبر رود، در حوادث تروریستی وبمینستر انگلستان از پلیس و سرویس مخفی این کشور خواسته بود تا به اطلاعات محرمانه پیام رسان هایی همچون تلگرام و imessage اپل دسترسی پیدا کنند.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه